1433
Sök

Tanka hem film laglit

DFFL
9 020 Inlägg
4 april 2009
emijl skrev:
men sorry, vad menas med upphovsrättsskyddade? (A) Lärde mig inte mkt i skolan sad

lol

Vissa saker är det bättre att googla fram svaren för...
http://sv.wikipedia.org/wiki/Upphovsr%C3%A4tt

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

2 638 Inlägg
4 april 2009
85an skrev:
Har du ett öppet nätverk hemma kan dom ju försöka fälla dig..

Kör på som vanligt, betala inte en krona till industrin..

Om alla tänkte så skulle det inte kunna produceras någon ny musik eller film. För vad ska alla inom musik och filmbranchen leva på om alla bara laddar ner olagligt? En tanke bara, för alla vill väl ha ny musik eller film?

90 Inlägg
6 april 2009
Aker_s40 skrev:
85an skrev:
Har du ett öppet nätverk hemma kan dom ju försöka fälla dig..

Kör på som vanligt, betala inte en krona till industrin..

Om alla tänkte så skulle det inte kunna produceras någon ny musik eller film. För vad ska alla inom musik och filmbranchen leva på om alla bara laddar ner olagligt? En tanke bara, för alla vill väl ha ny musik eller film?

så tänkte folk en gång i tiden också...

-vi läser böcker som vi lånar på biblioteket gratis
Finns det nya böcker? köper människor fortfarande böcker? Svar: JA

-vi spelar in filmer som visas på TV med VHS-spelare och nu på senare tid även med DVD-spelare
Finns det nya filmer? köper människor fortfarande  filmer idag? Svar: JA

-vi spelar in musik som går på radion
Finns det ny musik? köper människor fortfarande CD-skivor idag? Svar: JA

-vi läser dagens nyheter på internet (aftonbladet, gp m.m.)
Finns det fortfarande papperstidningar? köper människor fortfarande tidningar idag? Svar: JA

http://www.ipredator.se/
Senast redigerat av Argy (6 april 2009)

VW-nörd?
4 332 Inlägg
6 april 2009
emijl skrev:
Fråga bara..

Det är helt olagligt att ladda ner nu eller vad? Tänkte om man laddar ner från Limewire!

Du tillhör nog bland de som har störst risk att åka dit.
De där programmen (limewire, kazaa t.ex) kräver noll skicklighet från användaren och det är busenkelt att se vad du tar ner o skickar.
Absolut bland de osäkraste alternativen som finns. Säger inte att de e 100% att du åker dit, men risken e som störst för dessa användare

627 Inlägg
6 april 2009
Hexenhammer skrev:
www.ipredator.se - Det är grejer.

Kan jag fete rekommendera! Lätt att jag hoppar på det här.

We Ride Togheter, We Die Togheter!

200 Inlägg
6 april 2009
Använder mig av dold.se, funkar riktigt bra och är inte spec dyrt heller....

1 571 Inlägg
6 april 2009
Lagen handlar om att några pampar för stora företag som producerar massa sk*tfilmer, sk*tmusik och annan dynga inte tjänar tillräckligt många miljoner för att packet kopierar och så ändrar man i lagen för deras skull. Politikerna borde f*n skämmas livet ur sig.

RS
886 Inlägg
6 april 2009
falloutboy skrev:
www.sf-anytime.se finns ju t ex men det kostar per film. Hade varit fint med nåt liknande som Spotify men för film.

Ja det skulle va nice som fan cool

Focus RS

998 Inlägg
6 april 2009
Satt och tänkte på TV serier, är det olagligt att ladda ner, man ser ju dom ändå på tv gratis, tv licens kostar ju men ändå. Kan vara olagligt att dela ut men att ta hem?
Tänk på det en stund, så blir du kanske lika virrig som jag är just nu.

it looks like the one that once did the wanting suddenly wants to be wanted by a different wanting that has a want of wanting that has never been wanted for the sake of wanteness.

2 Inlägg
6 april 2009
maccswe skrev:

synd att om APB misstänker att en IP från DOLD.SE (som råkar vara din IP som du blivit tilldelat av DOLD.se) laddar ner, så är och KOMMER DOLD.SE att tvingas lämna ut information om ditt konto där, även om du får olika IPs så sparar de vilket IP du hade vid en viss tid.. Tyvärr så funkar inte dold.se mot fildelning. IPREDator ska du använda när det kommer.
Senast redigerat av CCl (6 april 2009)

200 Inlägg
7 april 2009
CCl skrev:
maccswe skrev:

synd att om APB misstänker att en IP från DOLD.SE (som råkar vara din IP som du blivit tilldelat av DOLD.se) laddar ner, så är och KOMMER DOLD.SE att tvingas lämna ut information om ditt konto där, även om du får olika IPs så sparar de vilket IP du hade vid en viss tid.. Tyvärr så funkar inte dold.se mot fildelning. IPREDator ska du använda när det kommer.

