3814
Sök

Rensa original ljuddämpare på allt ljuddämpningsmaterial på BMW 330

461 Inlägg
8 april 2009
Trådstartare
Hej,

Jag fick en idé igår att jag skulle rensa mitt original-system på allt ljuddämpningsmaterial som finns i det. Eftersom jag köpt ett sportavgassystem så ligger originalsystemet bara och skräpar, så jag kan lika gärna experimentera med det. smile

Jag började igår kväll med att öppna alla 3 burkar och rensa ut allt som dämpade ljud, och nu håller jag på att svetsa igen burkarna.

Är det någon som har ett hum om ungefär hur mycket det kommer att låta om man rensat ett system på ljuddämpningsmaterial? blir det som att ha raka rör från cat?

BMW - Better Make Way

1 488 Inlägg
9 april 2009
Blir väldigt likt att ha raka rör, blir inte avstämt alls. Tror det inte kommer låta bra.

Diesel puffare ;)
161 Inlägg
9 april 2009
Borde det inte bli ett ickeönskvärt burkigt ljud?

Bli nog bättre om du slog ett rör rak igenom ljuddämparna dels för ljudet men även effekten tror jag.
Sen att tänka på så ska en ej turbo laddad bil ha ett visst motstånd oxå för att få ut den bästa effekten..

//Andreas

Bygger en Fabia RSI = Snabbare och Snyggare!!

461 Inlägg
9 april 2009
Trådstartare
Jag tror också att det med största sannolikhet kommer att bli ett ljud som inte låter alls bra. Men vi får se när jag testat! wink

Det där med motstånd tror jag inte är några problem, då avgaserna fortfarande tar samma väg, det skulle vara om ett perforerat rör skulle ändra något större i flödet, men det tror jag inte. Sen är ju experimentet till för att se hur ljudet blir, effekten är inte relevant. smile

BMW - Better Make Way

461 Inlägg
24 april 2009
Trådstartare
Efter provmontering i förrgår så kan jag konstatera att det inte gjorde någon skillnad på ljudet alls. Systemet var fortfarande lika tyst som med ljuddämpningsmaterial i sig. Konstigt nog.

BMW - Better Make Way

Sök