2634
Sök

Känt er blåsta av trafikskola?

3 182 Inlägg
7 april 2009
Riktigt nöjd med den körskola jag gick på.

Random Hero
4 047 Inlägg
7 april 2009
Prolac skrev:
rätta mig om jag har fel men går det inte att boka halka själv?och även göra den på en annan ort precis som teorin och uppkörningen?

de e bara o ringa, men körskolorna "rekommenderar" en tid till dig, den som passar dom bäst typ

Dog food lid. Backwards

730 Inlägg
7 april 2009
Boka privat istället.. Du kanske får åka långt men de brukar oftast gå snabbare..

Beställde tid 20 November och fick uppkörning och teori på samma dag.. 18 December...'

och trafikskolans dator prov är värdelösa.. bättre att läsa i böckerna än att använda sig av program på datorn, man lär sig mer då och så fastnar de i huvet sen.
Senast redigerat av YeahBitch (7 april 2009)

ก้้้้้้้้้้้้้้้้้้้้ ก็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็ กิิิิิิิิิิิิิิิิิิิิ
Audi <3

Vorsprung durch Technik
2 432 Inlägg
7 april 2009
jag  körde bara på trafikskola  och pluggade hemma
  fast så dum som jag var så sket jag  i att plugga så testade  göra  provet ett antal  gånger  så jag kuggade  teori provet 6 gånger   och  sista gången så tvingade farsan mig att plugga så vi satt  2 h   kvällen innan  teori provet å plugga på nå blad jag  tagit hem från nätet  och  klarade teorin med 54 p

100% ninja
342 Inlägg
7 april 2009
boka privat. mycket bättre. du behöver inte körskola. jag hade 2 lektioner med körskolan, sen sket jag i det å bokade allt privat. går finfint. man får körkort ändå. folk som säger att det är hårdare om man kör privat vet inte vad de snackar om.

Fear Nothing Risk Everything. I know violence isn't the right answer, i got it wrong on purpose.

134 Inlägg
7 april 2009
Alltså vadå övningsköra och göra teori innan halkbanan?
Jag har då inte haft några "krav" innan jag fick göra min halkbana?
Iofs så tar jag körkortet genom skolan i Arjeplog cool
Senast redigerat av Peete (7 april 2009)

Bilmekaniker
1 354 Inlägg
7 april 2009
vilken skola går du i ?

Har Du Plattan i Mattan, Så Har Du För Seg Bil!

631 Inlägg
7 april 2009
Det är 500 spänn dyrare att boka halka själv, men det KAN man ju göra.

1 754 Inlägg
7 april 2009
Nupps, jag är väl nöjd. Klarade allt på första försöket smile

Jag kan inget om allt.

German Engineering
9 083 Inlägg
7 april 2009
Jag var inskriven på trafikskola men körde mest privat. Köpte teoripaket inkl 10 körlektioner hos de. Bokade teori och klarade det på 4:e försöket. Trafikskolan samarbetade ju med Gillinge Halkbana så jag tänkte boka tid genom de men då började de ifrågasätta min kunskap och vill att jag tar fler lektioner :S Jag var ju förbannad så jag åkte hem, beställde tid själv och fick intyget. Uppkörningen klarade jag på första försöket, körde upp som privatist.

Jag har ett råd till alla som håller på med körkortsutbildning: Skriv inte in er i trafikskola och kör hellre privat, det är mkt billigare.

//CarpeDiem wink
Senast redigerat av CarpeDiem (27 mars 2011)

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)

250 Inlägg
7 april 2009
Fick 10 gratis körlektioner och gratis teori + halka av skolan
Halkan fick jag tid till redan samma vecka som jag bokade, bokade på tisdagen, fick tid på fredagen.
Betalade enbart för teoriprovet och uppkörningen.
Körde mina 10 lektioner med körskolan. Sen bokade jag uppkörningen genom dom. Fick kortet ca 2 månader efter jag fyllde 18. Va jag nöjd med.

Volkswagen - Das Auto

Fisketokig
2 997 Inlägg
7 april 2009
Arradin skrev:
Det är 500 spänn dyrare att boka halka själv, men det KAN man ju göra.