Det är inga problem utan Förbindelsen mellan min dator och Dold.se är krypterad med VPN. Det betyder att ingen kan se in i den trafik som skickas mellan dig och Dold.se. Det går heller inte att se vart du surfar för den som övervakar din trafik tack vare krypteringen.
Din nätverkstrafik krypteras och passerar Dold.se på vägen mot Internet. Där byter vi ut din IP-adress mot vår egen. Det gör att det är omöjligt att spåra dina aktiviteter på Internet tillbaka till dig.

Vi sparar ingen kunddatabas annat än den e-post-adress du använder när du registrerar dig. Den behöver vi för att kunna kommunicera med dig angående din prenumeration på tjänsten.

Ger Dold.se anonym fildelning?

Ja, Dold.se låter dig fildela anonymt.
Senast redigerat av maccswe (7 april 2009)

200 Inlägg
7 april 2009
Hittade precis en annan sorts "ipred dödare" www.torrentprivacy.com som ändå är billigt.

Kan endast se fördelar med denna gäntemot liknande svenska tjänster... det ska inte bli lika stort tapp på nedladdningshastigheten, den blockar endast ipét när du använder utorrent så vanliga surfningen använder du fortfarande ditt riktiga ip nr (du laddar ner en moddad version av utorrent)

Sen har dom inte sina servrar i sverige så krypteringen samt säkerheten blir större sen kör dom inte VPN som många andra i sverige gör utan använder sig av SSH.

Vart lite fundersam över att man betalar via kort så mailade dom och frågade hur säkerheten är där och svaret jag fick var att dom har ett externt faktureringsbolag som inte har någon koppling till den tjänsten man har köpt.

Ni kan ju kolla in sidan kan meddela mer när jag har testat det i ett par dagar!

627 Inlägg
7 april 2009
Haha dom e så dumma.. den här lagen har verkligen rullat igång ett hjul dom inte kan stoppa. Nu kommer det komma lösningar som leder till att dom aldrig kommer att kunna spåra någon.. Va det inte bättre innan då dom sporadiskt tog en å annan storhaj som delade med sig av filmer?

Dom kommer få äta upp det här 10 ggr om. Dom har gjort det till en prestigesak nu. Ett krig dom aldrig kommer vinna... ska bli jävligt kul å se hur det här utvecklar sig. Tror inom ett år att det kommer komma en "Spotify-variant" inom filmbranschen.

We Ride Togheter, We Die Togheter!

804 Inlägg
8 april 2009
http://www.nordichardware.se/forum/ipre … 76834.html Så när dom väll kommer för att hämta folks datorer finns inga datorer att hämta.

Edit: http://hd.se/inrikes/2009/04/07/pirate- … r-100-000/ så industrin har lobbat fram lagförslag som ger sidor som TPB (som de vill stoppa) nya inkomstkällor, 50*100´000 blir 5mille i månaden rakt ner till piraterna. Snacka om stolpskott. lol
Senast redigerat av beta (8 april 2009)

Byggare Behm
562 Inlägg
9 april 2009
Haha, Ipred kollen är humor.. annat alternativ som många nördar kört tidigare är att lagra ett virus på hårddiskarna, sen när loppet är kört, press enter och så är det kaos och knas.
Visst, det går att återskapa men vilket jkla jobb och Polisen har inte all tid i världen vilket betyder att förundersökningen kommer att läggas ned i brist på bevis.

Varför stödjer jag detta piratande ?  Av en enda orsak : APB  har tjatat till sig rätten att utöva polisarbete/myndighetsarbete, det är inte möjligt att göra så, en privat intresseorganisation ska inte
få övervaka och utreda saker hursomhelst.
Därför blir det Ipredator för min del, bara för att jävlas med APB.

Långt ifrån proffs men gör det jag kan.
Sköter man saker snyggt så klarar man sig bättre, alltid.

Audi A5 quattro driver.
2 203 Inlägg
9 april 2009
henrikh skrev:
Lagen handlar om att några pampar för stora företag som producerar massa sk*tfilmer, sk*tmusik och annan dynga inte tjänar tillräckligt många miljoner för att packet kopierar och så ändrar man i lagen för deras skull. Politikerna borde f*n skämmas livet ur sig.

Om du skulle tillverka något och tjäna pengar på det, skulle du tycka att det är ok att folk kan kopiera det du tillverkar mellan varandra helt gratis istället för att köpa det av dig så du kan tjäna mer pengar, skulle inte du oxå vilja sätta dit dom?

Jag förstår inte ditt resonemang.

Dagdrömmare
2 836 Inlägg
9 april 2009
Man kan fråga sig varför det hela med fildelningen började?
För att öka tillgänglighet på filmer o musik som kostar alldeles för mycket?
Det är ingen som köper lika mycket som för 10 år sedan o då var det ändå dyrt med vissa skivor.
Skulle alla filmer o musik kosta hälften så mycket så det skulle kanske inte vara som det är idag med all neddladning o trams hit o dit.
Själv har jag tankat hem ett o annat för det finns ingenstans i sverige att köpa några schysta drum´n´bass skivor så vad gör man då?
Senast redigerat av Grabber (9 april 2009)

Sök