För och nackdelar med Aga-diff?

Fernicus Kejsare
7 april 2006 · 547 Inlägg

Det beror väl, som för många andra saker, på vart man befinner sig. Jag har bara hört esab-diff eller svetsdiff

Tighten it until you hear a crack, and then back off a quarter turn.
Daaaavid
16 april 2009 · 21 Inlägg

Aga diff- Aga säljer Gasen
Esabdiff - Esab gör svetsar
Svetssdiff- Svetsad.. alla betyder ju samma tongue

BMW 320/325 "M50b25" (1984)
cheffer
17 april 2009 · 1 422 Inlägg

Lunnajs skrev:
enligt min åsikt är aga-diff helt onödigt om man inte ENDAST ska ha bilen att leka sönder med... vill man ha diffat så är det bättre att ha en riktig diffspärr..

Kan ju vara ett ekonomiskt val att välja aga diff wink

Mazda rx7 "WankelPower" (1994)
Saab 9-5 Aero "Sedanen" (2006)
Wikstromm Ett riktigt sprut de enda rätta
17 april 2009 · 2 252 Inlägg

cheffer skrev:

Lunnajs skrev:
enligt min åsikt är aga-diff helt onödigt om man inte ENDAST ska ha bilen att leka sönder med... vill man ha diffat så är det bättre att ha en riktig diffspärr..

Kan ju vara ett ekonomiskt val att välja aga diff wink

tills du skjuter klumpen för då hänger lådan oftast me också...

You don't get another chance, Life ain't a nintendo -
Wikstromm Ett riktigt sprut de enda rätta
17 april 2009 · 2 252 Inlägg

jonns skrev:
bilprovningen gillar inte svets diff pga att det inte går att mäta av broms värdena för vardera hjul.

men märker dom inget så går den ju igenom,så man ska nog hällst bes på vintern så det inte kasar så mycket*L*

- Varken på riktiga besiktninen eller efterkontrollen brydde dom sig. Inte ens när bromsvärdena blev exakt lika dåliga sa dom något. Dom vet mycket väl att vissa bilar har nån typ av diffspärr, och dom ids knappast öppna difflocket för att kika vilken sort.

You don't get another chance, Life ain't a nintendo -
TFkarlsson Varningar. 36
17 april 2009 · 1 200 Inlägg

Yepp aga-diff är sjukt roligt, men som sagt sliter det på det mesta, driv-axlar, bussningar, DÄCK. Men det är fan frågan om det inte är värt det ändå? tongue

Fjädrar är för fåglar och Roger Pontare.
Volvo_Mannen Volvoskadad
17 april 2009 · 6 017 Inlägg

Daaaavid skrev:
Aga diff- Aga säljer Gasen
Esabdiff - Esab gör svetsar
Svetssdiff- Svetsad.. alla betyder ju samma tongue

OMG!! Lyfta en tråd från 2006 för det inlägget?!

Jonas
TFkarlsson Varningar. 36
17 april 2009 · 1 200 Inlägg

Volvo_Mannen skrev:

Daaaavid skrev:
Aga diff- Aga säljer Gasen
Esabdiff - Esab gör svetsar
Svetssdiff- Svetsad.. alla betyder ju samma tongue

OMG!! Lyfta en tråd från 2006 för det inlägget?!

OMG!! Skriva i en tråd från 2006 för det inlägget?!

Fjädrar är för fåglar och Roger Pontare.
agadiffen
17 april 2009 · 739 Inlägg

det ända rätta hehe

Audi a6 2,4 utan t "limo" (1998)
Volkswagen Golf 4 tdi "Post räsern" (2003)
laggey
17 april 2009 · 335 Inlägg

min höll på och ge sig så ja svetsade den härom dan, de finns ju massa fördelar med de som att man tex inte behöver handbroms då man bara kan styra åt ett håll så står bilen still, folk tittar lite konstigt på en när man åker på en parkering med lite grus på... nu glömde ja bort va ja skulle skriva oxå...

iameskimoe
29 oktober 2010 · 14 Inlägg

esab eller aga ? , beror ju på vad för gas du svetsar med osv spelar inte nån vidare roll egentligen men man säger väl oftast aga diff

Volvo 855 "Familjebilen" (1996)
n_andersson
30 oktober 2010 · 689 Inlägg

är det inte bäst att svetsa sånt med pinne?

iameskimoe
30 oktober 2010 · 14 Inlägg

bara det bränner in ordentligt så spelar det inte så stor roll om det är pinne eller mig/mag

Volvo 855 "Familjebilen" (1996)
n_andersson
30 oktober 2010 · 689 Inlägg

iameskimoe skrev:
bara det bränner in ordentligt så spelar det inte så stor roll om det är pinne eller mig/mag

Okej för när mina kompisar svetsat sina diffar har dom alltid valt att använda pinne för det skulle hålla bättre. enligt dom

iameskimoe
3 november 2010 · 14 Inlägg

jo det bränner nog in bättre eftersom det går att köra med ganska mycket spänning men räcker med vanlig mig svets endå ,bakaxeln kommer förmodligen rasa innan svetsen även fast man bara svetsat med mig

Volvo 855 "Familjebilen" (1996)
Bullen_B3rg
3 november 2010 · 6 Inlägg

ta ur diff klumpen när du svetsar så slipper du att drivaxlarna går av och se till att du svetsar mycket! så ska det inte va någon fara wink

wistfors Performance meck
3 november 2010 · 342 Inlägg

eller bara ta ur drivaxlarna;)

Bullen_B3rg
3 november 2010 · 6 Inlägg

lättare att svetsa om klumpen är lös wink

wistfors Performance meck
4 november 2010 · 342 Inlägg

sant fast är rätt så vettigt med plats tycker jag iaf:D

Mvh viktor

Bullen_B3rg
7 november 2010 · 6 Inlägg

jo men då försvinner härdningen i drivaxlarna!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang