Förslag på dvd spelare?

mx_3_ "Glidare"
2 april 2006 · 254 Inlägg

Börjar nu bli dags att sätta i en dvd i bilen. Så är nu på jakt efter en dvd spelare. Kraven är att den ska finnas två lågnivåutgångar från den dvs en till bas och en till framsystemslutsteg. Sen ska den givetvis kunna spela de vanliga dvd formaten osv.

Ge förslag på vad det finns för spelare på marknaden! Kan tänka mig beg också.

TeQuilla
2 april 2006 · 764 Inlägg

mx_3_ skrev:
Börjar nu bli dags att sätta i en dvd i bilen. Så är nu på jakt efter en dvd spelare. Kraven är att den ska finnas två lågnivåutgångar från den dvs en till bas och en till framsystemslutsteg. Sen ska den givetvis kunna spela de vanliga dvd formaten osv.

Ge förslag på vad det finns för spelare på marknaden! Kan tänka mig beg också.

Jag kör med http://www.sony.se/view/ShowProduct.act … DVD+Tuners

TeQuilla
Saab 9-3 Aero "Fetingen" (2005)
mx_3_ "Glidare"
2 april 2006 · 254 Inlägg

Vill ha fler förslag!!!smile

chabby
2 april 2006 · 12 Inlägg

jag har en du kan få köpa som e inprincip ny.. jvc KD-DV5101
Läcker CD/DVD-bilstereo där man äntligen har stöd för avspelning av MP3 eller WMA-låtar från en DVD-skiva. GIGA MP3 gör att man kan lagra ca 1000 låtar på en DVD som sedan kan läsas direkt i bilstereon.

Uteffekt på 4x50 W och 7-bands iEQ för ljudinställning enligt egen smak. Det finns även 5 förinställda ljudlägen om man ej önskar ställa in detta själv.

KD-DV5101 är utrustad med lågnivåutgång, optisk digitalutgång, videoutgång för inkoppling av extern monitor och linjeingång för inkoppling av extern enhet.
Förutom MP3/WMA stöds uppspelning av DVD och VCD.
Klarar DTS/Dolby Digital/MPEG Audio-avkodning.
gå in på tradera och bjud det där priset så får du deN!

http://www.tradera.com/auction/aid_26834543

Volvo
Volkswagen
mx_3_ "Glidare"
2 april 2006 · 254 Inlägg

Mjo men som jag uppfattade det så har den bara en lågnivå utgång? Måste ha två en till sub och hen till framsystem:)

mx_3_ "Glidare"
4 april 2006 · 254 Inlägg

Kom igen nu!

audi_coupé
4 april 2006 · 104 Inlägg

det finns förgreningar att köpa till lågnivån så om det bara finns en så gör de inte så mycke när man sätta dit en sån

D_Xarz
5 april 2006 · 157 Inlägg

mx_3_ skrev:
Börjar nu bli dags att sätta i en dvd i bilen. Så är nu på jakt efter en dvd spelare. Kraven är att den ska finnas två lågnivåutgångar från den dvs en till bas och en till framsystemslutsteg. Sen ska den givetvis kunna spela de vanliga dvd formaten osv.

Ge förslag på vad det finns för spelare på marknaden! Kan tänka mig beg också.

Hur mycket pengar är du villig att gå ut med?

precis som TeQuilla rekomenderade:
Sony MEX-R1Har ju 2st Lågnivåutgångar, borde också passa ganska bra in i din inredning (med tanke på blå/lite svarta färgerna).

vad har du tänkt dig för skärm? Själv tycker jag en Kenwood DDX8027 (4st RCA-out) skulle va fräck att ha i en MX-3a, när de färdigt har 2DIN. men priset på den huvudenheten vill jag dock ej veta..

Senast redigerat av D_Xarz (5 april 2006)

mx_3_ "Glidare"
5 april 2006 · 254 Inlägg

Förgreningar är inte aktuellt då det kan bidra till ett försämrat ljud.

Skärm är jag också på jakt efter, är det stor skilnad mellan de skärmar som finns idag?

Men säg att jag skulle köpa en  Kenwood DDX8027 skulle jag då behöva en hu till denna som ska driva slutstegen åt mig?

D_Xarz
5 april 2006 · 157 Inlägg

mx_3_ skrev:
Men säg att jag skulle köpa en  Kenwood DDX8027 skulle jag då behöva en hu till denna som ska driva slutstegen åt mig?

Svar:nej
det som också är bra me den är att skärmen är vänder på sig när man stänger av bilen, så att den inte syns. Skulle själv j*vligt gärna vela ha en sån tongue

Sharky
5 april 2006 · 10 287 Inlägg
I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI
Ullberg
5 april 2006 · 154 Inlägg

Jag har en JVC KD-AVX1 å den funkar jäkligt bra....inbyggd 3" skärm oxå.....fast jag har köpt till en 7" skärm!! smile

Senast redigerat av Ullberg (5 april 2006)

Nissan Is The Name, Primera GT Is The Game...
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang