4459
Sök

Får bilia bete sig på detta sätt?

S40 T4
584 Inlägg
3 april 2009
Trådstartare
Det är så att min bil (S40 T4) som va inne hos bilia på hisingen och när jag lämnade in bilen va det bara motorstyrenheten som hade gått så dom skulle byta den.
Så gjorde dom det när jag va där för att hämta bilen så hade dom smutsat ner inredningen, sen när jag skulle köra bilen så tog kopplingen längre upp än innan och när jag körade bilen och va då på 2:ans växel upp till 3000 rpm då lät det något från motorn som jag skulle då gissa på att det e turbon.
Men det jag sa till dom på bilia och han test körde den då lät det inte så.
Verkstadschefen sa att dom skulle gö rent inredningen så att det e klart om en vecka så jag tog då o beställde en extra nyckel utan fjärr och då frågade jag honom vad det kostade och han sa 400 kr för bara nyckeln och då frågade jag med kodning osv o då sa han ja.

Sen så får jag då ett sms efter 3 dagar där det står att jag ska betala 2500 kr o jag vet inte varför.
Så jag tar ringer dom o då säger han att det är med fjärr han hade beställt för att jag sa det och jag sa till honom nej det är inte med fjärr jag sa bara nyckeln och då sa han:
-okej men du kan köpa bara nyckeln.
då frågade jag honom: -vad kostar det då?
då sa han: 1150 kr eller nåt med 1000 kr iaf.
och då sa jag till honom att han hade sagt 400 kr för det så jag tänker inte betala mer än det han har sagt till mig
Och han sa då nej det hade inte han sagt och att om jag vill ha min bil tillbaka så måste jag köpa nyckeln och så sa han att han e upptagen och skulle lägga på.
Då sa jag till honom att han inte kan lägga på bara sådär för jag e en kund och dom kan inte gö så mot kunder men då la han på ändå.
Och han är verkstadschefen som jag har snackat om hela tiden plus att jag har min pappa som vittne för detta så är det någon här som vet vad man kan göra åt det?
Senast redigerat av Shady_killen (3 april 2009)

2 079 Inlägg
3 april 2009
jääääääklar va jobbigt att läsa
cykelpaj

Cars were invented to have a faster way of fleeing from Chuck Norris. Not to be outdone, Chuck Norris invented the car accident.

VW-nörd?
4 332 Inlägg
3 april 2009
för fan lägg in punkter och radbrytning, går ju fan inte å läsa. fick panik efter några rader å tappade tråden

2 337 Inlägg
3 april 2009
Ja, den texten var fan helt omöjlig att läsa. Gör om, gör rätt. Sen kanske vi kan hjälpa till.

S40 T4
584 Inlägg
3 april 2009
Trådstartare
haha kan ni läsa det nu? om inte får jag göra det ännu bättre. tacksam för svar

1 703 Inlägg
3 april 2009
Det märks att du är förbannad, men coola ner dig ett kilo och formatera om texten så fattar vi bättre vad du menar.

Edit: Jävlar, jag var för långsam wink
Senast redigerat av henkebenke (3 april 2009)

519 Inlägg
3 april 2009
Att säga att du måste betala nyckeln för att få igen din bil kan väl mycket väl vara rätt. Dock så ska du ju inte behöva betala mer än vad de lovat dig..

VW-nörd?
4 332 Inlägg
3 april 2009
Till att börja med ber man dom ta nyckeln o köra upp i röven sen säger du att de tappat en kund, men de där me kopplingen vet ja inte hur de ska kunna bevisas? :S
Jag e ganska nogrann med att skriva på orderbekräftelse där det står vad de ska kosta så vi båda har varsitt ex med priset och de inte blir tjaffs sen, DinBil är annars likadana här som din Bilia.
Mammas fjärrnyckel va paj, behövde en ny, försökte de sno henne på 600 spänn iaf, men där gick de bet.

S40 T4
584 Inlägg
3 april 2009
Trådstartare
henkebenke skrev:
Det märks att du är förbannad, men coola ner dig ett kilo och formatera om texten så fattar vi bättre vad du menar.

haha men går det o läsa nu då? om inte så e det bara att säga till big_smile

S40 T4
584 Inlägg
3 april 2009
Trådstartare
Larschan skrev:
Att säga att du måste betala nyckeln för att få igen din bil kan väl mycket väl vara rätt. Dock så ska du ju inte behöva betala mer än vad de lovat dig..

aa men lagen säger ju att dom får höga med högst 10 % utan att behöva tala om det för kunden men från 400 kr till 100 kr e ju 60 %

S40 T4
584 Inlägg
3 april 2009
Trådstartare
Mortalis skrev:
Till att börja med ber man dom ta nyckeln o köra upp i röven sen säger du att de tappat en kund, men de där me kopplingen vet ja inte hur de ska kunna bevisas? :S
Jag e ganska nogrann med att skriva på orderbekräftelse där det står vad de ska kosta så vi båda har varsitt ex med priset och de inte blir tjaffs sen, DinBil är annars likadana här som din Bilia.
Mammas fjärrnyckel va paj, behövde en ny, försökte de sno henne på 600 spänn iaf, men där gick de bet.

aa men dom kommer jag aldrig igen lämna in min bil hos.
men går det att gå till konsumentverket o klaga?

VW-nörd?
4 332 Inlägg
3 april 2009
Du kan ju ringa konsumentombudsmannen, på skittider tyvärr =/ får ju bäst svar där

Muttley
3 april 2009
jag hade hämtat bilen? inte värre med det. Om han vill ha några jävla pengar för nyckeln så kan du ju be han anmäla dig för de hade icke jag betalat. lägg upp 400 på bordet och ha din pappa med dig och se om han ändrar på sig.

Du ska inte ge dig. för då är du en vekling:)

SKÅNING
1 215 Inlägg
3 april 2009
Shady_killen skrev:
henkebenke skrev:

haha men går det o läsa nu då? om inte så e det bara att säga till big_smile

du får nog kolla över texten igen för det var ju fan vad den var jobbig att läsa (undrar hur den var från början)

Shady_killen skrev:
Larschan skrev:

aa men lagen säger ju att dom får höga med högst 10 % utan att behöva tala om det för kunden men från 400 kr till 100 kr e ju 60 %

Då får nog lugna dig lite och skriva rätt siffror för nu yrar du ju i natt mössan eller du är besviken över att ha fått 300 i rabatt

Projekt:Volvo 244 GL blir TURBO Bilen som ALDRIG kommer bli 100% färdig

Allmänt envis
12 512 Inlägg
3 april 2009
Fortsätt envisas, som tur är har du ett vittne som kan stå bakom det utlovade priset.

Och bilen kan de väl inte hålla kvar? Det är din egendom, men om du enligt lagen bara kan hämta tillbaka den vete fan...

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

Smålänning
7 887 Inlägg
3 april 2009
Läsbarare formatering:
Det är så att jag lämnade in min bil (S40 T4) till Bilia på Hisingen, och när jag lämnade in bilen var det bara motorstyrenheten som hade gått sönder, så dom skulle bara byta den.

Så gjorde dom det, och när jag va där för att hämta bilen så hade dom smutsat ner inredningen, sen när jag skulle köra bilen så tog kopplingen längre upp än innan, och när jag körde bilen på 2:ans växel och varvade upp till 3000 rpm så lät det något från motorn som jag skulle gissa på att det är turbon.
Men det sa till dom på Bilia och dem sa att när han testkörde så lät den inte så.

Verkstadschefen sa att dom skulle göra rent inredningen och att det är klart om en vecka, så då tog jag och beställde en extra nyckel utan fjärr, och frågade då honom vad det kostade och han sa 400 kr för bara nyckeln, och då frågade jag är det med kodning osv och då sa han ja.

Sen så får jag ett sms efter 3 dagar där det står att jag ska betala 2500 kr och jag vet inte varför.
Så jag tar och ringer till dom, och då säger han att det är med fjärr han hade beställt, för att jag sa det, och så sa jag till honom att nej det är inte med fjärr jag ska ha, bara nyckeln och då sa han:

-Okej men du kan köpa bara nyckeln.
då frågade jag honom: -vad kostar det då?
då sa han: 1150 kr eller nåt med 1000 kr iaf.
och då sa jag till honom att han hade sagt 400 kr för det så jag tänker inte betala mer än det han har sagt till mig
Och han sa då nej det hade inte han sagt och att om jag vill ha min bil tillbaka så måste jag köpa nyckeln och så sa han att han e upptagen och skulle lägga på.
Då sa jag till honom att han inte kan lägga på bara sådär för jag e en kund och dom kan inte gö så mot kunder men då la han på ändå.
Och han är verkstadschefen som jag har snackat om hela tiden plus att jag har min pappa som vittne för detta så är det någon här som vet vad man kan göra åt det?

Jag tycker som flera sagt att du ska vända dig till K O. Så behandlar man inte en kund!

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

S40 T4
584 Inlägg
3 april 2009
Trådstartare
Jag är tacksam för alla svar, Och ska ta och gå till bilia på måndag så ska jag hämta bilen. Men om nu turbon skulle gå sönder skulle jag då kunna få en ny från bilia? För det funkade perfekt innan jag lämnade in den, Och första gången jag tog och körde bilen efter styrenhets bytet så verkar den som att den ska gå sönder.

4 670 Inlägg
3 april 2009
Shady_killen skrev:
Jag är tacksam för alla svar, Och ska ta och gå till bilia på måndag så ska jag hämta bilen. Men om nu turbon skulle gå sönder skulle jag då kunna få en ny från bilia? För det funkade perfekt innan jag lämnade in den, Och första gången jag tog och körde bilen efter styrenhets bytet så verkar den som att den ska gå sönder.

Men vad skulle dom ha gjort med turbon igentligen? dom bytte väl bara styrenheten?
Förstår inte hur dom skulle kunnat ha sönder din turbo. visst dom har provkört bilen o kanske laddat på men de krävs ju lite om den är i perfekt skick o bara pajar sådär.

huh?
10 427 Inlägg
3 april 2009
Om det är verkstadschefen som klåpat sig så får du väl helt enkelt
lyfta frågan vidare till någon regionchef eller liknande.
Borde ju vara mycket intresserade av att kunderna blir nöjda,
speciellt i dessa tider.

Det som inte dödar gör ont
2 668 Inlägg
3 april 2009
priset för högst diffa 15% men om det gör det ska dom endå höra av sig om ändringen... du får prata med dom det hela och ger dom sig inte får du lämna in en reklamation till chefen om vad du tycker dom har gjort fel sen kan du sätta arn på det... håller själv på med ett ärende där priset har stuckit iväg på ett arbete som inte skulle kosta många tusingar men i slutet endå kostade över 5k.. arn nästa
Senast redigerat av azid (3 april 2009)

2slow

Sök