Lite roligt när så många "åker dit" med invandrarna.
Fick i uppdrag att sälja en S60. Jag va klart billigast på blocket alltifrån Kiruna till Malmö..
Självklart ringer de massa idioter o prutar via tel och då det inte var min bil ville jag inte lägga på eller liknande utan förklarade att priset ÄR prutbart som det står i annonsen men som det oxå står så PRUTAS DET BARA PÅ PLATS.
Ringde en arab från Örebro och vill hämta den meddesamma men det går ju inte att komma undan "sista priset" och då får jag förklara för honom det jag skrivit i annonsen. Jag är själv invandrare men kom hit i väldig tidig ålder och pratar flytande svenska och därför märkte han inte att jag var invandrare. Jag märkte klart och tydligt va det är han försöker komma fram till och "hjälper honom på traven liten". Allt gick som smort, men så bjuder han ett äckligt skambud via TEL för helvete!!! Har lagt ut bilen för 55k och han säger via tel, typ 8-10mil ifrån mig, 33k. Visste inte vad jag skulle säga..

Jag: nej absolut inte
Han: men hur mkt vill du?
Jag: 54500kr

Han: ska jag åka från örebro till västerås för 500kr?
Jag: finns en liknande i Malmö, han vill ha 50 ( då har denna gått 5k mil mer) ring honom.
Efter en stund sa han, jag kommer och hämtar den.. visst (vi kom överens om att priset prutas på plats)
En snubbe från Sandviken ringer nån sekund efter att jag lagt på med araben från örebro..
- Benny: ja, tjena mitt namn är Benny och jag ringer ang din s60 på blocket
- Jag: stämmer bra det
- benny: jag vill inte pruta vi tel men är det prutbart?
- Jag: Ja, och det har jag skrivit i annonsen
- Benny: hur mkt kan du tänka dig komma ner då?
- Jag: den diskussionen tar vi på plats
- Benny: Jag hör av mig.. och lägger på

Fick bilen sålt till Sveriges om inte världens gulligaste par från Sthlm
Flickvännen var inte så haj på bilar men pojkvännen gick igenom ganska mkt och frågade flitigt. Han fick svar på fråga efter fråga och hittade inget som på bilen som ej stämde med annonsen och all papper osv..
efter typ 15min så kom vi fram till priset. Han vart skitsugen och frågade vad sistapriset skulle vara..
Jag: 54k + fulltank
Han: 50k och då är vi överens
Blev 52k
Finns för många idioter, köpare som säljare..
har en annan historia från en säljare i Gbg. BC bilar heter "firman", kanske nån Gbgare känner till.. inte jätte långtifrån Landvetter va ja minns (i somras)