Köpa och Lacka ny dörr, BMW 320 (e30).. kostar??

krossa
29 mars 2009 · 167 Inlägg

Hejhej folket.
Nu är det så att när jag skulle backa ut ur en tvätthall idag så klantade jag till det rejält eftersom jag backade med öppen förardörr och kollade samtidigt i höger backspegel.
Dörren tog såklart i porten och resten kan ni ju räkna ut själv genom att titta på bilden hmm

Såhär ser dörren ut nu, så jag undrar om det går att fixa eller om det är lika bra att köpa en ny dörr från nån Bildemontering?
Och om jag måste köpa en ny dörr, vad kostar det att lacka den då?
http://data.fuskbugg.se/skalman01/jagkanintebacka.jpg

Senast redigerat av krossa (29 mars 2009)

Ingen minns en fegis
krossa
29 mars 2009 · 167 Inlägg

Ingen som vet vad det kostar att lacka en dörr?! roll

Ingen minns en fegis
TooS Hjultomte
29 mars 2009 · 1 500 Inlägg

Biltemas Färg e inte dyr precis smile Kolla där ^^

Min bil går inte för sakta. Bara inte snabbt nog!!!
alain www.bimmerpower.org
29 mars 2009 · 3 995 Inlägg

Bara lack och klarlack ca 900-1200:- skulle jag tror.

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org
BMW 530i (2003)
BMW X5 4.4i (2006)
krossa
29 mars 2009 · 167 Inlägg

alain skrev:
Bara lack och klarlack ca 900-1200:- skulle jag tror.

okej.. om man ska ha hjälp med allt arbeta då? blir det mycket dyrare då? ;S

Ingen minns en fegis
-Mackan- Fire And Silk
29 mars 2009 · 2 254 Inlägg

Ska du lacka själv eller lämna bort?

Det viktiga är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel. ''Gustav Svensson''
Somliga kallar det lyx, Mercedes Benz kallar det för standard.
Mercedes Benz 500E W124 "Fire And Silk" (1992)
Mercedes 300 TDT "Superturbodiesel" (1993)
Lindberg88
29 mars 2009 · 1 418 Inlägg

köp en beg dörr med rätt färg på skroten^^

Säger precis som jag tycker och tänker! Har alltid gjort och kommer alltid att göra det :)
Yttrandefrihet på Garaget.org? Nej tydligen inte.
krossa
29 mars 2009 · 167 Inlägg

-Mackan- skrev:
Ska du lacka själv eller lämna bort?

Ska lämna bort hade jag tänkt.

Lindberg88 skrev:
köp en beg dörr med rätt färg på skroten^^

jo det hade ju varit det ultimata att hitta de cool

Ingen minns en fegis
pompom88
29 mars 2009 · 422 Inlägg

alain skrev:
Bara lack och klarlack ca 900-1200:- skulle jag tror.

va en dyr färg.

smile

Livet är inte lätt när de är svårt, och inte svårt när de är lätt...
Volvo S70R "Smurfen" (1998)
JonR
29 mars 2009 · 3 259 Inlägg

Om du har bra kunskap om o lacka så är det bara o göra det själv, men är det första gången du gör det så kommer det krävas många försök innan det blir bra och det kommer kosta i färg! Några deciliter färg o klarlack kan du nog få köpa billigt av en lackerare om du tex har nån kompis som kan lackera!

Jag skulle helt klart köpa en ny dörr då det är några timmars jobb med att fixa till en såpass stor skada och om man inte är hemma på o knacka plåt så ska man nog köpa ny dörr... känns ju inge bra o ha en stor spackelkaka på sin pärla!smile Leta reda på en dörr som kanske har några dörruppslag eller iaf mindre bulor, alltså sånt som är snabbt fixat, en sådan kan du dessutom få till bättre pris än en dörr i nyskick!

MVH/Jon

Projekt Fiat 126 R1
Projekttråden:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=125976
Nissan S14 "2jz Rocketbunny" (1996)
krossa
29 mars 2009 · 167 Inlägg

JonR skrev:
Om du har bra kunskap om o lacka så är det bara o göra det själv, men är det första gången du gör det så kommer det krävas många försök innan det blir bra och det kommer kosta i färg! Några deciliter färg o klarlack kan du nog få köpa billigt av en lackerare om du tex har nån kompis som kan lackera!

Jag skulle helt klart köpa en ny dörr då det är några timmars jobb med att fixa till en såpass stor skada och om man inte är hemma på o knacka plåt så ska man nog köpa ny dörr... känns ju inge bra o ha en stor spackelkaka på sin pärla!smile Leta reda på en dörr som kanske har några dörruppslag eller iaf mindre bulor, alltså sånt som är snabbt fixat, en sådan kan du dessutom få till bättre pris än en dörr i nyskick!

MVH/Jon

okejokej smile
tack så mycket:), har dock inte kunskap att varken lacka eller knacka plåt, så blir nog en ny dörr.

Men har fortfarande inte riktigt fått svar på grundfrågan som var vad det kostar att lacka en dörr smile
Såg att på stylinkompaniet kostar det 2800:-, är det ungefär det man får betala överallt?
http://www.stylingkompaniet.com/shop/ca … e922f3668e

Senast redigerat av krossa (29 mars 2009)

Ingen minns en fegis
Jolle87
29 mars 2009 · 1 585 Inlägg

Det är nästan omöjligt att säga vad det kostar att lackera en dörr just för dig och där du bor. Ingen lackerare tar nästan samma pris, Så det är bara att ringa runt till ett par lackeringsfirmor i närheten av där du bor och höra vad det tar för att lackera en dörr. Men skulle gissa på att det kostar runt 2000-3500kr.

Senast redigerat av Jolle87 (29 mars 2009)

krossa
29 mars 2009 · 167 Inlägg

Jolle87 skrev:
Det är nästan omöjligt att säga vad det kostar att lackera en dörr just för dig och där du bor. Ingen lackerare tar nästan samma pris, Så det är bara att ringa runt till ett par lackeringsfirmor i närheten av där du bor och höra vad det tar för att lackera en dörr. Men skulle gissa på att det kostar runt 2000-3500kr.

okeej :S
Svider ju när man studerar vill ja loova :S

Ingen minns en fegis
JonR
29 mars 2009 · 3 259 Inlägg

Hittar du nån som kan lacka lite sådär efter jobbet (kostar ju inget att fråga) så kommer du nog undan med 1000-1500kr.. Har själv grejor för att lacka och kan fixa färg till bra pris, men tyvärr bodde du ju lite långt bort annars hade ju det problemet varit löst!

Projekt Fiat 126 R1
Projekttråden:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=125976
Nissan S14 "2jz Rocketbunny" (1996)
alain www.bimmerpower.org
29 mars 2009 · 3 995 Inlägg

pompom88 skrev:

alain skrev:
Bara lack och klarlack ca 900-1200:- skulle jag tror.

va en dyr färg.

smile

Det är inte färgen som är dyr, det är också arbetstid Ca 700-800 :- i timme. wink

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org
BMW 530i (2003)
BMW X5 4.4i (2006)
krossa
30 mars 2009 · 167 Inlägg

JonR skrev:
Hittar du nån som kan lacka lite sådär efter jobbet (kostar ju inget att fråga) så kommer du nog undan med 1000-1500kr.. Har själv grejor för att lacka och kan fixa färg till bra pris, men tyvärr bodde du ju lite långt bort annars hade ju det problemet varit löst!

Joo det var ju en bit bort tyvärr hmm
Men jag får fråga runt lite, hoppas man kan hitta nån bra och billig.. sen måste jag ju skaffa fram pengar också, och det kan ju ta tid med 1000:-/mån tongue sad

Ingen minns en fegis
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang