Bror bröt 2 nackkotor - Läkaren skickade hem honom

Rejad Maskin stundent!
31 mars 2009 · 218 Inlägg

Hade det varit min lillbror å de hade hänt honom nåt på grund av att en läkare klantat sej så vet jag faktiskt inte vad jag gjort... Sjukt att så många, framför allt svenska, läkare nonchalerar patienters problem. Men absolut, anmäl honom.

"- Vi är inte fulla, vi har pollenallergi!!"
Dawee
31 mars 2009 · 194 Inlägg

Kanske ska tilläggas att han är 15 år, inte så kul att bli förlamad i den åldern...

Janina Modell & modeskribent
31 mars 2009 · 280 Inlägg

Jag tycker absolut att du ska anmäla honom.

Om du/din bror ringer eran kommun så bör de kunna hjälpa dig med vilka du ska prata med. Ofta (iaf i Sundsvall) så finns det personer som kan ge en bedömning gratis om hur man ska gå vidare, samt tips till sånna som är bra. Läkaren i fråga bör även ha journaler från erat första besök med resultatet av undersökningen. Både röntgenplåten & vad han kom fram till. (Med andra ord att allt var bra eftersom din bror skulle fortsätta som ingenting.) Med allt det + era tre vittnen så har ni en del i ryggen när ni får tag i en bra person som kan hjälpa till med anmälan & den ev stämningen.

Hoppas det löser sig! Som någon skrev så är det mänskligt att fela och läkaren kan ha haft en jobbig dag, men det här är ett så pass allvarligt fel att det bör anmälas...

Senast redigerat av Janina (31 mars 2009)

- I dont need your attitude, I have one of my own -
http://janinanaslund.blogg.se
BMW 528 (1996)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang