6961
Sök

Tändboxens fel vid dålig gång? 940 ltt

★★★★★
455 Inlägg
22 mars 2009
Trådstartare
hej
har en 940 med b230fk
och bilen rycker o hackar en hel del oavsätt hur ja accelererar hastigt/lugnt känns som den slår ifrån o tappar kontkt sen får kontakt med bilen igen, nästan som en spikning.
sen så fladdrar varvräknaren upp o ner en massa utan att man gasar. o den styrs väl av tändboxen som jag fattat det?

har felsökt en hel del inom tändning har jag bytt stift rotor o lock, kablarna såg fina ut, på soppa fronten har jag bytt filter bara, men kollat upp att soppa trycket stämmer iaf.

har chippat min tändbox (guldboxen) för ett tag sedan o nu på senare har detta hänt den gått ryckigt mer o mer, så chippa tillbaka den till org, men samma problem är kvar fortfarande.
så tänkte om kanske tändboxen gått sönder?
eller vad kan vara felet?

undrar också om en 97as svarta tändbox passar på en 96a som har guldbox?

Volvoskadad
6 017 Inlägg
22 mars 2009
Ja eftersom man kan byta tändbox till "guldbox" borde man ju kunna byta till en icke "guldbox" också.

Jonas

I got Dubs!
2 423 Inlägg
★★★★★
455 Inlägg
22 mars 2009
Trådstartare
okej, ja de e sant borde ju gå byta till vanlig tändbox då ju! men skulle vilja veta först om de verkligen är den, så man inte köper en i onödan, har lagt ner massa pengar på byta saker i onödan redan sad

jo lmm testa vi o drog ut sladden på, då dom bilen nästan direkt o betedde sej lustig, så är antagligen inte den.

om man skulle be t.ex volvo kolla obd diagnos, kan tändboxen komma upp på den isåfall om den e kass?
Senast redigerat av ozzy (22 mars 2009)

Sök