4809
Sök

tankar och diskussioner om Otrohet? när är det okej eller är det inte ens okej?

blacken
23 mars 2009
Trådstartare
Riksdagen och jag sitter här och "spånar" lite.  Mestadels så är vi lite nyfikna över fenomenet att det är okej att vänstra om man blir nekad sex av ens partner, och att partnern får skylla sig själv om det skulle hända. Tydligen verkar det vara en vanlig och socialt accepterad attityd hos "folk och fä" idag.
Vad tycker ni? Är det moraliskt försvarbart?..

Varningar: För många..
2 552 Inlägg
23 mars 2009
Nu blir jag förmodligen hatad av hela garaget men så länge man inte riskerar att bli påkommen så är det väl lugnt..

Sing loud and clear until the game is done, sing Chelsea everyone

1 571 Inlägg
23 mars 2009
Nja okay är det väl aldrig. Jag tycker man ska göra slut om man inte får ligga, varför ska man vara ihop då för? smile

Fire And Silk
2 254 Inlägg
23 mars 2009
Typ som att mörda någon, så länge man inte blir påkommen så är det väl lugnt.......NOT.

Är man någorlunda frisk så tar man väl upp det inom förhållandet, det kanske är så att personen som inte vill ha sex, är rädd för att misslyckas, eller att det ska göra ont osv..

/Markus

Det viktiga är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel. ''Gustav Svensson''
Somliga kallar det lyx, Mercedes Benz kallar det för standard.

Allmänt envis
12 512 Inlägg
23 mars 2009
IceEyes skrev:
Nu blir jag förmodligen hatad av hela garaget men så länge man inte riskerar att bli påkommen så är det väl lugnt..

lol

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

Fire And Silk
2 254 Inlägg
23 mars 2009
v4jessica skrev:
Är väl bara dumt att vara otrogen.. Om man bara är otrogen mon sin tjej/kille så kan man väl lika gärna göra slut.. Är väl bara meningslöst att vara i ett förhållande då. Eller är det bara jag som tycker så?

Nej, det är inte bara du som tycker så.

Vad bygger ett förhållade på egentligen, tillit och kärlek.

Otrohet rimmar inte riktigt med tillit och kärlek tycker jag i alla fall.
Senast redigerat av -Mackan- (23 mars 2009)

Det viktiga är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel. ''Gustav Svensson''
Somliga kallar det lyx, Mercedes Benz kallar det för standard.

www.bimmerpower.org
3 995 Inlägg
23 mars 2009
I Frankrike, det är öppet känd att gifta par har en älskare/älskarina, det fungerar mycket bra och det kostar inget skillsmässa för det.
Det är som man säger: gräset är alltid godare utanför staketen. big_smile

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org

blacken
23 mars 2009
Trådstartare
v4jessica skrev:
-Mackan- skrev:
v4jessica skrev:
Är väl bara dumt att vara otrogen.. Om man bara är otrogen mon sin tjej/kille så kan man väl lika gärna göra slut.. Är väl bara meningslöst att vara i ett förhållande då. Eller är det bara jag som tycker så?

Nej, det är inte bara du som tycker så.

Vad bygger ett förhållade på egentligen, tillit och kärlek.

Otrohet rimmar inte riktigt med tillit och kärlek tycker jag i alla fall.

Vart ju tur det då..
Jo man tycker ju att ett förhållande bygger på det men verkar knappt så längre som att det gör de.
Är väl något som är fel om man går o är otrogen.. Det tyvker åtminstone en annan..

Det är ju det som exemplet hänvisar till, är det okej att "hoppa över skacklarna" om man blir nekad sex i sitt förhållande?.

blacken
23 mars 2009
Trådstartare
alain skrev:
I Frankrike, det är öppet känd att gifta par har en älskare/älskarina, det fungerar mycket bra och det kostar inget skillsmässa för det.

Eller gräset är inte godare/grönare på andra sidan det är inte ens gräs. Som är kultur här..

www.bimmerpower.org
3 995 Inlägg
23 mars 2009
blacken skrev:
alain skrev:

Eller gräset är inte godare/grönare på andra sidan det är inte ens gräs. Som är kultur här..

Ja, det kan man se det så också, det är en stabil kultur:D
Senast redigerat av alain (23 mars 2009)

www.bimmerpower.org
3 995 Inlägg
23 mars 2009
v4jessica skrev:
alain skrev:

Bara för att det är så där så behöver de ju inte vara så här smile Är väl bättre att vara singel då och ha ett par o välja på då istället.. haha

Ja! när ett par gifta sig, prästen säger gifta till döden!, men säger inte: till skillsmässa! eller glömmer han det? smile
men som du säger bättre att leka livet som singel ett bra tag och gifta sig efter det håller bättre.

Sanizz
23 mars 2009
Trådstartare
Det är aldrig ok att vara otrogen oavsett omständigheterna.

Sanizz
23 mars 2009
Trådstartare
alain skrev:
v4jessica skrev:
alain skrev:

Bara för att det är så där så behöver de ju inte vara så här smile Är väl bättre att vara singel då och ha ett par o välja på då istället.. haha

Ja! när ett par gifta sig, prästen säger gifta till döden!, men säger inte: till skillsmässa! eller glömmer han det? smile
men som du säger bättre att leka livet som singel ett bra tag och gifta sig efter det håller bättre.

Men varför i Hel*vete ska man gifta sig då om man inte ska hålla sig till sin partner? Inget påhopp mot dig utan mot fransmännen.

1 803 Inlägg
23 mars 2009
Det är aldrig okej att vara otrogen, finns ingenting som rättfärdigar ett sådant beteende.

mmm, blåbärssoppa.
616 Inlägg
23 mars 2009
Håller med de flesta här.

Sen kan man ju diskutera var gränsen för otrohet går, och om det går att förlåta.

/ichi

135 Inlägg
23 mars 2009
Hilmer skrev:
Det är aldrig okej att vara otrogen, finns ingenting som rättfärdigar ett sådant beteende.

Mycke bara sakt ...!!   Håller med till 100%

Lat Perfektionist
6 359 Inlägg
23 mars 2009
Personligen anser jag otrohet vara den värsta sortens svek.

Om personen man älskar inte ens har mage att säga att denne inte vill vara tillsammans längre.
Utan istället smyger en bakom ryggen med en annan, personligen skulle nog min första tanke vara "Den här nya personen är bättre än dej" 

Och tänk er själva, att personen man älskar, säger det rakt i ansiktet på en.
Jag skulle ALDRIG bedra någon, eller förlåta en otrogen partner.

Det som förundrar mej mest angående just sånt hära.
Varför har ens bättre hälft inte sagt att dom uppenbarligen inte tycker om en tillräckligt mycket för att låta någon annan vara?
Om denne nu inte ville vara med BARA dej själv ifrån början, varför började man då en relation?

Nä, hoppas man slipper såntdära.

Alla tycker olika, och det är därför du har fel...
Audi "S1.5" [OEM+] - 10-Ventils turbo - Projekttråd
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=297968

Rättvikarn
142 Inlägg
23 mars 2009
Själv tycker jag inte om otrogenhet, eller folk som är otrogna mot en annan.  Gör slut om du inte trivs med partnern. 

Har en flickvän sedan över ett år tillbax nu och kan säga att jag dör hälldre än att vara otrogen.
Och om min flickvän mot förmodan nu är otrogen så hade jag lämnat henne direkt utan att tveka. Även fast jag älskar henne över hela mitt hjärta.

If speeding is a crime, then i'm a criminal
Och Där Dog Tråden!

1 854 Inlägg
23 mars 2009
Det är aldrig okej, bättre och göra slut, vill man vara otrogen så kan man ju inte tycka om personen tillräckligt..

615 Inlägg
23 mars 2009
Om vi antar att Partner1 är upp över öronen kär i Partner2, älskar att vara med Partner2 och skulle känna sig tom utan Partner2.
Men, Partner1 får inte ut sin fulla sexuella njutning från Partner2 trots att Partner1 älskar Partner2 sådär otroligt mycket.

Om Partner1 då söker själva sexet, i smyg, på annat håll för att kunna stanna kvar och få vara tillsammans med Partner2 utan att tröttna på ett förhållande utan fungerande sex, är det då okej?

OBS: Partner1 och 2 har prövat nästan allt inom sex som faller inom rimliga gränser för deras lustar.
Fundera smile

(Jag säger inte vilken sida jag står på)
Senast redigerat av SNL (23 mars 2009)

Let's stance!

Sök