Ingen skillnad i pris här iaf.

Även om det skulle vara det på vissa platser så tjänar man nog ändå. Körskolan tar ju en massa lektioner i onödan.

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg

52 Inlägg
7 april 2009
Nu var det iofs 7 år sen jag tog körkort.... Men sen när började dom boka in folk efter deras födelsedagar?? Det har väl ingen betydelse eller har jag missat nåt nytt kösystem? roll
Varför gör alla allt via trafikskola för?
Jag läste boken EN gång , tog fyra körlektioner bara för att "kolla läget".. Klarade teorin på första , klarade uppkörningen på första trots att man var privatist och dessutom så hade uppkörningskillen en på upplärning , vilket oxå sägs försvåra då dom kan vara lite hårdare...
Tror mitt kort gick allt som allt på ca 4500 kr...smile

BMW fantast
1 172 Inlägg
7 april 2009
man kan ju börja på körskola redan när man är 16 om man nu behöver det, så jag tror bara du är sent ute.. hade du börjat på skolan 2 månader tidigare exempelvis så hade du kasnke kunnat ha det samma dag du fyller år elr nåt...

Jackie Steward: "trampa aldrig på gasen förrän du vet att du inte behöver släppa den igen"
Idrott luktar svett, sport luktar bensin!!

2 953 Inlägg
7 april 2009
Behövde inte känna mig blåst av körskolan, gick aldrig i nån körskola å när jag bokade teorin å uppkörningen så fick jag dom 1 vecka efter jag bestämde mig för att boka tiden typ

Zombies, coming soon to a city near you!
www.nesdb.se ditt 8-bit forum på nätet

183 Inlägg
7 april 2009
Ring och boka själv. eller kika om det finns annan tid.

Brukar dock vara helt smockat på alla körskoler med uppkörning o teoriprov eftersom det finns mer sommarbarn än vår/höst barn.
Tur i oturen att man är höstbarn smile Gick 17 från 18:e födelsedag till jag hade körbeviset i handen smile

Ratthållare PÅ Elite Nivå
5 650 Inlägg
7 april 2009
jag va rätt nöjd med körskolan jag gick på dock gillade jag inte deras teoriprogram så jag gjorde inte provat via körskolan utan bokade de privat men körningen va perfa=D

visserligen fick jag körkortet 2 månader efter jag fyllde 18 pga köer till allt ...

sånt man ska va berädd på från början  och boka in halkan tidigt osv
annars får man vänta

Allmänt envis
12 512 Inlägg
7 april 2009
Är väldigt nöjd med körskolan jag gick på. Men visst, det känns som man hade klarat sig minst lika bra utan de där "sista två" lektionerna man tog för att hålla uppe kunskapsnivån. Men å andra sidan körde jag en hel del privat och kunde träna där fram tills uppkörningen...

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

Försöker iaf
1 998 Inlägg
7 april 2009
HyperSonica skrev:
intensiv i säffle va jag på... Kostade 13000 med mat o boende o allt... Kan ju säga såhär.. Jag har ALDRIG tidigare hafft så jäkla kul som jag hade där.. Och allt va bara Guld smile

Va de säffle trafikskola eller icenter?

Gjorde själv på icenter genom skolan å hade inte ett dugg problem mä dom.
Lugna personer så lär en att köra istället för att tjaffsa.
Nötte pärmar där å halkan fick ja i januari före teoriprovet.

Fick körkortet en månad efter att ja fyllt 18. Då kunde man inte boka uppkörning förrän man klarat teorin.
Så fick vänta en månad på vv som de då hette

Be a good person. Be a Persson
Bmw, kärlek vid första bakvagnskastet

VW-nörd?
4 332 Inlägg
7 april 2009
Hade tur med min trafikskola, dagen efter jag tagit körkortet o tänkt köra förbi å lämna tackkort (en sed där) så stod de: Stängt p.g.a. konkurs.
Ingen förvarning till oss elever, surt för de som inte hann ta kortet! Lundens trafikskola va de

Sök