Kvalitén på JT's system

MrJAM
31 mars 2009 · 1 464 Inlägg

Sitter och ska beställa ett bakre system till bilen, troligtvis 3" twinpipes. Men jag har läst ett otal trådar (mestadels på vårt SAAB forum) och får det summerat ungefär såhär:

+ Bra ljud.
+ Bra pris.
- Dålig passform.
- Dålig hållbarhet.

Ljudet har jag hört, priset kan jag tycka till om själv. Det är det två negativa aspekterna jag undrar över. Synpunkter? Fördelaktigt från folk som kör sportsedaner -04 själv pga. passformsproblemen, men allt är av intresse.

Många av trådarna jag läst är ganska gamla, så jag hoppas lite på att produkten blivit bättre med tiden och att ovan inte stämmer till fullo...

Kommande Event: Error... Alldeles för många inbokade att lista här... ;)
MrJAM
31 mars 2009 · 1 464 Inlägg

Hittade f.ö. en annan tråd nu som motsäger mycket negativt jag hört. Jobbigt att så många tycker olika.

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=90555

Kommande Event: Error... Alldeles för många inbokade att lista här... ;)
Janneutanb
31 mars 2009 · 7 271 Inlägg

Jag har varken nå problem med passform eller hållbarhet iaf.
Vet inte hur många år det har varit monterat på bilen men finns ingen rost på det än.

Tycker verkligen att det är värt pengarna!

Tyvärr vet jag inget angående passformen på din bil.

Epitaph
31 mars 2009 · 835 Inlägg

Jag har JT 3" halvsystem och sedan streetgears racekat och dp. Jag tycker passformen var sådär på JT-systemet, man fick tillverka lite egen klämma och så. Det har ju redan börjat ytrosta runt klämmor och lite på burken typ.... (10 månader in) Hade jag gjort om hade jag nog köpt rostfritt för att stilla mitt rosthat lite mer, även om skiten inte syns förutom för mig smile

Edit: Det låter ju sjukt grymt iaf. Riktigt stort + !

Senast redigerat av Epitaph (31 mars 2009)

Crille88
31 mars 2009 · 1 353 Inlägg

har också hört olika om jt systemen. en kompis sa att han fick svetsa om massa fästen o grejor när han skulle haka på de på sig 850. medans jag hade inga som helst problem och då har vi exakt samma system med exakt samma 3" sportkatt (köpt hos samma återförsäljare)
bara man börjar montera framifrån och inte drar åt några klämmor tills man passat in hela systemet så e de inga som helst problem. gällande priset så klart att de e billigast när de gäller 3". kollar man på tex ferrita så ska dom ha 7495kr för downpipe+kat o ja köpte mitt system komplett med kat för 6300kr. ljudet e juh klart en upplevelse för sig.. dock så kan de bli lite jobbigt längre sträckor beroende på hur kräsen man e. går juh alltid köra med 2 dämpare så låter de inte så farligt..

Seat Leon Cupra R "Limited Edition nr 496 av 799" (2018)
farbrorbozze Sköning med knasiga idéer, förvirrad, sjuk& glömsk
31 mars 2009 · 6 474 Inlägg

passformen på röret in i första ljuddämparen upphängningen på den till min volvo 745a var sådär (slog i golvet om man monterade som det var tänkt) mejlade JT om problemet & tror dom lade till i texten att det problemet kan uppstå på vissa årsmodeller.... men det var inget svårfixat problem. övrigt allt toppen... visserligen målade jag svetsskarvar mm med värmefast färg så kanske därför mitt håller bra.

Senast redigerat av farbrorbozze (31 mars 2009)

Ja har en helt "normal" drömlivsstil i filmens värld ;)
Länk till CHEVY projektet (Tillsalu!)
Länk till FORD -32 5w projektet
Volvo 945 TURBO "Stressade-AjTåmaten" (1993)
Volvo Carina "Specialen Ockelbo kopia" (1967)
Volvo 780 (1989)
AndersM
31 mars 2009 · 54 Inlägg

jag köpte mitt JT system förra våren och tycker de gick smidigt att sätta dit min bror har JT på sin s60 t5 och han fick dit sit utan problem också. kanske har de blivit bättre med passformen eller så har vissa fått riktiga måndagsex.

Saab 9-3 Aero "MapTun" (2002)
MrJAM
31 mars 2009 · 1 464 Inlägg

Ja, det blir väl en kopia på förra tråden jag postade, men det är bara så skumt att det är så stora skillnader. Antar att det kanske har med vart man kör (Skåne utan salt, Norrbotten med bara salt), hur man kör (kanske bara sommarbil) och så.

Kommande Event: Error... Alldeles för många inbokade att lista här... ;)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang