3967
Sök

Info om mds fanatic F-2300 slutsteg?

573 Inlägg
6 april 2009
FYM skrev:
Vin_Diesel skrev:
Jag ska inte kolla i mina steg det blir ingen gladare av jag ska spela musik med mina och att tillägga mds har blitt bättre med åren men dom är inte bra...mds är sådant man köper på Micro och micro är en billighetskedja såsom biltema alltså samma skiten enligt mig eller välj julas marquant. samma grejer..

N00B!

Är man Noob för att man ger sin syn på saken? Hans tankar och hans ord, läs dom och rätta om det är fel men man är inte noob för att man säger vad man tycker.

En trevlig attityd är inte helt fel på nätet även om man gömmer sig bakom en skärm.

Tack.

Ny kamera, Nya bilder på bilen.
Nya lampsetupen kolla den!

16 Inlägg
6 april 2009
Jo men jag kan öppna en tv och de ser fan lika dana ut allihop tycker jag men det är skilnad på bilkvaliteten likförbannat så genom att studera en kopparspole blir nog ingen särskilt smartare av det är vad det blir i slutändan. Och rockford är ett billigt märke om man jämför vad som finns på marknaden men ett mycket prisvärt sådant och det är inte mds då är till och med gas bättre. Och det säger inte att ett dyrt värstin steg skulle vara bättre än mds priset är inte alltid avgörande. en väska från åhlens funkar lika bra som en från nk. Men rockford är mer prisvärt tillskillnad från mds. mds kanske funkar men alla jag känner och som jag haft har gått sönder och basarna trycks ut.

573 Inlägg
6 april 2009
Vin_Diesel skrev:
Jo men jag kan öppna en tv och de ser fan lika dana ut allihop tycker jag men det är skilnad på bilkvaliteten likförbannat så genom att studera en kopparspole blir nog ingen särskilt smartare av det är vad det blir i slutändan. Och rockford är ett billigt märke om man jämför vad som finns på marknaden men ett mycket prisvärt sådant och det är inte mds då är till och med gas bättre. Och det säger inte att ett dyrt värstin steg skulle vara bättre än mds priset är inte alltid avgörande. en väska från åhlens funkar lika bra som en från nk. Men rockford är mer prisvärt tillskillnad från mds. mds kanske funkar men alla jag känner och som jag haft har gått sönder och basarna trycks ut.

låter som någon har problem med att ställa in inställningarna, felinställt kan man spela sönder allt.
har kört MDS i flera år, inget fel på de tycker jag, kollar man så hittar man dom fina sakerna även i en MDS butik. Och jag med flera tycker att det är bra prisvärt om man inte kollar på MDS billigaste grejjor, dom är skit. Men allt annat är typ ok.

Bad music kills good sound
7 241 Inlägg
6 april 2009
Miramithe skrev:
Lonefox skrev:
Jag får faktiskt säga att MDS HAR ryckt upp sig under de senaste tio åren....

Men det finns helt andra anledningar än dåliga produkter och ett dåligt rykte pga om-märkning av svinbilliga grejer som de sålde dyrt som gör att jag tar avstånd från MDS....
Men det är saker som inte tillför diskussionen ngt alls så jag låter bli wink

men om man inte använder den skiten som bara är om märkt och höjd prislapp på så kan man hitta saker som fungerar minst lika bra som andra märken i samma prisklass, klart de finns skit men de finns många skitmärken där ute...

Jodå....det håller jag med om.
Men sade jag att de gör det idag? wink
Nej big_smile (oj jösses jag försvarar MDS.....vad är det för fel på mig?)

Däremot så kan de hoppa o fara om att de ÄGER egna fabriker i Asien (vilket de hävdade starkt för iaf tio år sedan) utan de låter (som många andra) OEM-tillverkare göra deras prylar...
Bla. fabriken som gör Soundstreams grejer, kolla bara på Soundstream RF-60C och MDS Audiophile TEAMRT6.... SS-kitet var först och när licensen släppts kunde MDS och andra använda samma design...

Detta görs av andra tillverkare med.
Kolla tex Carpower Syntex-stegen, Tec SQ-serien, Mutant Acsenssion(?) och GAS Silver-line...
Cliff Design var först med design och steglösning....samma sak här. När licensen gått ut tog andra del av det...

Absolut inget ovanligt i branschen idag iom att det finns ett antal OEM-tillverkare som tillverkar åt många smile

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP

573 Inlägg
6 april 2009
Lonefox skrev:
Miramithe skrev:
Lonefox skrev:
Jag får faktiskt säga att MDS HAR ryckt upp sig under de senaste tio åren....

Men det finns helt andra anledningar än dåliga produkter och ett dåligt rykte pga om-märkning av svinbilliga grejer som de sålde dyrt som gör att jag tar avstånd från MDS....
Men det är saker som inte tillför diskussionen ngt alls så jag låter bli wink

men om man inte använder den skiten som bara är om märkt och höjd prislapp på så kan man hitta saker som fungerar minst lika bra som andra märken i samma prisklass, klart de finns skit men de finns många skitmärken där ute...

Däremot så kan de hoppa o fara om att de ÄGER egna fabriker i Asien (vilket de hävdade starkt för iaf tio år sedan) utan de låter (som många andra) OEM-tillverkare göra deras prylar...
Bla. fabriken som gör Soundstreams grejer, kolla bara på Soundstream RF-60C och MDS Audiophile TEAMRT6.... SS-kitet var först och när licensen släppts kunde MDS och andra använda samma design...

Kolla tex Carpower Syntex-stegen, Tec SQ-serien, Mutant Acsenssion(?) och GAS Silver-line...
Cliff Design var först med design och steglösning....samma sak här. När licensen gått ut tog andra del av det...

Absolut inget ovanligt i branschen idag iom att det finns ett antal OEM-tillverkare som tillverkar åt många smile

nej precis helt rätt, många använder samma tillverkare i grund och botten bara loggon i princip, men att MDS skulle vara så mkt sämre än dom andra med samma tillverkare i grund och botten har jag svårt att tro, jag kör på MDS i jobbarbilen, inget fel på grejjorna, finns mkt likvärdigt.

Men min anledning är inte att dom är "bäst" utan att man får mkt för pengarna och jag är helt nöjd. Ett annat plus i kanten är att jag alltid fått bra bemötande och super support utav MDS, men det kan skilja från butik till butik.

Klart det finns guldkorn i samma prisklass, gäller bara att hitta dom. men jag tävlar inte så någon decibel spelar inte mig så mkt, fullt nöjd med de jag har.

Bad music kills good sound
7 241 Inlägg
6 april 2009
Miramithe skrev:
Lonefox skrev:
Miramithe skrev:

nej precis helt rätt, många använder samma tillverkare i grund och botten bara loggon i princip, men att MDS skulle vara så mkt sämre än dom andra med samma tillverkare i grund och botten har jag svårt att tro, jag kör på MDS i jobbarbilen, inget fel på grejjorna, finns mkt likvärdigt.

Men min anledning är inte att dom är "bäst" utan att man får mkt för pengarna och jag är helt nöjd. Ett annat plus i kanten är att jag alltid fått bra bemötande och super support utav MDS, men det kan skilja från butik till butik.

Klart det finns guldkorn i samma prisklass, gäller bara att hitta dom. men jag tävlar inte så någon decibel spelar inte mig så mkt, fullt nöjd med de jag har.

Jag SÄGER ju det att de har ryckt upp sig på senare år..... big_smile
Dock finns det andra faktorer med deras beteende förr omåren som fort. gör att jag tar avstånd ifrån dem...

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP

573 Inlägg
6 april 2009
Lonefox skrev:
Miramithe skrev:
Lonefox skrev:

Jag SÄGER ju det att de har ryckt upp sig på senare år..... big_smile
Dock finns det andra faktorer med deras beteende förr omåren som fort. gör att jag tar avstånd ifrån dem...

vilket är synd, hade dom som jag köper MDS saker av tagit hand om publiceringen och allt fake Watt mm så hade de nog sätt annorlunda ut,  tom dom i butiken säger att vissa produkter som sägs vara världsbäst på bla deras hemsida är inte så bra.
Men det är ju som allting bara försäljningsknep. Finns många som har liknade metoder dock...

Var ju inte med i branschen för 10 år sedan så vet inte om det är något specifikt du menar men tror det är det med att de försäljningsknepen och ljuget du menar, eller?

2 035 Inlägg
21 september 2009
en jäkla massa tjöt om MDS har alltid funnits. varför det är så måste ju bero på att det kanske inte är ett så bra märke som MDS själva säger. Jag är mycket skeptisk till MDS som nästan har de lägsta priserna och dem högsta siffrorna när det gäller watt.   Det ligger en massa sponsorpengar i mds, strippor(moorebrudar tex) mm som lockar till sig köpare. Dem bättre märkerna håller en låg profil dem behöver inte hävda sig. dem blir välrenomerade ändå.

Det finns ju ett företag som ligger bakom MDS i sverige. dem importerar det från kina och säljer det dyrt här i sverige.

Som Vin-diesel skrev så kan man inte ta en titt ner i steget och då kunna se hur bra det är. Om man t ex kollar på transistorerna så är det ju innehållet och materialet som är viktigt.

Biljudsveteran sen 1984!

ljudfantast
1 372 Inlägg
21 september 2009
MDS har ju helt enastående priser iaf på sina grejer som enligt spec ska kunna krama ut flera tusen wrms för några tusen. Ett bra exempel är T5steget som trott det eller ej levererar 1700 wrms i 1ohm enligt spec och 1200 wrms i 2ohm. Steget kostar 4k. DET är fantastiskt wink

2 035 Inlägg
21 september 2009
michieff skrev:
MDS har ju helt enastående priser iaf på sina grejer som enligt spec ska kunna krama ut flera tusen wrms för några tusen. Ett bra exempel är T5steget som trott det eller ej levererar 1700 wrms i 1ohm enligt spec och 1200 wrms i 2ohm. Steget kostar 4k. DET är fantastiskt wink

JA dem slår ju dem flesta i pris.

Biljudsveteran sen 1984!

7 281 Inlägg
21 september 2009
Ett wattsiffra på ett papper säger inte mycket.
Finns så oerhört mycket mer som spelar in än bara effekt...

Det GÅR INTE att trycka ihop det bästa i ett litet steg för inga pengar, det är helt omöjligt.
Man får vad man betalar för, så är det. OAVSETT vad säljaren säger.
Senast redigerat av Brains (21 september 2009)

ljudfantast
1 372 Inlägg
21 september 2009
Brains skrev:
Ett wattsiffra på ett papper säger inte mycket.
Finns så oerhört mycket mer som spelar in än bara effekt...

Det GÅR INTE att trycka ihop det bästa i ett litet steg för inga pengar, det är helt omöjligt.
Man får vad man betalar för, så är det. OAVSETT vad säljaren säger.

jag var lite småironisk i mitt inlägg, såklart måste det vara NÅGOT som skiljer detta steg från sina flera tusen kr dyrare "motsvarigheter"

2 035 Inlägg
22 september 2009
ja det verkar iallafall otroligt med deras effektsiffror.  Dem skriver ju också att dem är bäst på allt. Att andra märken har varit å snuddat vid dem här siffrorna men det är bara mds som lyckats. haha ruffel å båg.

Biljudsveteran sen 1984!

SM-Guld Billjud 2007&08
2 353 Inlägg
22 september 2009
Vill bara poängtera att MDS billigare serier och GAS billigare grejer är nästan precis samma saker...bara så ingen får för sig att höja GAS till skyarna och pissa på MDS, för då har man ingen koll.

Det dissas på MDS alldeles för mycket. De har absolut bra grejer i sitt sortiment, och är lika prisvärda som tex GAS. Mycket utav den "agression" som kommer mot MDS är baserat på

* Deras sätt att marknadsföra grejerna. Vem som helst bör ju kunna fatta att ingen 6x9a är bäst i världen för 999 spänn (eller 988!)
* Deras gamla historier där de faktiskt FUSKADE med produkterna när de var med i dBdrag cirkusen. Limma dammkåpor på andras element är inte snyggt!

Men, det måste finnas balans i påståendena. MDS och GAS i samma prisklass är det ingen större skillnad på!

/jonas

Svensk Mästare 2007 och 2008 i billjud
Svenska Bilstereoförbundet - anordnar SM i Billjud
http://www.bilstereoforbundet.se
Grundare av N-core, tillsammans med en annan rauk!

181 Inlägg
22 september 2009
Vin_Diesel skrev:
Jo kolla in nypriset på mds steget nämt åvan 1800. kassta på ett par hundra lappar och få en bra rockford steg. det är samma med gas jag fattar inte att folk kastar ut pengar på sån skit det spelar ju inget av sånna steg. det är precis samma med basarna de spelar ingen roll om det är ultimate från jula eller gas, mds basar de är inget klipp i det det är värt ett par hundringar extra och få bättre saker och har man inte pengar så får man köpa sak för sak. och så är det nån idot som ska sno det och då får man köpa nytt igen. Men nu som han gett 400 är ett bra pris de ätr dom värda men inga 1800 man blir bara besviken.

pris skillnaden på steg / bas mellan mds och rockford är mer än ett par hundra i de flesta fall, det är som med allt annat, du får vad du betalar för, självklart är rockford bättre på de nåra / många punkter, annars hade de inte kunnat ta det priset de tar, säger som tidigare sagt i tråden, mds / gas är nog det mest prisvärda märket på marknaden idag, om jag får säga mitt!

SM-Guld Billjud 2007&08
2 353 Inlägg
22 september 2009
hest skrev:
säger som tidigare sagt i tråden, mds / gas är nog det mest prisvärda märket på marknaden idag, om jag får säga mitt!

Eller nåt av de andra 10 märkena som tillverkas i samma fabrik, med i princip exakt samma specar...Om ni bara visste vilka märken som trillar ut från samma monterings / assembly lines i fabrikerna i Asien...Ni skulle häpna.

Rådet: använd era öron, och försök utbilda er inom ljud. Märkesfixeringen kan ni ge upp.

2 035 Inlägg
22 september 2009
ja vilka märken??   t ex så är från ett till ett annat Husqvarna jonsered och partner exakt likadana när det gäller riders.

Så du säger att 10 märken är exakt likadana??

Biljudsveteran sen 1984!

ljudfantast
1 372 Inlägg
22 september 2009
bosabengt skrev:

nae det tror jag inte jonash menar, utan att de tillverkas på samma ställe = har snarlik standard och tillvägagångssätt vid tillverkning kanske?

BilstereoNörd
576 Inlägg
22 september 2009
jonash skrev:
Vill bara poängtera att MDS billigare serier och GAS billigare grejer är nästan precis samma saker...bara så ingen får för sig att höja GAS till skyarna och pissa på MDS, för då har man ingen koll.

Det dissas på MDS alldeles för mycket. De har absolut bra grejer i sitt sortiment, och är lika prisvärda som tex GAS. Mycket utav den "agression" som kommer mot MDS är baserat på

* Deras sätt att marknadsföra grejerna. Vem som helst bör ju kunna fatta att ingen 6x9a är bäst i världen för 999 spänn (eller 988!)
* Deras gamla historier där de faktiskt FUSKADE med produkterna när de var med i dBdrag cirkusen. Limma dammkåpor på andras element är inte snyggt!

Men, det måste finnas balans i påståendena. MDS och GAS i samma prisklass är det ingen större skillnad på!

/jonas

Lägger till mer underlag!

Påstående runt den nya serien Motion "MDS har tagit fram ett nytt monoblock med Pioneers tekniker"
Precis som om Pioneers tekniker skulle samarbeta med en liten svensk Kina importör? lol

Sen att de har vinstframgångar utomlands o allt vad som skrivits under denna era...

Tycker mest det är patetiskt med de företag som påstår att de tagit fram, utvecklat, konstruerat ett slutsteg när de bara valt hölje o dekaler på en befintlig stenålders pisskonstruktion från en Kina fabrik.
// Tommy

Bertilsson Auto Electronics (SM-Guld Street Stock-10)
(Fysisk butik i Lidköping) Bilstereo, Multimedia, Xenonkonvertering m.m.
BAE SPLpro (dB-mätare)
Pioneer, Mohawk, Carpower, B2 Audio, Dragster, Impact, Hertz m.fl

SM-Guld Billjud 2007&08
2 353 Inlägg
22 september 2009
bosabengt skrev:
ja vilka märken??   t ex så är från ett till ett annat Husqvarna jonsered och partner exakt likadana när det gäller riders.

Inte exakt, men såpass exakt att ingen härinne hör skillnad på dem.

Däremot SER de flesta skillnad, så är det en visuell upplevelse man vill ha i örat så....

Sök