V70 2.5T går dåligt

_Next_
22 mars 2009 · 84 Inlägg

Halloj

Har som sagt en 2.5t-99 som har börjat gå riktigt dåligt. Igår fungerade bilen som en klocka, sedan idag så stog den på tomgång i 10 min men sen när jag skulle accelerera upp i hastighet så märker jag att bilen skakar som fan (typ som obalans i däcken fast 10ggr värre) och motor elektronik lampan börjar blinka men efter kanske 30meter så går bilen som vanligt igen men motorelektronik lampan lyser konstant. sen funkar bilen hur fint som helst i kanske 30 min sen börjar den igen, märkte även att när den är kall så går den som den ska. Men nu skakar den hela tiden så fort man trycker på gasen, och avgas ljudet utanför bilen påminner om en gammal bubbla mellan 800 och 2500rpm. Säker på att någon annan råkat ut för samma problem som kan ge lite tips smile
Mycket tacksam för svar!

Christiaan .
22 mars 2009 · 66 Inlägg

kan vara luftmassemätaren, kan ha kommit in fukt i den,

Senast redigerat av Lil_lis (22 mars 2009)

Beeenny
22 mars 2009 · 982 Inlägg

går den ens på alla burkar

FBR
22 mars 2009 · 61 Inlägg

Bäst att kolla felkoder innan man börjar gissa.

micke777
22 mars 2009 · 185 Inlägg

Ja, kolla felkoder kan vara vad som helst. Tändspolen kanske?

Christian S
22 mars 2009 · 4 816 Inlägg

micke777 skrev:
Ja, kolla felkoder kan vara vad som helst. Tändspolen kanske?

sitter separata tändspolar 99-> så isåfall gäller det att ta reda på vilken det är som pajat wink

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.
micke777
22 mars 2009 · 185 Inlägg

Mm, det e ju lättast att få reda på om man kör felkoder kanske... wink Hehe

_Next_
22 mars 2009 · 84 Inlägg

Beeenny skrev:
går den ens på alla burkar

Funderar på om den inte gör de, känns så på motorljudet men man vet ju aldrig..
Angående felkoder så har jag ingenting att läsa av dom med, så måste in till en verkstad och kolla det. Ville bara ha lite tips om det kanske kunde vara nånting halvsimpelt som man kunde kolla eftersom jag behöver bilen till jobbet på måndag =/ menmen.. ska iallafall ut och kolla om den går på alla så kanske man kan utesluta lite saker:)

_Next_
22 mars 2009 · 84 Inlägg

Hoppas jag har löst problemet. Tror att det har varit en spricka eller nåt liknande i ett tändstiftet för när jag skruvade ur det så gick det av på mitten smile Fortsätter den att gå som den ska så var det nog det som var fel bara! Vi hoppas på de smile Tack för hjälpen iaf!

removal PULVERLACKERAR
22 mars 2009 · 605 Inlägg

Låter exakt som en tändspole..hade exakt samma på min s80....Åk in till en firma så ser dom det å en dator...Volvo skulle ta 850kr och på mekonomen betalade jag med en pratstund=)

Vill du snygga till under bilen? Lacka bakaxel eller länkarm?Prata med mig, älskar att lack
Saab 9-3 VECTOR "E-85an" (2008)
Chevrolet Impala "nöjesbilen" (1959)
Chevrolet Impala "Knack8an" (1959)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang