[Renovering, lack + motorbyte, AIRRIDE] Volvo 144 -67

Helrenovering med motoruppgradering och luftfjädringsbygge på min Volvo 144 -67, målas i en ljus lamborghini grön med ljusgul pearl, och moddas för att kunna stå på 18" ekerfälgar. Cleant stuk och mycket krom är tanken, enjoy the ride! [ nylackad ]
  • 253 Följare
  • 557 394 Visningar
  • Uppdaterades senast 12 april 2013
dyeltsbreh amatörkonstruktör
30 maj 2009 · 535 Inlägg

LadyPink skrev:

dyeltsbreh skrev:

LadyPink skrev:

*skrattar*
Synd du bor så långt bort då, annars hade jag hjälpt dig med spacklingen. Fast det är drygt som faen tongue
Just nu känns det som om det står still, höll på att få spel på dörren häromdagen hahahaah

Haha ja det är lite synd big_smile Hahaha, kan tro det, kändes precis likadant när man bara slipar och slipar och det händer fan noll tongue

Ohhh jag vill se fälgarna nuuuu ^^
Är nyfiken ju tongue
Får ju kolla på alla andras projket när mitt eget står still haha

Hehe, ja det kommer när den är klar wink Snygga är dom iallafall ^
Mitt står ju också ganska stilla, men det blir ändring på det efter helgen big_smile Fixat ny personal wink

dyeltsbreh amatörkonstruktör
1 juni 2009 · 535 Inlägg

OB: Hoho kan du ge dig på wink

Tänkte ut och måla klart blocket nu när det är fint väder, sen får vi se om B18 blir klar för att tas ur idag. Lär ringa en traktor då jag inte har någon lyft och bilen inte går att flytta ^
Sen ska väl B20:n ihop igen, men det blir nog relativt lätt nu när allt är nytvättat och rent smile

Slänger ut lite bilder senare om telefonen samarbetar wink

dyeltsbreh amatörkonstruktör
21 september 2009 · 535 Inlägg

Nu så börjar det fan hända grejer igen smile Stått still sen i maj av diverse anledningar, var så mycket krångel innan så tappade helt orken att fortsätta.
Men nu börjar jag på nytt igen så fort jag kan, håller på att gå igenom garaget och rensa ur och slänga grejer så jag har lite plats, ni har ju kanske sett på bilderna hur mkt plats det funnits att röra sig på, alltså nada.
Styrt upp lackerare och det sista spackel-jobbet på taket ska förhoppningsvis inte dröja mer än nån vecka. Börjat sortera upp inredning och diverse småsaker och se vad jag behöver, var inte alls så mycket som jag trodde smile

Så hoppas ni fortsätter läsa och kommentera, så är jag snart igång igen big_smile

dyeltsbreh amatörkonstruktör
21 september 2009 · 535 Inlägg

Wow, vilken tur att någon saknat mig big_smile Jodå, det ska väl börjas igen nu, massor med plats i garaget och folk börjar bli sugna på att hjälpa till igen, då känns det mkt bättre smile

dyeltsbreh amatörkonstruktör
21 september 2009 · 535 Inlägg

TERTIO skrev:
Håller själv på att total renovera min 142:a-71.. Ett bra projekt som detta håller lågan vid liv!

Ja visst gör det, man får lite mer idéer och inspiration, keep it up! smile

dyeltsbreh amatörkonstruktör
25 september 2009 · 535 Inlägg

Jonsa skrev:

Ah tror det kommer bli ganska snyggt faktiskt big_smile
haha ah hört det några gånger, men jag vill ha den andra, så mycket som möjligt som blänker så att säga ;D

tycker definitivt att du ska ha den äldre grillen. riktigt fint med lite kromat här och där.
hade det sj på min 142.

kommer bli riktigt bra! lycka till:)

Precis så tycker jag med, tycker inte alls om den andra smile
Tackar!

dyeltsbreh amatörkonstruktör
25 september 2009 · 535 Inlägg

mickey skrev:
Mer updates, om det så är på dig sopandes i garaget så vill jag se en update wink

Haha ja du ska få en update i eftermiddag, sopa har jag gjort så det räcker där ute tongue
Tänkte hiva upp henne på pallbockar idag, men nu ska jag dra en vända till Nordic med en kompis bil så jag hinner inte förens lite senare, så kika in igen smile

dyeltsbreh amatörkonstruktör
28 september 2009 · 535 Inlägg

Slängde på ny-fälgarna igår för att kika passformen, och visst satt väl dom så fint där så, lite hög blev den dock big_smile Blir dock liiiiite tight alldeles i nederkant, what to do? Tror inte det behövs valsas men knacka till det lite kanske löser det hela?
Har ingen kamera hemma heller så kan inte fixa kort just nu på hur det ser ut, men ska ta och ordna det smile

Inte hunnit med så mycket mer heller, finns inte så jättemycket att göra förutom spackel på taket då, och det är ju inte mitt jobb smile

Ska fixa lite kort iallafall så fort jag kan och hinner, fixar lite annat skit ute i garaget just nu så tiden räcker inte riktigt till som jag vill smile

dyeltsbreh amatörkonstruktör
1 februari 2010 · 535 Inlägg

Efter förjävla mycket strul i och utanför garaget börjar vi igen.. p.g.a vattenläcka, frusna rör, strömlöst = iskallt när det är -25 ute, så har jag fått lägga tiden på annat än bilen.
Väntar nu på att det ska komma folk och riva alla innerväggar i garaget så jag har rätt fullt upp, men försöker få lite gjort där i mellan smile

Fått på mer spackel på taket och b18 är på väg ur, fronten avplockad och fälgarna på.. skickar iväg lite saker till blästringen nån dag i veckan. Ska få hit en vals och försöka få lite mer plats i hjulhusen.

https://www1.garaget.org/gallery/archive/86225/850829_e0q7qi.jpg

Fälgarna!
https://www1.garaget.org/gallery/archive/86225/850845_5fztw1.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/archive/86225/850848_iclte2.jpg

Pys pys! Luftsystemet smile

https://www1.garaget.org/gallery/archive/86225/850853_puk58g.jpg
Nu åker hon ur snart.. wiwi!

Jaja, kom inte längre än så. Kommentera gärna och säg vad ni gillar och inte gillar wink
Behöver ungefär två ton motivation så be nice ^

dyeltsbreh amatörkonstruktör
1 februari 2010 · 535 Inlägg

Volvo1968 skrev:
Har alltid tyckt att det är nära från Mora till Göteborg så ser fram emot att få se bilen på vägarna i sommar big_smile där har du motivation big_smile

som en riktig klassisk Lowrider detta ju! ser grymt ut redan nu smile

Vad blästrar du föressten? smile

Jag kommer lätt till Gbg och visar dig skaru se smile Fronten och en skärm, plus lite smågrejer big_smile

dyeltsbreh amatörkonstruktör
1 februari 2010 · 535 Inlägg

Volvo1968 skrev:
Det hoppas jag big_smile Tyckte Sunne låg nära tills jag märkte att det var 15 mil, så då är ju inte Mora närmare big_smile

Aha, bra val! egentligen skulle du skicka in dörrar och luckor sen med om du har ekonomi till det tongue Men å andra sidan är den ju tillräckigt frisk i plåten ändå din 144a smile

Själv lämnade jag in min framvagn idag för blästring smile

Jo tänkte så jag med, får se hur jag gör, har ju ingen brutal rost ändå.. bara småfläckar så det går nog att fixa till ändå smile
Jaså? Då får du fixa bilder sen då så jag får se hur det blev! smile

dyeltsbreh amatörkonstruktör
1 februari 2010 · 535 Inlägg

Elis91an skrev:
du har samma tankar som mig ser jag=) med luftfjädringen=) vart haru köpt de? funder själv på å ta hem ifrå usa. men inga tankar på å ha en fin bil. ska byggas om så att den värkligen ligger på backen=)

kommer att följa detta nu=) ser jävligt bra ut än så länge=)


"Volvo1968"  Sunne är ju Sveriges huvudstad fan=) Sveriges mittpunkt:P

Hittade nån snubbe som tog in och sålde privat smile Jodå den här ska ner på backen den med, men det tar vi sist.
Tackar wink

dyeltsbreh amatörkonstruktör
1 februari 2010 · 535 Inlägg

Elis91an skrev:

dyeltsbreh skrev:

Elis91an skrev:
du har samma tankar som mig ser jag=) med luftfjädringen=) vart haru köpt de? funder själv på å ta hem ifrå usa. men inga tankar på å ha en fin bil. ska byggas om så att den värkligen ligger på backen=)

kommer att följa detta nu=) ser jävligt bra ut än så länge=)


"Volvo1968"  Sunne är ju Sveriges huvudstad fan=) Sveriges mittpunkt:P

Hittade nån snubbe som tog in och sålde privat smile Jodå den här ska ner på backen den med, men det tar vi sist.
Tackar wink

.får man fråga vad du gav för allt? okej, du kommer bygga om den alltså. eller kommer du bara ta bort fjädrarna så att i nersänkt läge kommer den bli lika låg som om man tatt bort fjädrarna? eller bygger du om så att den bli ännu lägre?smile

Blev typ 13500:- med frakt och allt smile Tar bort fjädrarna och sen får vi se om det blir lite kapning i hjulhus och så, fälgarna är ju lite breda så det måste in och upp en bra bit för att den ska bli så låg som jag vill. Den ska ju så klart stå helt på backen, annars är det ju inge fränt wink

dyeltsbreh amatörkonstruktör
1 februari 2010 · 535 Inlägg

xorox_88 skrev:
åååh 144+ airride+ dom där fälgarna = <3

det kommer bli superbra big_smile men du skulle ha kört med typ 13tums sånna fälgar ist tongue

Hehe oh yes wink Nääädu, stort ska det vara! smile

dyeltsbreh amatörkonstruktör
1 februari 2010 · 535 Inlägg

xorox_88 skrev:
tänker mer på att så att du kan leka riktigt med airriden utan att den tar i skärmarna big_smile

Haha ah du tänkte så.. näe det ska la inte lekas med så mycket ändå, bygger det mest för att det ska se så bra ut som möjligt smile Men skärmarna ska ändå ut såpass att det inte tar i alls när det far upp och ned smile

dyeltsbreh amatörkonstruktör
2 februari 2010 · 535 Inlägg

Volvo_wicke skrev:
Ett projekt här i trakterna:) Blir nog fett bra tro jag:) Du får ta å visa den sen i sommar om den är klar;)

Tackar, får hoppas det blir bra ^
Jadå nog ska du nog få se den, den lär väl ska glidas med så det räcker wink

dyeltsbreh amatörkonstruktör
2 februari 2010 · 535 Inlägg

QUICK1 skrev:
Nog ska de kunna gå att leka! big_smile

ja det vet du ^

dyeltsbreh amatörkonstruktör
2 februari 2010 · 535 Inlägg

Hunnit med en del i dag också, lägger upp lite bilder innan jag ska ut igen smile
https://www1.garaget.org/gallery/archive/86225/851489_ejsan9.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/archive/86225/851490_5wypmq.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/archive/86225/851491_y9z0j1.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/archive/86225/851493_ktwnmo.jpg

Lagt lite mer spackel på taket och slipat i motorutr också, men det blev inte så mkt mer bilder just nu, får fixa sen.
Kilar ut en sväng till nu innan jag ska iväg och jobba natt, får se om jag hinner med en till update senare smile

dyeltsbreh amatörkonstruktör
2 februari 2010 · 535 Inlägg

Volvo1968 skrev:
Äntligen är en av mina favorittrådar igång igen, vad glad jag blir! big_smile Du är grym Sannah, som jag sa, det är nästan så man skäms över sitt egna projekt smile

Nej inget studsande, du vill väl att frontpartiet skall sitta på samma ställe och inte högre upp ?wink Tråkigt om rambenen viker sig lol

Haha bra att du är så positiv big_smile Tack, men det är väl du som är grym som är klar, din är ju fan så fin! smile

Nej menar det, det ska ju mest pysas upp och ner wink

dyeltsbreh amatörkonstruktör
2 februari 2010 · 535 Inlägg

efreeli skrev:
Men hur har jag missat update'sen yikes Roligt att det är liv i denna tråd igen big_smile haha Sjukt va fränt detta kommer bli smile

Haha ja det hoppas vi på big_smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang