[Renovering, lack + motorbyte, AIRRIDE] Volvo 144 -67

Helrenovering med motoruppgradering och luftfjädringsbygge på min Volvo 144 -67, målas i en ljus lamborghini grön med ljusgul pearl, och moddas för att kunna stå på 18" ekerfälgar. Cleant stuk och mycket krom är tanken, enjoy the ride! [ nylackad ]
  • 253 Följare
  • 558 003 Visningar
  • Uppdaterades senast 12 april 2013
mickey
24 september 2009 · 247 Inlägg

Mer updates, om det så är på dig sopandes i garaget så vill jag se en update wink

Mikael Lindberg
- Team Duja -
www.teamduja.se
dyeltsbreh amatörkonstruktör
25 september 2009 · 535 Inlägg

Jonsa skrev:

Ah tror det kommer bli ganska snyggt faktiskt big_smile
haha ah hört det några gånger, men jag vill ha den andra, så mycket som möjligt som blänker så att säga ;D

tycker definitivt att du ska ha den äldre grillen. riktigt fint med lite kromat här och där.
hade det sj på min 142.

kommer bli riktigt bra! lycka till:)

Precis så tycker jag med, tycker inte alls om den andra smile
Tackar!

dyeltsbreh amatörkonstruktör
25 september 2009 · 535 Inlägg

mickey skrev:
Mer updates, om det så är på dig sopandes i garaget så vill jag se en update wink

Haha ja du ska få en update i eftermiddag, sopa har jag gjort så det räcker där ute tongue
Tänkte hiva upp henne på pallbockar idag, men nu ska jag dra en vända till Nordic med en kompis bil så jag hinner inte förens lite senare, så kika in igen smile

Volvo1968 Opptimistisk Pessimist
25 september 2009 · 1 479 Inlägg

dyeltsbreh skrev:
Precis så tycker jag med, tycker inte alls om den andra smile
Tackar!

host host wink funderar på att byta till ribban, men väntar tills extraljus o sänkningen m.m är genonfört så man ser hur det blir smile


Bra att vi snart får update! big_smile

Alla Volvo Amazoner blev inte Vallåkrabyggen på 80talet, denna fick nöja sig med ett ovanligt färgval och sönderkörning, för att sedan bli bortglömd i nästan 20 år - Kolla HÄR hur bilen får nytt liv!
------------------
Varning, jag sparar nästan på allt, och ser möjlighet i 90% av alla bilvrak...
dyeltsbreh amatörkonstruktör
28 september 2009 · 535 Inlägg

Slängde på ny-fälgarna igår för att kika passformen, och visst satt väl dom så fint där så, lite hög blev den dock big_smile Blir dock liiiiite tight alldeles i nederkant, what to do? Tror inte det behövs valsas men knacka till det lite kanske löser det hela?
Har ingen kamera hemma heller så kan inte fixa kort just nu på hur det ser ut, men ska ta och ordna det smile

Inte hunnit med så mycket mer heller, finns inte så jättemycket att göra förutom spackel på taket då, och det är ju inte mitt jobb smile

Ska fixa lite kort iallafall så fort jag kan och hinner, fixar lite annat skit ute i garaget just nu så tiden räcker inte riktigt till som jag vill smile

dyeltsbreh amatörkonstruktör
1 februari 2010 · 535 Inlägg

Efter förjävla mycket strul i och utanför garaget börjar vi igen.. p.g.a vattenläcka, frusna rör, strömlöst = iskallt när det är -25 ute, så har jag fått lägga tiden på annat än bilen.
Väntar nu på att det ska komma folk och riva alla innerväggar i garaget så jag har rätt fullt upp, men försöker få lite gjort där i mellan smile

Fått på mer spackel på taket och b18 är på väg ur, fronten avplockad och fälgarna på.. skickar iväg lite saker till blästringen nån dag i veckan. Ska få hit en vals och försöka få lite mer plats i hjulhusen.

https://www1.garaget.org/gallery/archive/86225/850829_e0q7qi.jpg

Fälgarna!
https://www1.garaget.org/gallery/archive/86225/850845_5fztw1.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/archive/86225/850848_iclte2.jpg

Pys pys! Luftsystemet smile

https://www1.garaget.org/gallery/archive/86225/850853_puk58g.jpg
Nu åker hon ur snart.. wiwi!

Jaja, kom inte längre än så. Kommentera gärna och säg vad ni gillar och inte gillar wink
Behöver ungefär två ton motivation så be nice ^

Junk
1 februari 2010 · 286 Inlägg

Blir kanooners! ;D

Chevrolet Independence "Hotrod" (1931)
Chevrolet Fleetmaster "BOMB" (1948)
Volvo1968 Opptimistisk Pessimist
1 februari 2010 · 1 479 Inlägg

Har alltid tyckt att det är nära från Mora till Göteborg så ser fram emot att få se bilen på vägarna i sommar big_smile där har du motivation big_smile

som en riktig klassisk Lowrider detta ju! ser grymt ut redan nu smile

Vad blästrar du föressten? smile

Alla Volvo Amazoner blev inte Vallåkrabyggen på 80talet, denna fick nöja sig med ett ovanligt färgval och sönderkörning, för att sedan bli bortglömd i nästan 20 år - Kolla HÄR hur bilen får nytt liv!
------------------
Varning, jag sparar nästan på allt, och ser möjlighet i 90% av alla bilvrak...
dyeltsbreh amatörkonstruktör
1 februari 2010 · 535 Inlägg

Volvo1968 skrev:
Har alltid tyckt att det är nära från Mora till Göteborg så ser fram emot att få se bilen på vägarna i sommar big_smile där har du motivation big_smile

som en riktig klassisk Lowrider detta ju! ser grymt ut redan nu smile

Vad blästrar du föressten? smile

Jag kommer lätt till Gbg och visar dig skaru se smile Fronten och en skärm, plus lite smågrejer big_smile

sydstatare
1 februari 2010 · 900 Inlägg

blir nog kanon detta.. ser fram emot slutresultatet!!

De Måste Ha Vare Bättre Förr!!!
Volvo1968 Opptimistisk Pessimist
1 februari 2010 · 1 479 Inlägg

Det hoppas jag big_smile Tyckte Sunne låg nära tills jag märkte att det var 15 mil, så då är ju inte Mora närmare big_smile

Aha, bra val! egentligen skulle du skicka in dörrar och luckor sen med om du har ekonomi till det tongue Men å andra sidan är den ju tillräckigt frisk i plåten ändå din 144a smile

Själv lämnade jag in min framvagn idag för blästring smile

Alla Volvo Amazoner blev inte Vallåkrabyggen på 80talet, denna fick nöja sig med ett ovanligt färgval och sönderkörning, för att sedan bli bortglömd i nästan 20 år - Kolla HÄR hur bilen får nytt liv!
------------------
Varning, jag sparar nästan på allt, och ser möjlighet i 90% av alla bilvrak...
dyeltsbreh amatörkonstruktör
1 februari 2010 · 535 Inlägg

Volvo1968 skrev:
Det hoppas jag big_smile Tyckte Sunne låg nära tills jag märkte att det var 15 mil, så då är ju inte Mora närmare big_smile

Aha, bra val! egentligen skulle du skicka in dörrar och luckor sen med om du har ekonomi till det tongue Men å andra sidan är den ju tillräckigt frisk i plåten ändå din 144a smile

Själv lämnade jag in min framvagn idag för blästring smile

Jo tänkte så jag med, får se hur jag gör, har ju ingen brutal rost ändå.. bara småfläckar så det går nog att fixa till ändå smile
Jaså? Då får du fixa bilder sen då så jag får se hur det blev! smile

Volvo1968 Opptimistisk Pessimist
1 februari 2010 · 1 479 Inlägg

Ajjemen, lovar jag att fixa smile frågan är bara vad man ska hitta på medans vaggan är borta hehe. får väl slipa styrstag och bromsok tongue

Alla Volvo Amazoner blev inte Vallåkrabyggen på 80talet, denna fick nöja sig med ett ovanligt färgval och sönderkörning, för att sedan bli bortglömd i nästan 20 år - Kolla HÄR hur bilen får nytt liv!
------------------
Varning, jag sparar nästan på allt, och ser möjlighet i 90% av alla bilvrak...
Elis91an
1 februari 2010 · 6 Inlägg

du har samma tankar som mig ser jag=) med luftfjädringen=) vart haru köpt de? funder själv på å ta hem ifrå usa. men inga tankar på å ha en fin bil. ska byggas om så att den värkligen ligger på backen=)

kommer att följa detta nu=) ser jävligt bra ut än så länge=)


"Volvo1968"  Sunne är ju Sveriges huvudstad fan=) Sveriges mittpunkt:P

Volvo 245 (1983)
dyeltsbreh amatörkonstruktör
1 februari 2010 · 535 Inlägg

Elis91an skrev:
du har samma tankar som mig ser jag=) med luftfjädringen=) vart haru köpt de? funder själv på å ta hem ifrå usa. men inga tankar på å ha en fin bil. ska byggas om så att den värkligen ligger på backen=)

kommer att följa detta nu=) ser jävligt bra ut än så länge=)


"Volvo1968"  Sunne är ju Sveriges huvudstad fan=) Sveriges mittpunkt:P

Hittade nån snubbe som tog in och sålde privat smile Jodå den här ska ner på backen den med, men det tar vi sist.
Tackar wink

Elis91an
1 februari 2010 · 6 Inlägg

dyeltsbreh skrev:

Elis91an skrev:
du har samma tankar som mig ser jag=) med luftfjädringen=) vart haru köpt de? funder själv på å ta hem ifrå usa. men inga tankar på å ha en fin bil. ska byggas om så att den värkligen ligger på backen=)

kommer att följa detta nu=) ser jävligt bra ut än så länge=)


"Volvo1968"  Sunne är ju Sveriges huvudstad fan=) Sveriges mittpunkt:P

Hittade nån snubbe som tog in och sålde privat smile Jodå den här ska ner på backen den med, men det tar vi sist.
Tackar wink

.får man fråga vad du gav för allt? okej, du kommer bygga om den alltså. eller kommer du bara ta bort fjädrarna så att i nersänkt läge kommer den bli lika låg som om man tatt bort fjädrarna? eller bygger du om så att den bli ännu lägre?smile

Volvo 245 (1983)
dyeltsbreh amatörkonstruktör
1 februari 2010 · 535 Inlägg

Elis91an skrev:

dyeltsbreh skrev:

Elis91an skrev:
du har samma tankar som mig ser jag=) med luftfjädringen=) vart haru köpt de? funder själv på å ta hem ifrå usa. men inga tankar på å ha en fin bil. ska byggas om så att den värkligen ligger på backen=)

kommer att följa detta nu=) ser jävligt bra ut än så länge=)


"Volvo1968"  Sunne är ju Sveriges huvudstad fan=) Sveriges mittpunkt:P

Hittade nån snubbe som tog in och sålde privat smile Jodå den här ska ner på backen den med, men det tar vi sist.
Tackar wink

.får man fråga vad du gav för allt? okej, du kommer bygga om den alltså. eller kommer du bara ta bort fjädrarna så att i nersänkt läge kommer den bli lika låg som om man tatt bort fjädrarna? eller bygger du om så att den bli ännu lägre?smile

Blev typ 13500:- med frakt och allt smile Tar bort fjädrarna och sen får vi se om det blir lite kapning i hjulhus och så, fälgarna är ju lite breda så det måste in och upp en bra bit för att den ska bli så låg som jag vill. Den ska ju så klart stå helt på backen, annars är det ju inge fränt wink

xorox_88 Smack that ass!!
1 februari 2010 · 2 953 Inlägg

åååh 144+ airride+ dom där fälgarna = <3

det kommer bli superbra big_smile men du skulle ha kört med typ 13tums sånna fälgar ist tongue

Zombies, coming soon to a city near you!
www.nesdb.se ditt 8-bit forum på nätet
Volvo Amazon "It came from the swamp" (1965)
Volvo 242 DL "fd LowLife" (1982)
dyeltsbreh amatörkonstruktör
1 februari 2010 · 535 Inlägg

xorox_88 skrev:
åååh 144+ airride+ dom där fälgarna = <3

det kommer bli superbra big_smile men du skulle ha kört med typ 13tums sånna fälgar ist tongue

Hehe oh yes wink Nääädu, stort ska det vara! smile

xorox_88 Smack that ass!!
1 februari 2010 · 2 953 Inlägg

tänker mer på att så att du kan leka riktigt med airriden utan att den tar i skärmarna big_smile

Zombies, coming soon to a city near you!
www.nesdb.se ditt 8-bit forum på nätet
Volvo Amazon "It came from the swamp" (1965)
Volvo 242 DL "fd LowLife" (1982)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang