Ipred, den nya lagen. vad tycker ni?

zlaban08 Glidarn
31 mars 2009 · 408 Inlägg

Vad tycker ni om Ipred?

(obrut)
Audi A4 AVANT 1,8T "BULLY" (2001)
Opel astra 1,4 SI "Ambull Car" (1992)
-Mackan- Fire And Silk
31 mars 2009 · 2 254 Inlägg
Det viktiga är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel. ''Gustav Svensson''
Somliga kallar det lyx, Mercedes Benz kallar det för standard.
Mercedes Benz 500E W124 "Fire And Silk" (1992)
Mercedes 300 TDT "Superturbodiesel" (1993)
expect1991
31 mars 2009 · 1 814 Inlägg

Ren skit, lagen som fick mig att tappa hoppet för den svenska demokratin helt och hållet. Jag tror att om regeringen anstränger sig kan vi köra om Kina som diktaturstat rätt snart!

Rquired Allmänt envis
31 mars 2009 · 12 512 Inlägg

Förstår inte hur den gick igenom, men Sveriges regering kastade sig på rygg och särade på benen som den billigaste...

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
Fargo
31 mars 2009 · 28 Inlägg

Rquired skrev:
Förstår inte hur den gick igenom, men Sveriges regering kastade sig på rygg och särade på benen som den billigaste...

Dom gör precis som EU vill. Och lobbyisterna. Inget jätte-ovanligt.

expect1991
31 mars 2009 · 1 814 Inlägg

Fargo skrev:

Rquired skrev:
Förstår inte hur den gick igenom, men Sveriges regering kastade sig på rygg och särade på benen som den billigaste...

Dom gör precis som EU vill. Och lobbyisterna. Inget jätte-ovanligt.

Ja pengar + rädsla är ju en bra kombo för att få nån att göra som man vill.

Man kan ju t.ex. få vilken Elmia utställare som helst att inte ställa ut om du ger honom/henne 500 000 kr eller så skadas någon de känner. så fungerar politiken tyvärr.

-Mackan- Fire And Silk
31 mars 2009 · 2 254 Inlägg

Vad hände med stämningen från Norge? Det hade väl stämt Sverige för........fy fan nu kommer jag inte ihåg bara för det. sad

Något form av brott mot mänskliga-rättigheter, har jag för mig.

Det viktiga är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel. ''Gustav Svensson''
Somliga kallar det lyx, Mercedes Benz kallar det för standard.
Mercedes Benz 500E W124 "Fire And Silk" (1992)
Mercedes 300 TDT "Superturbodiesel" (1993)
blacken
31 mars 2009 ·

expect1991 skrev:
Ren skit, lagen som fick mig att tappa hoppet för den svenska demokratin helt och hållet. Jag tror att om regeringen anstränger sig kan vi köra om Kina som diktaturstat rätt snart!

Vadå "köra om" vi har spöat dom med hästlängder redan, bara det att dom sköter och döljer det snyggare än Kineserna..

Rejad Maskin stundent!
31 mars 2009 · 218 Inlägg

Som sagt, välkommen till Sverjet, landet som går i allt raskare takt mot en totalitär stat. FRA, datalagringsdirektivet, ACTA och så IPRED, folk tittar tillbaka på Östtyskland och förstår inte hur det kunde finnas mitt i ett modernt Europa, Sverige är redan på god väg ditt. Men var slutar resan då? Vi har inga murar att riva, inga tunnlar kan rädda oss ur skiten. Historiskt sett när makthavarna inte lyssnat på folkets protester och demonstrationer så är det nästa steget civil olydnad, vilket är vad som lett samhället framåt. De destruktiva krafterna i ett mer eller mindre totalitärt samhäll får till slut befolkningen att reagera, jag hoppas fortfarande att Sveriges befolkning ska inse vart det bär och vägra att låta sig bli r*vkn***ade av samhällets alla former av översittare (läs EU, staten, lobbyn).

"- Vi är inte fulla, vi har pollenallergi!!"
Soderqvist
31 mars 2009 · 660 Inlägg

IPRED är en tandlös lag som regeringen kan köra upp i röven!

Kommer inte funka i längden, visst att dom kommer säkert sätta in resurser i början men ska dom verkligen sätta dit miljoner svenskar varje dag för fildelning?

Till er alla som kommer fildela i framtiden och som mot förmodan blir påkomna, neka! Dom kan inte bevisa att det var just DU som fildela vid det tillfället och har ni trådlöst internet kan det juh ha varit vem som hällst eller hur?

//Soderqvist

Livets stora gåta, hur kan ett företag som MDS hålla sig kvar i branschen?
expect1991
31 mars 2009 · 1 814 Inlägg

blacken skrev:

expect1991 skrev:
Ren skit, lagen som fick mig att tappa hoppet för den svenska demokratin helt och hållet. Jag tror att om regeringen anstränger sig kan vi köra om Kina som diktaturstat rätt snart!

Vadå "köra om" vi har spöat dom med hästlängder redan, bara det att dom sköter och döljer det snyggare än Kineserna..

Oj, det kan bli lite fel, går ju så snabb vettu, nu kanske de lär sig knep av oss? yikes

LeafBox Lat Perfektionist
31 mars 2009 · 6 359 Inlägg

Det är inte över ännu.....
http://www.sweclockers.com/nyhet/9162-e … r_internet

Vrf säger inte svenska folket stopp på riktigt snart?
Det här är skrämmande

Stasi Stasi Stasi Stasi Stasi Stasi Stasi Stasi Stasi Stasi Stasi Stasi Stasi Stasi Stasi Stasi Stasi Stasi Stasi Stasi Stasi Stasi Stasi Stasi Stasi Stasi Stasi Stasi Stasi Stasi Stasi Stasi Stasi Stasi Stasi Stasi Stasi Stasi Stasi Stasi Stasi Stasi Stasi Stasi Stasi Stasi Stasi Stasi Stasi Stasi Stasi Stasi Stasi Stasi Stasi Stasi Stasi Stasi Stasi Stasi Stasi Stasi Stasi Stasi Stasi Stasi Stasi Stasi Stasi Stasi Stasi Stasi Stasi Stasi Stasi Stasi Stasi Stasi Stasi Stasi Stasi Stasi Stasi Stasi Stasi Stasi Stasi Stasi Stasi Stasi Stasi Stasi Stasi Stasi Stasi Stasi Stasi Stasi Stasi Stasi Stasi Stasi Stasi Stasi Stasi Stasi Stasi Stasi Stasi Stasi Stasi Stasi Stasi Stasi Stasi Stasi Stasi Stasi Stasi Stasi Stasi Stasi Stasi Stasi Stasi Stasi Stasi Stasi Stasi Stasi Stasi Stasi Stasi sad

Senast redigerat av LeafBox (31 mars 2009)

Alla tycker olika, och det är därför du har fel...
Audi "S1.5" [OEM+] - 10-Ventils turbo - Projekttråd
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=297968
Mitsubishi Spacewagon "Driftbussen" (2004)
Audi Coupé Turbo "S1.5" (1990)
Rquired Allmänt envis
31 mars 2009 · 12 512 Inlägg

expect1991 skrev:

Fargo skrev:

Rquired skrev:
Förstår inte hur den gick igenom, men Sveriges regering kastade sig på rygg och särade på benen som den billigaste...

Dom gör precis som EU vill. Och lobbyisterna. Inget jätte-ovanligt.

Ja pengar + rädsla är ju en bra kombo för att få nån att göra som man vill.

Man kan ju t.ex. få vilken Elmia utställare som helst att inte ställa ut om du ger honom/henne 500 000 kr eller så skadas någon de känner. så fungerar politiken tyvärr.

Jo visst, men jag trodde vi var en demokrati som gör vad folket vill roll
Men vem vet, Ipred och FRA är kanske embryot till en svensk motsvarighet till KGB? tongue

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
Casy vinnarskalle!
31 mars 2009 · 907 Inlägg

Men den här www.ipredator.se är det tillåtet att prata om det på forumet, eller bryter det mot någon av forumets regler? Och VAD är det man inte får ladda ner? Hur är det med TV-serier, är det lagligt? Eller som jag gör, jag följer AMA SX/MX från staterna (crosstävling). Är det tillåtet att ladda ner sånt?
Jag känner mig väldigt förvirrad, och vet inte riktigt vem man ska vända sig till med dessa frågor? :S

BMW M3 "Crisis" (2002)
CmoR
1 april 2009 · 354 Inlägg

Svenska staten säljer sig till USA. Fan. Våga stå på sig NÅN GÅNG !

Sverige är ett sjunkande skepp. Jag tycker vi ALLA ska begå kollektiv migrering till Norge.

typ............. -.-

AcesHigh666 The devil is a looser and he´s my bitch!
1 april 2009 · 1 948 Inlägg

Bara att se till att nerladdningen ökar, och att sluta köpa filmer, musik och datorspel. som vi faktiskt gör väldigt mycket nu fastän vi inte har ipred. Och på så sätt se till att de får det surt för sig, dem som betalat regeringen för att lagen skulle gå igenom.

Skulle man nu mot all förmodan åka dit så, får man se till att ha öppet, trådlöst nätverk och sen gå till tidningarna och lipa lite, säga att man inte laddat ner.. men endå åkt dit... tidningarna älskar sånt och inom nolltid är lagen så smutskastad att den kanske måste tänkas om...

sen kommer det nya program som dem inte kan spåra endå så det är lungt... för varje steg regeringen tar så tar piraterna 2 steg frammåt så det är lungt... man får ha lite tålamod bara.

Senast redigerat av AcesHigh666 (1 april 2009)

Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes.
Mazda MX-5 "Happy Go Lucky" (1992)
nuffe I brist på annat :)
1 april 2009 · 526 Inlägg

Något väldigt smart att göra nu när iPRED träder i kraft är att kryptera alla diskar :-)

För övrigt är ju lagen kränkning mot de mänskliga rättigheterna imo... :'(

-Vad vill vi ha!?
-INTEGRITET!!
-Vad är det!?
-EN RÄTTIGHET!!

->Demonstration mot FRA-lagen 2008


iPREDATOR är inte förbjudet att prata om här på forumet eftersom det är en helt vanlig VPN-tjänst.

Jag tror den kan fungera men endast om tjänsten körs utanför Sveriges gränser, skulle den köras i Sverige så finns det lagar som tvingar personerna bakom tjänsten att spara loggar en viss tid vilket gör det möjligt att åka dit för exempelvis fildelning i alla fal.. Det tar bara lite längre tid.

Om man vill hålla sig mer eller mindre anonym på Internet idag så bör man kolla på en VPN-tjänst som körs utomlands, helst i ett land där lagar angående loggar och IT i allmänhet är på en bra nivå, bland annat Luxemburg där det inte finns några som helst krav på att loggar ska sparas :-)

Något som verkligen är skrämmande är att folk med för mycket att bestämma över anser att Internet ska gå att styra och reglera, det är ju ren BS eftersom Internet ska vara fritt!! Men något väldigt ironiskt (källa: IDG.se) är att Google har sedan länge förespråkat ett fritt Internet där ingen ska ha mer prio än någon annan men trots detta så vill Google själva för ett par veckor sedan att de har planer på att lägga fram ett förslag om att DERAS trafik ska prioriteras på Internet, varför får någon för sig att STYRA INTERNET? Det är bland det dummaste någonsin sad

Information belongs to the World!!
- Antitrust

Senast redigerat av nuffe (1 april 2009)

Murvald Knegare
1 april 2009 · 718 Inlägg

Jag tycker att PP får min röst i både EU-valet och 2010..

William 2009-02-20
Soderqvist
1 april 2009 · 660 Inlägg

Murvald skrev:
Jag tycker att PP får min röst i både EU-valet och 2010..

PP är väll lite väl oseriösa? SD blire för mig iaf! Sverige ut ur EU!

//Soderqvist

Livets stora gåta, hur kan ett företag som MDS hålla sig kvar i branschen?
TenZer N.O.S Cruisers Stockholm
1 april 2009 · 3 404 Inlägg

Soderqvist skrev:

Murvald skrev:
Jag tycker att PP får min röst i både EU-valet och 2010..

PP är väll lite väl oseriösa? SD blire för mig iaf! Sverige ut ur EU!

//Soderqvist

Kan inte mer än att hålla med, EU har redan förstört Sverige nog med konstiga lagar, snart kanske euro och f*n vet vad! Nä gå ur det skiten så fort det går för det kommer bli vår undergång.

Ipred är ett dåligt aprilskämt som de gärna får avveckla illa kvickt! Som protest mot antipiratbyrån, film och musikbolag kommer jag bojkotta allt som kan och kommer stödja deras arbete och ekonomi.

Rock'n Roll
Saab 9000cs 2.3 16 Turbo "Jakt Attack Spaning" (1992)
Volvo 945 GL "Skåpet" (1993)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang