Gasreglage till Weberförgasare

BaMoFu
27 mars 2009 · 1 Inlägg

Hej alla!

Jag har en Lotus Elan +2 1968 årsmodell. En kompis fock testa den härförleden och när jag sa till honom att dra på lite höll han på att stampa pedalen genom golvet med följden att gasen fastnade i botten och mothållsfädern i gasreglaget gick åt pipan... Som ni förstår är han inte den störste av chaufförer. I vilket fall som helst är jag nu ute efter ett nytt gasreglage då jag inte *1 inte orkar pillra ihop en ny fjäder *2 såg ett väldigt fint gasreglage i en annan +2:a, synd att jag inte plåtade, had kamera med mig och allt :-( I min bil sitter det en Lotus Twincam motor med dubbla Weberförgasare, i bilen jag såg satt det en ny Zetec motor med dubbla Weberförgasare. Gasreglaget såg ut som en låda med två mothållsfjädrar i och satt direkt monterad på topplocket. Någon som vet vilket gasreglage jag menar? Tacksam för alla upplysningar jag kan få, har ni bilder på ett dylikt gasreglage posta dem gärna här i tråden.

Jens

TTMotorsport
6 juli 2009 · 196 Inlägg

Yes har sett samma på många fullrace elan S1/s2 osv.
Vet inte vart man kan köpa men annars har tex demon tweeks fin fint kit med teflon dubbel wire , dubbel fjädrar , uniballs osv för dubbla weber ! gå in o leta bara !
Kostar ca 30% av vad misab vill ha så du kan nästan beställa 2 bara för att wink
Bild kommer på liknande fast på dubbla DHLA Dellorto på "lotus europa s1" om du går in om 1 vecka ca

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang