Blir så förbannad, trafikförsäkringsföreningen

Robban_Hedlund
1 april 2009 · 175 Inlägg

Igår fick jag hem papper från trafikförsäkringsföreningen det var en räkning på 521:- för fem dagars försäkring! Jag började undra vad det var. När jag köpte bilen så fyllde vi i att den skulle ställas av. Men tydligen så är det så att avställningen gäller inte först papprena har kommit in. Ägar bytet skrev vi ju samma datum som vi gjorde det. Alltså mellan datumet som ägarbytet skrevs till att papprena kom in så gick det 5 dagar. Vipps så hade man en påställd bil men oförsäkrad, det är helt sjukt att de kan ta mer än 100:- om dagen för en trafikförsäkring!! Blir så jävla förbannad mad, någon annan som har råkat ut för något liknande?!

Aldrig mer en japanare!
FLindgren
1 april 2009 · 5 089 Inlägg

jupp.. men så är lagen:)

\Lindgren
Volvo S70 "Autotech Motorsport" (1999)
Volvo Xc70 "3.2L" (2008)
Toyota Cressida Rx30 "Westcoast Motorsport" (1979)
bjoorniiee
1 april 2009 · 356 Inlägg

Jag själv och en polare jag känner har råkat ut för det, bara att bita i det sura äpplet och betala. Man lär sig något av det iaf : )

twin_cam Smålänning
1 april 2009 · 7 877 Inlägg

Japp, men man ska inte gnälla.. Man lär så länge man lever. Ni skulle ställt av den på nätet först.

MEN det borde vart förra ägaren som skulel fått papprena.

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
nitrox Defloratör.
1 april 2009 · 641 Inlägg

dom är as och förbannade svin dom som sitter i rosenbad i sthlm och ********* hela svenska folket.
ändrar lagar och paragrafer lite här och lite där. det blir stora summor tillslut. fifan.

jag har varit med om det flera gånger. I sverige är det 1 aprill hela året om, man blir bara lurad hela tiden


///Inlägg cencuretat av moderator

Plastidip har tagit epa stylingen till nya höjder pff:P
Volvo 240 Turbo "Inbrottsmagneten" (1984)
Rawad C20LET
1 april 2009 · 1 041 Inlägg

japp det hände mig för två månader sen men kunde inte göra mycket åt det än att betala o sura senare, visst e det tråkigt men nu vet man hur man gör till nästa gång big_smile

Vi tycker olika vet jag, that's it
Opel Calibra Turbo 4x4 "Vicky" (1992)
Rawad C20LET
1 april 2009 · 1 041 Inlägg

twin_cam skrev:
Japp, men man ska inte gnälla.. Man lär så länge man lever. Ni skulle ställt av den på nätet först.

MEN det borde vart förra ägaren som skulel fått papprena.

hihi det va det jag hade i tankarna att ställa av den via nätet när man väl har reg bevisen i handen o hos ägaren när allt är klart sen får han gärna posta den åt mig tongue

Vi tycker olika vet jag, that's it
Opel Calibra Turbo 4x4 "Vicky" (1992)
alain www.bimmerpower.org
1 april 2009 · 3 995 Inlägg

Ditt fall med trafikförsäkringsföreningen har varit så på minst 25 år sen, det är inget nytt, jag råkade på samma sak då. sad
Bara att betala med stort big_smile.

Senast redigerat av alain (1 april 2009)

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org
BMW X5 4.4i (2006)
BMW 530i (2003)
alexxe En gång till nu
1 april 2009 · 760 Inlägg

bara bita i de sura äpplet, själv glömde man av de 11 dagar en gång hehe. va du glad igentligen för att den finns.
nästa gång kanske du är ute å kör med en oförsäkrad bil, smäller in i någon, så tar trafikförsäkringsföreningen hand om det, hadde dom inte gjort de så hadde de kostat riktigt saftiga pengar ist!.. men visst borde dom sänka summan, alldeles för högt nu =p

Jag tror att alla mår gott av att unna sej en Nissan av och tillS14a
henke_99 Offroad Racing
1 april 2009 · 3 122 Inlägg

Jag har oxå gjort samma tabbe. Och det står faktiskt klart och tydligt på regbeviset att en bil inte kan ställas av bakåt i tiden.

Avgiften är ju så hemskt hög för att folk inte ska lockas att köra utan försäkring.

Den som spar han har, fast inte lika roligt...
Chevrolet Blazer "Real Fullsize" (1988)
GMC Suburban 2500 "6.5l Turbodiesel" (1995)
Da_Bear Lökare
1 april 2009 · 128 Inlägg

nitrox skrev:
dom är as och förbannade svin dom som sitter i rosenbad i sthlm och rövknullar hela svenska folket.
ändrar lagar och paragrafer lite här och lite där. det blir stora summor tillslut. fifan.

jag har varit med om det flera gånger. I sverige är det 1 aprill hela året om, man blir bara lurad hela tiden

Nu är ju TTF något som våra försäkringsbolag ligger bakom.

daajvid Elektriker
1 april 2009 · 1 138 Inlägg

jag fick betala 350kr om dagen för 4 hjulingen för det blev strul med försäkringen så den var oförsäkrad.. fick en räkning på 14 daga.. ringde o skällde ut några personer på försäkringsbolaget och dom TTF så jag betala bara 3 dagar istället.. men de e sura pengar

[http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?pid=4381741#p4381741]Projekt BMW 330 cab[/url]
BMW 330I "Cab" (2001)
te_wik Forummoderator
1 april 2009 · 12 813 Inlägg

TFF - TrafikFörsäkringsFöreningen..


Har väl fått ca 10 000 tot i "böter" av dom..


Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!
Audi 100 2.3E "Das Mutterschiff" (1988)
pampers138 Har alltid rätt!
1 april 2009 · 689 Inlägg

Jag har gjort typ samma sak. fick först en bot på över 1000 spänn.. mixtrade lite och så gick de ner te ca 800 spänn. 

De e bara att betala

Livet är ett helvete, du är bjuden!
BMW 528 "BBS" (1983)
81an
1 april 2009 · 566 Inlägg

Japp har hänt mig med. Men värst var när jag precis hade fått körkort. En gubbe hemma i samhället gav bort en gammel kadett till mig som han haft ståendes. obes va den..räkna då med att den va avställd också. Men icke fick en saftig räkning på över 2000 hmm

matteeee Ingen himmel är så blå som min
1 april 2009 · 2 972 Inlägg

te_wik skrev:
TFF - TrafikFörsäkringsFöreningen..


Har väl fått ca 10 000 tot i "böter" av dom..


Mvh Tommy

Dags att lära sig hur man ska göra nu då? Onödiga pengar, tänk så fin din Audi vore om du inte gett bort dom pengarna wink

/Mattias
Hyundai Kona Electric "This is the way" (2020)
te_wik Forummoderator
1 april 2009 · 12 813 Inlägg

matteeee skrev:

te_wik skrev:
TFF - TrafikFörsäkringsFöreningen..


Har väl fått ca 10 000 tot i "böter" av dom..


Mvh Tommy

Dags att lära sig hur man ska göra nu då? Onödiga pengar, tänk så fin din Audi vore om du inte gett bort dom pengarna wink

Baah smile Olyckor händer så lätt, man glömmer bort. wink


Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!
Audi 100 2.3E "Das Mutterschiff" (1988)
twin_cam Smålänning
1 april 2009 · 7 877 Inlägg

alexxe skrev:
men visst borde dom sänka summan, alldeles för högt nu =p

Tycker inte det faktiskt...

Som det är ju har dom den skyhög bara för att folk ska skaffa en försäkring illa kvickt. Hade den vart låg så hade det ju vart folk som hade kört på det istället... Och det hade inte vart så bra.

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
henkebenke
1 april 2009 · 1 703 Inlägg

been there, done that smile

Volkswagen typ1 "Restolooker" (1962)
Rquired Allmänt envis
1 april 2009 · 12 512 Inlägg

Kostnaden finns där av en anledning, som sagts tidigare helt enkelt för att folk inte skall köra utan försäkring. Hade du under dessa 5 dar krockat med bilen (de kan ju inte veta att du tänkt ställa av den och inte körde med den) hade du varit jävligt glad över att få ersättning från dem vid krock.

Så systemet kan inte fungera i alla fall, råkar man nu emellan näten är det bara att betala. Rent teoretiskt borde du varit medveten om detta när du köpte bilen, men man kan inte tänka på allt smile

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang