6995
Sök

Var ska chiptrimmet sita?

467 Inlägg
21 mars 2009
Trådstartare
fick min 740 turbo b230et 85. det är ett chip trim med men jag vet inte var det ska sitte någonstans.ska man skruva isär styrboxen vid föterna?

Rejsa ?
2 959 Inlägg
21 mars 2009
Ja

Autotech

Mekaniker/Däckmontör
1 140 Inlägg
21 mars 2009
skruva isär boxen, sen öppnar du och ser ett chipp, som ser likadant ut som det du har men det står något annat på chippen, ta bort det som sitter där, men var noga med åt vilket håll det sitter åt, sätt dit det nya åt samma håll, sen är det bara att köra smile

467 Inlägg
21 mars 2009
Trådstartare
tal0n skrev:
skruva isär boxen, sen öppnar du och ser ett chipp, som ser likadant ut som det du har men det står något annat på chippen, ta bort det som sitter där, men var noga med åt vilket håll det sitter åt, sätt dit det nya åt samma håll, sen är det bara att köra smile

oki bra då ska jag bara få den att gå på alla 4a cylindrar först sen blir det att seta dit chptrimet

2 911 Inlägg
21 mars 2009
antar det är 27c256 i dom boxarna, kika på chippet så ser du en liten urgröpning på kretsen, kolla så det hamnar åt samma håll som det som redan sitter där.

Tog en bild...

http://www.xxi.se/chip.gif
Senast redigerat av Decibel (21 mars 2009)

467 Inlägg
22 mars 2009
Trådstartare
Decibel skrev:
antar det är 27c256 i dom boxarna, kika på chippet så ser du en liten urgröpning på kretsen, kolla så det hamnar åt samma håll som det som redan sitter där.

Tog en bild...

http://www.xxi.se/chip.gif

oki tack ska kolla på den när jag har fåt den att gå som den ska så man kan käna skilnaden tongue

369 Inlägg
22 mars 2009
bara en greejj, när du ska chippa så glöm inte att plocka bort båda polerna från batteriet!! Mvh

åh va man myser, när turbon den pyyser =)

467 Inlägg
22 mars 2009
Trådstartare
RobinNilsson skrev:
bara en greejj, när du ska chippa så glöm inte att plocka bort båda polerna från batteriet!! Mvh

oki vad händer/ kan hända om jag inte gör det

508 Inlägg
22 mars 2009
Daniel_89_Boy skrev:
RobinNilsson skrev:

Det är en säkerhetsåtgärd, kan lätt hända tråkiga saker med el om man ska pilla med el, om man inte rycker bort någon pol på batteriet..
Senast redigerat av mulleri (22 mars 2009)

467 Inlägg
22 mars 2009
Trådstartare
mulleri skrev:
Daniel_89_Boy skrev:
RobinNilsson skrev:

Det är en säkerhetsåtgärd, kan lätt hända tråkiga saker med el om man ska pilla med el, om man inte rycker bort någon pol på batteriet..

det är sant det

Sök