4468
Sök

Farthållare i 850, vart?

NissanMotorsport
22 mars 2009
Trådstartare
köpte denna bil, noterade att det stod farthållare, men när jag testkörde den så verkar det inte finnas någon.. http://www.blocket.se/vi/20780956.htm?ca=6_s (annonsen kan försvinna snart) är det något bara han hittat på att de finns eller har dom gömt knappen någonstans? :S

DFFL
9 020 Inlägg
22 mars 2009
Sätt dig i bilen och leta efter en spak eller knappar med texter som Set, Cruise, Off, +, -.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

NissanMotorsport
22 mars 2009
Trådstartare
FireTraXX skrev:
Sätt dig i bilen och leta efter en spak eller knappar med texter som Set, Cruise, Off, +, -.

Ok, ska kolla lite mera då, konstigt annars, för allt annat i annonsen stämmer bra, fullutrustad ska ju bara me farthållare, vore skönt om det fanns då jag åker nästan 80 mil varje helg nästan..

2 079 Inlägg
22 mars 2009
på en spak till vänster om ratten, tror nästan det är blinkersspaken, orkar inte gå ut å kolla, men längst ut på den så ska där sitta en knapp som man ska hålla in för det

EDIT: fast det gjorde det inte på din såg jag nu
Senast redigerat av Mackanol (22 mars 2009)

Cars were invented to have a faster way of fleeing from Chuck Norris. Not to be outdone, Chuck Norris invented the car accident.

DFFL
9 020 Inlägg
22 mars 2009
MIG1408 skrev:
FireTraXX skrev:

Ok, ska kolla lite mera då, konstigt annars, för allt annat i annonsen stämmer bra, fullutrustad ska ju bara me farthållare, vore skönt om det fanns då jag åker nästan 80 mil varje helg nästan..

Ja, 80 mil är ju en liten bit. tongue

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

NissanMotorsport
22 mars 2009
Trådstartare
Mackanol skrev:
på en spak till vänster om ratten, tror nästan det är blinkersspaken, orkar inte gå ut å kolla, men längst ut på den så ska där sitta en knapp som man ska hålla in för det

de är jag säker på att de inte finns.. kollade extra noga där smile

NissanMotorsport
22 mars 2009
Trådstartare
FireTraXX skrev:
MIG1408 skrev:
FireTraXX skrev:

Ja, 80 mil är ju en liten bit. tongue

Glömde tillägga att det är sammanlagt, 40 mil ner till uddevalla, sen 40 mil hem så smile

553 Inlägg
22 mars 2009
Farthållaren på 850 sitter på blinkersspaken, helljus spaken - alltså till vänster om ratten smile Sedan vet jag inte om alla 850 har + och - knapp på spaken att reglera hastigheten med men jag skulle tro det. tittar du på den spaken så lär du se kanpparna. Annars så får du ju fråga säljaren om vad han har för förklarning smile

NissanMotorsport
22 mars 2009
Trådstartare
Va nyss ute å kika, men ne finns ingenstans, bara något han hittat på alltså, de va lite synd smile får köpa en extern farthållare :p

184 Inlägg
22 mars 2009
Är väldigt lätt att köpa farthållaren o sätta i, inte så farligt dyrt heller smile Volvo original då såklart big_smile

Fri fart för ett fritt folk!
15 039 Inlägg
22 mars 2009
Donken86 skrev:
Är väldigt lätt att köpa farthållaren o sätta i, inte så farligt dyrt heller smile Volvo original då såklart big_smile

exakt monteras ganska enkelt kanske tar 30-40minuter att koppla in allt sitter fördraget
det svåraste är att dra in vakumslangen från motorutrymmet om man inte använder ögonen och hjärnan lite
för det sitter en jäkligt smidig slang som är gjord för att dra tex farthållarslangen i smile
dock är det svårt när det sitter en 50kvadratskabel märkte jag i min smile

Kör fort så hinner inget hända...

typ..eh..va?
582 Inlägg
22 mars 2009
MIG1408 skrev:
Va nyss ute å kika, men ne finns ingenstans, bara något han hittat på alltså, de va lite synd smile får köpa en extern farthållare :p

Perfekt, då kan du ringa och pruta lite på det big_smile, så får du tillbaka en slant tongue

Beer - Now cheaper than gas! - Drink, don't drive!

Sök