Bryta strömmen på Saab 9-5 05a

AndreasH
9 april 2009 · 71 Inlägg

Hej

jag har en Saab 9-5 05a som jag skulle behöva bryta strömmen på, frågan är bara om det går att starta bilen och om stereon funkar efteråt för jag läste någonstans och har hört ifrån Saab killar att det inte går.

Stereon är en Navigator

/Andreas

Saab 9-3 "Pärlan" (2009)
Volvo V70 "Svartafaran" (2008)
baltis
10 april 2009 · 1 948 Inlägg

klart det ska gå... annars så skulle ju varenda saabägare bli tvungen att åka och köpa ny bil samt stereo om dom fått batteritorsk...

MEN du kommer säkert att behöva någon sorts nyckel eller kod till stereon. Borde inte vara så svår att finna om du tittar i alla papper till bilen.

P_H Elektriker
10 april 2009 · 109 Inlägg

Dessutom behöver du nog reservnyckeln när du startar för den har annan kod. Har nåt med stöldskyddet att göra.

TBOC_Razor Kattjäveln åt upp min kyckling!
10 april 2009 · 6 170 Inlägg

Såvida dom inte ändrat på rutinerna när det gäller stereon när den har navi så är det nog rent skitsnack att den inte skulle funka efter att strömmen varit av.

Stereon är och har alltid varit gift till bilen när det gäller 9-5 och det innebär att man slipper alla jävla koder osv utan stereon känner igen bilens styrdon och vet på det viset att den inte är stulen, plockar man ur stereon och sätter den i grannens 9-5:a så känner inte stereon igen styrdonet och då spärras den.

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P
AndreasH
11 april 2009 · 71 Inlägg

Okej.. tackar för snabba svar då är bara en fråga kvar då, är det någon som vet om det finns en DIN kontakt bak till på AS2 Nav stereon ?

/Andreas

Volvo V70 "Svartafaran" (2008)
Saab 9-3 "Pärlan" (2009)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang