6024
Sök

Försäkra & besikta med annan motor

332 Inlägg
9 april 2009
Trådstartare
Nu i slutet av månaden ska jag in på besiktningen me bettan, en 740 16v men just nu sitter det en 8 ventilars motor i och jag undrar vad dom kommer säga om det på besiktningen? måste man regga om bilen me en annan motor i? hur mkt kostar det isåfall=) Och när jag försäkrar bilen måste jag ha den omreggad då? har noll koll på de här;P

Kan medela att jag åkte in me bilen på besitkingen och den gick igenom med motorn, dom sa fan ingenting;P fast han öppna huven o kika på batteriet men han sa inget:P hade väl bara en jävla tur=)
Senast redigerat av HBB (4 juli 2009)

602 Inlägg
9 april 2009
Hehe asså har du tur så lägger besiktningsgubben inte märke till det:D men märker han det så skulle jag tro att de kan bli lite svid. fins ju en klistrad tråd om att byta motorer. men det ska väl gå att regga om bilen, så länge motorn är orginal.
Lycka till:)

i will make you a offer, you can't refuse... //Vito Corleone

602 Inlägg
9 april 2009

i will make you a offer, you can't refuse... //Vito Corleone

332 Inlägg
10 april 2009
Trådstartare
Nyman_ skrev:
Hehe asså har du tur så lägger besiktningsgubben inte märke till det:D men märker han det så skulle jag tro att de kan bli lite svid. fins ju en klistrad tråd om att byta motorer. men det ska väl gå att regga om bilen, så länge motorn är orginal.
Lycka till:)

men ja tänkte dom lär ju öppna huven om dom ska kolla batterifästena elr nå det gjorde dom på min andra bil ja åkte in me iaf:P  men man måste väl nästan regga om den om det ska bli rätt i försäkrings papprena:S  men ska läsa den andra tråden om de där smile

2 014 Inlägg
10 april 2009
Ja, du måste registrera om bilen när du bytt motor.

Har du däemo bytt motor till en med mindre effekt (vilket det låter som eftersom du gått från 16v till 8v) så torde det inte vara några problem, i synnerhet inte om bilen är äldre än årsmodell '88.

En registreringsbesiktning är inte så farligt, cirka 1870 kr (inkl vägning) om jag inte minns fel. Därefter måste du dock göra ordinarie kontrollbesiktning på 300 kr.

00-02: BMW/Alpina B7 Turbo '80 - 05-06: Nissan Skyline R33 GTR '95 - 06-XX: Nissan Skyline R34 GTR '99
09-09: Ford Sierra Cosworth 4x4 '92 - 09-11: BMW/Alpina B10 V8 '97 - 11-xx: Maserati 3200 GT '99
Commodum Habitus Ex

Sök