hej! plockade isär min motor helt idag och passa på att mäta lite på stakarna. fick fram måttet 9mm tjock och 24 mm bred. kollade inte längden men vad är det för stakar? vad klarar dom av?
skriv gärna ner måtten på alla volvos rödblocks stakar så vore jag tacksam.
Tror det är lättare att du skriver vad det är för block och vilken årsmodell.
b230ft -88 men folk säger att det sitter klena stakar i min men tycker 9mm låter rätt kraftigt för en röd blockare.? vill veta exakta mått på stakar iaf.
passar dom i min? vilken motor/årsmodell har dom? vad klarar dom av i effekt med en bra mapp?
mvh tack för snabbt svar!
dom passar, sitter i nyare FT/FK(nyare sugisar också?) , klarar säkert 400 om man har koll på tändning/soppa etc. har 4st i bra skick över om du är intresserad, PM isf.
Senast redigerat av NITROUS (23 mars 2009)
Dont take life too serious, you'll never escape it alive anyway.
Bättre pissa i stuprännan än stupa i pissrännan.
passar dom i min? vilken motor/årsmodell har dom? vad klarar dom av i effekt med en bra mapp?
dom passar, sitter i nyare FT/FK(nyare sugisar också?) , klarar säkert 400 om man har koll på tändning/soppa etc. har 4st i bra skick över om du är intresserad, PM isf.
jag har för mig att det är olika storlekar på vevlagertapparna så dom passar inte rakt av men jag kan ha fel...
Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må
jag har för mig att det är olika storlekar på vevlagertapparna så dom passar inte rakt av men jag kan ha fel...
okej. men då får man alltså byta tapparna också då