3880
Sök

Åtalad för trafikbrott

Dagdrömmare
2 836 Inlägg
9 april 2009
Beror olyckan på ett tekniskt fel då kan det inte var förarens fel sk vårdslöshet eller?

2 982 Inlägg
9 april 2009
grabber, då är det absolut inte vårdslöshet..
men endast det som går at bevisa gäller.
går det att bevisa att det var ett tekniskt fel som orsakade olyckan?

nej men sjävklart ska TS ringa VK och prata vett med dem.

Dagdrömmare
2 836 Inlägg
10 april 2009
Tidningar är goa! Alltid allting överdrivet...

Legitimerad klåpare
212 Inlägg
10 april 2009
Trådstartare
Tidningen har skrivit ungefär vad polisen tyckte hände. Just att dom skrivit har jag absolut inga problem med dom får ju skriva vad skit dom helst vill. Men de är de faktum att dom vet de före mig som känns lite drygt. Jag ska ta å ringa å prata med dom men de kan dröja lite då de är en röd dag idag och då blir de först på tisdag ja kan ringa å få tag i någon ansvarig.

Och jodå ja vet att de inte längre är polisens ärende utan åklagarmyndigheten det är där dom har gjort fel tycker jag. Nog finns tekniken och möjligheterna att de inte kan bli offentliggjort innan jag har blivit delgiven den informationen.

687 Inlägg
10 april 2009
Hm delgiven blev du ju på plats eller på polisstation om du nu fick åka dit. Då måste de ju ha sagt att detta kan bli vårdslöshet i trafik och att det kan leda till åtal. De måste ju ändå ha läst upp sin anmälan för dig eller skickat ut den så att du fick godkänna den innan den gick till åklagaren som beslutar om åtal..

Du kommer inte få något skadestånd, tjänar inget till att ringa och klaga.. Bättre att du koncentrerar dig på åtalet.

Sök