Sedan gillar jag denna skarpt ochså, Den är ju inte döds läcker. Men den är mkt speciel, Det är en Hartley H1 V8, Vilket är en Hayabusa radfyra som är ombyggd till en V8, Inte mycket större än en normal 4cyl bil motor och lämnar 450hk. Vilket gör den porrig
Men jag får nog erkänna att Duesenberg Type J är sexigare
Fords Crate V8:or är rätt fina med
Scania DS14 är sexiga med
Överhuvudataget så är lastbilsmaskiner fina DS8 från glada 70-talet är ganslka fin den med
Volvo D16
Skulle kunna leta sexiga motorer hela dan Men pallar inte mer nu
En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område! Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
ก้้้้้้้้้้้้้้้้้้้้ ก็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็ กิิิิิิิิิิิิิิิิิิิิ
Audi <3
En prototyp motor av Saab´s motorguru Per Gillbrand där receptet består av liten cylindervolym, överladdning och variabel kompression vilket ger en bränslesnål bil med hög effekt. 3st SVC motor byggdes:
Nr1: 2-lit 16-ventil rak fyra, gav 300hk och 420nm. Nr2: 1,4-lit rak sexa, gav 205hk och 270 nm. Nr3: 1,6-lit rak femma, gav 225hk och 305nm.
Just denna motorn har jag sett live! Mycket mäktig spis... Finns på Auburn Cord Duesenberg-muséet i Auburn, Indiana. Har bilder på den men dom är suddiga som fasen.
Fotade också denna mäktiga V16 flygmotor, också Duesenberg. Killen på muséet sa att fasaden höll på att lossna när dom drog igång den.
Otroligt fet flygplansmotor! Fotade den stående på acdmuseum.org. Jag är ca 175 cm så tänk på hur stor motorn är.
"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart "Aldrig mer en Volvo!" -Jag.