29 mars 2009
Trådstartare
hej
kanske lite dålig rubrik men hur som helst... så här ligger det till..
går ut en dag för att ta bilen till jobbet, sätter mig och stänger dörren, precis när jag stängt så ramlar vänstra glaset (ytterspegeln) av... (fabriksfel?) smått irriterad att just min åker av när över 10 år gamla bilar fortfarande håller... hur som helst, åker till jobbet utan skiten och ett par dagar framåt tills jag har tid att ta mig till Volvo, som tur sprack inte hela glaset utan den va fullt "frisk".
Drog till Volvo i fredags och förklarade för dom, får ett svar att de har aldrig vart med om att glaset gått av, ok säger jag men hur ska jag sätta dit den, ser ju inte ut att den är limmad eller att den sitter fast på annat sätt, så de dom gör är att limma fast spegeln, är själv lite orolig för att den ska hoppa av efter ett tag men dom sätter iaf fast den och jag kör därifrån...
idag (2 dagar senare) så tar jag bilen till jobbet, kör en bit och vid en sväng så ramlar skiten av (typiskt!) mitt i vägen så stannar jag, går av och ser bara glas bitar, irriterad som fan kör jag därifrån...
frågan är vad gör jag nu? ringde farsan och förklarade, han sa att jag skulle åka dit imorrn och kräva att dom ger mig ett nytt glas (som säkerligen kommer limmas fast o så åker den av igen) känns lite surt att betala 500-600kr för en liten glas bit som dom jävlarna tar... så vad tycker ni? vad har jag rätt till?
Senast redigerat av Gilgamesh (29 mars 2009)
Why don't we cut you up into little pieces and feed you to your pooches? Hmm? And then we'll see how loyal a hungry dog really is