Hej! sitter och kollar på lite olika färgsprutor! vad är bäst en självmatande lr en sugmatad? sen finns det olika storlekar på munstycken, har kollat på en från biltema deras proffs spruta för 259sek och 299,den för 259 är en självmatad och den för 299 är sugmatad.!
sen finns det en på jula för 549 och det är deras proffs spruta!?och den är även sugmatad? Frågan är vilken ska man köpa?
Tänkte senare fram lacka en front som ska bli silver! efter lite träning! tryck klocka och filter mm har jag redan!
Spelar ingen roll vilken du köper. Det är en smaksak vilken typ av spruta som man trivs med. Munstyckets storlek beror på vad det är du ska lacka och med vilket material. Fråga färgleverantören vad de rekommenderar till färgen du ska köpa.
med gravitationsflöde har du alltid rätt mängd så köp en med kopp uppe på sprutan så färgen rinner ner=)
Iwatas flesta sprutor är gravitationssprutor och dom är världsledande och tex biltema är en kopia på dessa till ett förmånligt pris men oftast får man ju vad man betalar för!
Kör själv med biltemas "proffsmodell" och den funkar kalas till mitt hobby lackande! Jag skulle satsa på en toppmatad så är det mindre risk för torrsprut och du får ut 100% av all färg i sprutan också..