Tips på att fixa upp,styla,och allmänt fräsha upp din bil... UTAN PENGAR!!

NiMroD
29 mars 2009 · 264 Inlägg

hej alla gorgare satt och funderade lite.. många har lite ont om pengar just nu men vill kanske fräscha upp sin bil på något sätt endå... Hur gör ni detta.? ge oss lite tips vettja..


MVH// NiMroD

Volvo XC 60 "Gubbens" (2008)
Volvo V60 "D4 awd" (2013)
Darkie dARKiE
29 mars 2009 · 5 031 Inlägg

Har man solblekta tråkiga lister på bilen.

Så kan man fixa det med värmepistolen.
Då blir den lite fräschare ialf.

Hoppas dock du har en värmepistol annars kostar det ju ialf wink

MITT BMW 328i E36 PROJEKT Just nu, SÅLD..
MITT BMW 525i E39 PROJEKT Just nu, väntan på M5-optiken... Fälgarna monterade
Gibblo
29 mars 2009 · 38 Inlägg

Man kan ju ta bort emblemen, strippa den.

Saab 9-5 2.0T "Twinpipe" (2000)
_Nas_
29 mars 2009 · 309 Inlägg

Att tvätta och städa den är ju alltid en start så att den ser fräsch ut.
Sedan vet jag inte hur det är med lister på bilarna.. Jag har en Sierra som blir mycket finare utan listerna som jag har på dörrarna. I samband med att sommardäcken åker på så åker dom listerna av och så ska den poleras upp lite också. Det kostar ju inget smile

Sedan kan man ju alltid byta ut lite smålampor som gör skillnad som exempelvis parkeringljus och/eller instrumentbelysningen. Där är det bara att byta till den färg på dioder som du vill ha. Skillnad, Ja!

Det är väl det billigaste jag kommer på just nu.. Är du händig och vill tona rutorna med solfilm finns ju det också som ett alternativ.

Att köra turbo är beroendeframkallande...
no_fake
29 mars 2009 · 865 Inlägg

biltema styling går att ha:lol:

Haniball_s
29 mars 2009 · 455 Inlägg

beror ju lite på vad man vill göra! gjorde stänkskydd av en vägkon och mätar hus för två extra mätare!
har även gjort ögonlock till corollan utav en kofångare!

>syns man inte finns man inte<
Children-Of-Bodom . : F a d e r a t o r : .
29 mars 2009 · 5 042 Inlägg

Skaffar sig ett jobb o satsa riktigt istället ? Oxå ett GRATIS anternativ när man har dåligt med cash....

C H E V R O L E T <3
Mäki Långsam Perfektionist
29 mars 2009 · 4 800 Inlägg

Plocka av emblem, tvätta, rubba, polera, vaxa, dammsuga, dammtorka, putsa rutor.

Audiot som råkat ut för Subarusjukan
decib3L Körv
29 mars 2009 · 3 535 Inlägg

Children-Of-Bodom skrev:
Skaffar sig ett jobb o satsa riktigt istället ? Oxå ett GRATIS anternativ när man har dåligt med cash....

Skaffa sig ett jobb i dessa tider?

Haha jahaja..

Truckdriving Man
Gibblo
29 mars 2009 · 38 Inlägg

decib3L skrev:

Children-Of-Bodom skrev:
Skaffar sig ett jobb o satsa riktigt istället ? Oxå ett GRATIS anternativ när man har dåligt med cash....

Skaffa sig ett jobb i dessa tider?

Haha jahaja..

Satt precis och tänkte det det samma..

Saab 9-5 2.0T "Twinpipe" (2000)
Children-Of-Bodom . : F a d e r a t o r : .
29 mars 2009 · 5 042 Inlägg

Snacka inte om dessa tider. Vill man verkligen ha pengar så delar man till och med ut reklam om nätterna, dela gp om helgnätterna, Där han ni redan 4k + i månaden!  Det är bara till att ta skit jobben varken man ville eller ej! Har själv suttit i den skiten med. Kommer ju bättre med tiden!

C H E V R O L E T <3
Haniball_s
29 mars 2009 · 455 Inlägg

Gibblo skrev:

decib3L skrev:

Children-Of-Bodom skrev:
Skaffar sig ett jobb o satsa riktigt istället ? Oxå ett GRATIS anternativ när man har dåligt med cash....

Skaffa sig ett jobb i dessa tider?

Haha jahaja..

Satt precis och tänkte det det samma..

samma här ! har presis blivt uppsagd från mitt jobb!
allt man gör på bilen behöver inte va dyrt! men ett jobb skadar aldrig men finns bättre saker än att jobba!

Senast redigerat av corollaistheshit (29 mars 2009)

>syns man inte finns man inte<
Fellow
29 mars 2009 · 1 581 Inlägg

samma här ! har presis blivt uppsagd från mitt jobb!
allt man gör på bilen behöver inte va dyrt! men ett jobb skadar aldrig men finns bättre saker än att jobba!

Känns tragiskt att folk tänker som du. Jobb är något alla måste göra förutom de lyckligt lottade med ärvda pengar/kändisskap som knarkar sig igenom vardagen. Jobba är inte en börda, det är en sysselsättning som är kul och givande om man bara lär sig uppskatta det man har.

Urkas Kräsen grafiker
29 mars 2009 · 1 775 Inlägg

Fellow skrev:

samma här ! har presis blivt uppsagd från mitt jobb!
allt man gör på bilen behöver inte va dyrt! men ett jobb skadar aldrig men finns bättre saker än att jobba!

Känns tragiskt att folk tänker som du. Jobb är något alla måste göra förutom de lyckligt lottade med ärvda pengar/kändisskap som knarkar sig igenom vardagen. Jobba är inte en börda, det är en sysselsättning som är kul och givande om man bara lär sig uppskatta det man har.

Iofs är det här ganska offtopic, men om man inte tycker att jobb är en börda så är man rätt korkad imo. Jag har iofs ett ganska vettigt och roligt jobb, men jag gör det ENBART för att ha pengar att överleva o göra nåt riktigt roligt med.

Whine whine!
Haniball_s
29 mars 2009 · 455 Inlägg

Fellow skrev:

samma här ! har presis blivt uppsagd från mitt jobb!
allt man gör på bilen behöver inte va dyrt! men ett jobb skadar aldrig men finns bättre saker än att jobba!

Känns tragiskt att folk tänker som du. Jobb är något alla måste göra förutom de lyckligt lottade med ärvda pengar/kändisskap som knarkar sig igenom vardagen. Jobba är inte en börda, det är en sysselsättning som är kul och givande om man bara lär sig uppskatta det man har.

respektera att inte alla tycker som du om du nu tycker det är så kul att jobba så tyck det då! men du ska fan inte klaga på mig!tycker mitt jobb är kul men jag har andra saker som är mycket roligare än att jobba!

>syns man inte finns man inte<
HappE
29 mars 2009 · 3 Inlägg

köp en sprayburk i valfri färg och sätt igång att lacka lite delar gör de seriöst så kan de bli riktigt snyggt

Rille0
29 mars 2009 · 2 021 Inlägg

Hålla bilen ren och fräsch är väll det bästa tipset

Jaguar Xjr "x308 supercharged" (1998)
Ghost_Face
29 mars 2009 · 517 Inlägg
Rspeter Audi A5 quattro driver.
30 mars 2009 · 2 203 Inlägg

HappE skrev:
köp en sprayburk i valfri färg och sätt igång att lacka lite delar gör de seriöst så kan de bli riktigt snyggt

Köpa sprayburk kostar pengar. Tråden handlade väl om att styla och göra bilen fin utan pengar.

Frosted
30 mars 2009 · 1 878 Inlägg

1, Toning (kostar inte mycket, på Biltema)
2, Bonna sänktning (Kapa fjädrar) - (kostnad: 0Kr, om man har vinkelslip)
3, Rensa bilen på emblem ( Kostnad, 1-2kr, fiskelina)
4, damsuga + vaxa + tvätta bilen + polering + lackskydd (kostar en slant, men värt det)

finns väl mer alternativ men kommer inte på nåt just nu.

Senast redigerat av Frozen1985 (30 mars 2009)

Volvo V70II 2.5FT FWD "Autotech Steg 2" (2010)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang