"Earth Hour" Lördag 28 mars kl 2030-2130

Rquired Allmänt envis
22 mars 2009 · 12 512 Inlägg

Kan väl tänka mig växla ner till parkeringljus för den goda sakens skull tongue

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
ichibon mmm, blåbärssoppa.
22 mars 2009 · 616 Inlägg

Jag släcker om jag kommer ihåg. smile

Det gäller ju inte bara Sverige, som den eftertänksamme kanske kan räkna ut i o m att det kallas "EARTH hour". Earth=jorden, sörrni.

/ichi
sirmiro Double-Unicorn Rider
22 mars 2009 · 2 486 Inlägg

Roz-104 skrev:

sirmiro skrev:
Släcker gärna ner då jag tycker det är en bra ide att inte nyttja el en timma.

Dock gör jag det inte för miljön, då jag tycker det är idioti med alla skriverier om det idag, tänk om de kunde visa oberoende fakta...

Va? Fattar inte tongue...varför släcker du ner menar du, om det inte är för miljöns skull?

För jag tycker det är en bra ide att kunna klara sig utan elektricitet i en timma...

Kommer troligen sitta med vänner och en tänd brasa och en del ljus. Ingen tv, ingen stereo utan bara energin från människor och träd. smile

loudness
22 mars 2009 · 4 554 Inlägg

löjligt. kärnkraftverken slutar ju inte använda drivmedel bara för att det inte går åt någon el, samma medvindkraftverken. de slutar ju knappast snurra bara för folk inte använder elen som den producerar.. hade man vart klok hade man ju dratt på all el som finns under en timma byggsågar element allt som säkringarna håller för så får dom de svettigt på elbolagen..

ZonaX Svetsare
22 mars 2009 · 3 150 Inlägg

Såg det på nån reklam på Tvn. Kommer antagligen göra det, ska också kika ut samtidigt för o se hur många fler som är med.

Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen.
Rushman: "Kör aldrig för fort, kör i den hastighet jag anser lämplig, vad det står på skyltarna skiter jag i."
http://www.youtube.com/ZonephoX
calibrateddy89 Öpc´s the boss
22 mars 2009 · 181 Inlägg

http://www.youtube.com/watch?v=1CRs-7lRlPo
värkar ju var ett halv stort projekt! smile

\\Överum Performance Center//
ÖPC Garaget projekt
Ask any racer, any real racer. It doesn't matter if you win by an inch or a mile; winning's winning.
Opel calibra 16v "ÖPC calibran" (1992)
Honda civic coupé "Öpc civic" (1995)
Honda Civic Type R "ÖPC Fn2" (2008)
ichibon mmm, blåbärssoppa.
22 mars 2009 · 616 Inlägg

loudness skrev:
löjligt. kärnkraftverken slutar ju inte använda drivmedel bara för att det inte går åt någon el, samma medvindkraftverken. de slutar ju knappast snurra bara för folk inte använder elen som den producerar.. hade man vart klok hade man ju dratt på all el som finns under en timma byggsågar element allt som säkringarna håller för så får dom de svettigt på elbolagen..

Eh, hallå?
Vidkraftverken snurrar för att det blåser. Inte miljöfarligt.

/ichi
ZonaX Svetsare
22 mars 2009 · 3 150 Inlägg

calibrateddy89 skrev:
http://www.youtube.com/watch?v=1CRs-7lRlPo
värkar ju var ett halv stort projekt! smile

lol   enligt filmen så borde detta bli 3e gången, första gången en stad, andra gången typ hela usa och tredje gången hela värden?

Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen.
Rushman: "Kör aldrig för fort, kör i den hastighet jag anser lämplig, vad det står på skyltarna skiter jag i."
http://www.youtube.com/ZonephoX
FireTraXX DFFL
23 mars 2009 · 9 020 Inlägg

loudness skrev:
löjligt. kärnkraftverken slutar ju inte använda drivmedel bara för att det inte går åt någon el, samma medvindkraftverken. de slutar ju knappast snurra bara för folk inte använder elen som den producerar.. hade man vart klok hade man ju dratt på all el som finns under en timma byggsågar element allt som säkringarna håller för så får dom de svettigt på elbolagen..

Vindkraftverken är ju inget problem.
Kärnkraft är bra sålänge avfallet lagras rätt.
Kol däremot är kass.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
beta
23 mars 2009 · 804 Inlägg

Sanizz skrev:

Roz-104 skrev:
Tycker det är fånigt, jag kommer ha lika många lampor tända som vanligt...

Inte så länge till för snart blir det olagligt med glödlampor. Efter nyår är det olagligt med matta glödlampor på 100W, Sedan 75W, 60 W med undantag för utomhus och bilen. Gäller alla EU:s 500 miljoner invånare.


Smaka på den du smile haha
Mvh

Inte nog med det, citerar ett inlägg från annat forum:
"Läst att kvicksilver blir förbjudet i juni i år, men totalstopp först 2013.
Som säkert vissa redan läst blir vanliga glödlampor också förbjudna med start i år och utökas för varje år enligt nedan:

• 2009 förbjuds alla matta glödlampor samt klara 100 watts glödlampor.
• 2010 förbjuds klara 75 watts glödlampor.
• 2011 förbjuds 60 watts glödlampor.
• 2012 förbjuds 40 och 25 watts glödlampor.
• 2013 skärps kraven på lågenergilampor och LED-lampor.
• 2016 skärps kraven på halogenlampor.

Allstå är det egentligen bara lågenergi och LED som är tillåtna. Men nu är det ju så att lågenergilampor innehåller kvicksilver, så i juni i år då är inte dessa heller tillåtna..."

Martin 9-3 Fisketokig
23 mars 2009 · 2 997 Inlägg

Jävla idioter. Vad gör folk då då? Jo, in under täcket och fördriver tiden och se sen kommer det babyboom i julhelgerna så får extrapersonal kallas in och det kostar oss mycket.

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg
Saab 9-3 Aero SS "Svart och Xenon" (2006)
Mortalis VW-nörd?
23 mars 2009 · 4 332 Inlägg

kommer inte delta i manifestationen

IceEyes Varningar: För många..
23 mars 2009 · 2 552 Inlägg

Kommer ha allting tänt bara för att jävlas..

Sing loud and clear until the game is done, sing Chelsea everyone
Hexenhammer Webmaster/trummis på heltid
23 mars 2009 · 1 874 Inlägg

Pierre_r skrev:
Jag kommer att starta alla mina bilar o låta dom gå på tomgång i nån timme eller 2.
Är så j***a trött på allt miljötrams nu, det hjälper absolut inget om det bara är lilla sverige som gör det.
Om stora länder som t.ex ryssland och USA hade hjälpt till med så kanske jag hade brytt mig

Håller helt och hållet med! Det tjafsas hela tiden om att man ska göra allt för miljön, vi ska vara först ut, försöka bli av med bilismen, trafik i storstäder, höja priser på allt miljöfarligt o.s.v. Men det gör ändå ingen skillnad. Sverige är bara en piss i havet jämfört med många andra länder (inte bara större).

M103
23 mars 2009 · 1 570 Inlägg

Man kanske skulle ta livet av sig den 28/3 så att man inte förpestar världen så mycket. Jag kan bli slängd i "brännbart" containern på sopstationen.

calibrateddy89 Öpc´s the boss
23 mars 2009 · 181 Inlägg

henrikh skrev:
Man kanske skulle ta livet av sig den 28/3 så att man inte förpestar världen så mycket. Jag kan bli slängd i "brännbart" containern på sopstationen.

ja gör de....

\\Överum Performance Center//
ÖPC Garaget projekt
Ask any racer, any real racer. It doesn't matter if you win by an inch or a mile; winning's winning.
Opel calibra 16v "ÖPC calibran" (1992)
Honda Civic Type R "ÖPC Fn2" (2008)
Honda civic coupé "Öpc civic" (1995)
Jimmy_N Makaronborrare
23 mars 2009 · 993 Inlägg

henrikh skrev:
Man kanske skulle ta livet av sig den 28/3 så att man inte förpestar världen så mycket. Jag kan bli slängd i "brännbart" containern på sopstationen.

lol

Brink88 President över Brinkland
23 mars 2009 · 465 Inlägg

perfekt timing på denna timme, den startar kl 20.30, och om jag förstått rätt så skall allt slås av i kåken, och kl 20.45 spelar de flesta av europas landslag vm-kval matcher, tongue

Det man inte minns, det kommer man inte ihåg"
loudness
23 mars 2009 · 4 554 Inlägg

FireTraXX skrev:

loudness skrev:
löjligt. kärnkraftverken slutar ju inte använda drivmedel bara för att det inte går åt någon el, samma medvindkraftverken. de slutar ju knappast snurra bara för folk inte använder elen som den producerar.. hade man vart klok hade man ju dratt på all el som finns under en timma byggsågar element allt som säkringarna håller för så får dom de svettigt på elbolagen..

Vindkraftverken är ju inget problem.
Kärnkraft är bra sålänge avfallet lagras rätt.
Kol däremot är kass.

mjo visst är kol kasst men dom kommer ju knappast elda mindre kol för att man släcker ner en timma eller hur. att stänga av en turbin eller minska på det en timma kostar mer för dem än att låda de rulla en timma

en meningslös maifestation tycker jag. överaska med att dra på allt så de blir överbelastat för då får dom jobba på kraftbolagen fölr att de inte ska stanna helt

M103
23 mars 2009 · 1 570 Inlägg

Ett gigantsiskt PR jippo som genererar massa pengar är vad det är. Arla har tex nu svarta iögonfallande mjölkförpackningar.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang