3016
Sök

Eftersnack: Besökt Elmia 2009? Hur tyckte DU mässan var?

319 Inlägg
11 april 2009
volvotomten skrev:
Det är la fan inte jkpg som tar smällen??
Sen att bilsport o co varje år ej kan hålla reda på de som e onyktra det skall la för tusan inte drabba dom som har ett stort intresse i bilhobbyn överhuvudtaget inte lida för?
Sen custom motor show gör ju så att jkpg lever upp varje år får en jäkla massa besökare.
Låter mer som du e en sådan där stenkastare som tror det löser sig med gatsten.
Själv drar man till jkpg med goda vänner o skall njuta av ledighete och kolla bilar.

Jävlar vad dum du är! Bilsport ska inte ha ansvar över alla som åker dit.
Nej, nej, nej, det som pågår i Jönköping gynnar inte folket, folket dras med detta och det finns en anledning för 15-åringar som du att stå på Atollen  och dricka öl. Och jag tror definitivt att om jag kastar gatsten i skallen på några raggare, så reser dom sig inte upp på ett tag - alltså går det lösa problem med gatsten. Men jag är inte den som kastar sten.

Sedan ska du ha klart för dig, att man inte kan njuta av ledigheten när man är på mässa.
Senast redigerat av Autonom (11 april 2009)

Ordning är till för idioter, genier behärskar även kaos.

164 Inlägg
11 april 2009
DYR MAT! Tycker det är så dålig stil, dom utnyttjar ens utsatta position. Ungefär som på en flygplats.

79 spänn för en liten burgare?...19 kr (!!!) för en kokad, liten korv?...Annars vare fina bilar och stämmning där tongue!

Arguing with someone on the internet is like beeing in the special olympics.
Even if you win, you are still retarded

319 Inlägg
11 april 2009
e55boy skrev:
DYR MAT! Tycker det är så dålig stil, dom utnyttjar ens utsatta position. Ungefär som på en flygplats.

79 spänn för en liten burgare?...19 kr (!!!) för en kokad, liten korv?...Annars vare fina bilar och stämmning där tongue!

Fyfan, klass-diskriminering!  Raggen går!

Bayerische Motoren Werke
271 Inlägg
11 april 2009
Autonom skrev:
volvotomten skrev:
Det är la fan inte jkpg som tar smällen??
Sen att bilsport o co varje år ej kan hålla reda på de som e onyktra det skall la för tusan inte drabba dom som har ett stort intresse i bilhobbyn överhuvudtaget inte lida för?
Sen custom motor show gör ju så att jkpg lever upp varje år får en jäkla massa besökare.
Låter mer som du e en sådan där stenkastare som tror det löser sig med gatsten.
Själv drar man till jkpg med goda vänner o skall njuta av ledighete och kolla bilar.

Jävlar vad dum du är! Bilsport ska inte ha ansvar över alla som åker dit.
Nej, nej, nej, det som pågår i Jönköping gynnar inte folket, folket dras med detta och det finns en anledning för 15-åringar som du att stå på Atollen  och dricka öl. Och jag tror definitivt att om jag kastar gatsten i skallen på några raggare, så reser dom sig inte upp på ett tag - alltså går det lösa problem med gatsten. Men jag är inte den som kastar sten.

Sedan ska du ha klart för dig, att man inte kan njuta av ledigheten när man är på mässa.

Låter som om du blev tappad som liten.

Svårt att förstå att det finns folk med andra intressen än dina? Låt folk göra som dem vill o bry dig om ditt eget liv istället så skulle alla vara mycket gladare!
Dessutom undrar jag varför du bryr dig om jönköpingsborna när du är Göteborgare? Ungefär som om ja skulle börja klaga på alla jävla idioter i IFK's hejaklack som beter som småbarn som måste bråka, kasta ölburkar på folk eller till och med sätta eld på bilar. Ska ja klaga bara för att jag inte gillar att kolla på fotboll, istället för att låta fotbollsfolket vara för sig? Ungefär så beter du dig just nu...
Låt oss som gillar att kolla bilar på Elmia göra det också!

319 Inlägg
11 april 2009
Caylon skrev:
Låter som om du blev tappad som liten.

Svårt att förstå att det finns folk med andra intressen än dina? Låt folk göra som dem vill o bry dig om ditt eget liv istället så skulle alla vara mycket gladare!
Dessutom undrar jag varför du bryr dig om jönköpingsborna när du är Göteborgare? Ungefär som om ja skulle börja klaga på alla jävla idioter i IFK's hejaklack som beter som småbarn som måste bråka, kasta ölburkar på folk eller till och med sätta eld på bilar. Ska ja klaga bara för att jag inte gillar att kolla på fotboll, istället för att låta fotbollsfolket vara för sig? Ungefär så beter du dig just nu...
Låt oss som gillar att kolla bilar på Elmia göra det också!

Nej, jag blev inte tappad.
Nej jag förstår att vi alla har olika intressen, men att raggare är så vridet efterblivna och äckliga kan jag inte förstå, om ni nu skulle hålla er inne på Elmia, tills ni känner att ni har skådat allt ont där inne, sedan bara åka hem istället för att förstöra en stad, så skulle jag inte bry mig.

Varför gör det skillnad vart jag bor?
Och du får jätte gärna klaga på fotboll, men se till att göra det på rätt forum bara.
Kolla ni på bilar, men våldta inte Jönköping!

1 004 Inlägg
11 april 2009
tyckte mässan var helt okej.. det bästa är när A och B hallen är avklarad och man glider in och ser lite hederligt hantverk och slipper höra på tjugo bilar som spelar olika eurodisco låtar på högsta volym smile  håller med någon föregånde talare... lite mer riktiga bilar och lite mindre plast och ludd.... Jimmy p.s folket på mässan tycker jag nästan är en sevärdhet i sig smile
Senast redigerat av 262turbo (11 april 2009)

"Det är ingen som kommer ihåg en fegis"

97 Inlägg
11 april 2009
Autonom:

Först och främst. Om du nu hatar bilar och raggare så mycket, varför är du då medlem på sveriges största bilcommunity?

Att det finns mycket raggare och odrägligt folk på elmia under påskhelgen har du rätt i, Men det finns väl odrägliga besökare under alla andra sorters mässor med? Fotboll som någon nämnde, är ett perfekt exempel. Raggare och huliganer, same shit different name när det kommer till att förstöra städer. Eller?

Om du hade skippat din översittarattityd och faktiskt argumenterat på ett normalt sätt och hållit dig vid att klaga på raggare hade du varit okej, men att dra alla under en kam och påstå att ALLA besökare på elmia inte har något liv? Please, cry me a river...Det är som att jag skulle säga att alla som kollar på fotbolls-vm är huliganer.

Så, jag kan hålla med dig om att folk som åker till mässan för att supa järnet och bara dryga sig förstör, men att alla som åker till elmia beter sig så är bara bullshit. Det är alltid så att idioterna syns mest och förstör för alla andra.

Ut och kasta sten på raggare med dig nu.

dARKiE
5 031 Inlägg
11 april 2009
Autonom skrev:
bmx skrev:
Autonom skrev:
Jag förstår inte er som reser långt för att besöka en jävla piss-mässa.
Sedan förstår jag inte er idioter som betalar flera hundra för att trängas med raggare, bönder och silikon-dumma brudar för att kolla på bilar.

Ni har ta-mig-fan inget liv!

dom "idioterna" har billar som intrese och vill se dom fräna bilarna som finns i sverige!
och sen så kan de vara kul att få åka iväg nånstans och ha de roligtän att bara sitta hemma och tröka,som du verkar göra!

PUCKO!!!!

Tåka gör jag definitivt, det gör vi som hatar raggare.
Gillar man "fräna" bilar -  så äger man ingen Volvo med en bård som det står racing på.
Vill man ha roligt - då åker man fan inte på mässa!
Lär dig skriva.

Du vet väl att det är resan dit, cruisingen i stan, och träffa allt nytt folk att prata med och hemresan som är underbar ? Mässan är bara ett plus när man tar en paus. Sen tycker jag det är konstigt att du säger så när du är bil intresserad själv.
Senast redigerat av Darkie (11 april 2009)

MITT BMW 328i E36 PROJEKT Just nu, SÅLD..
MITT BMW 525i E39 PROJEKT Just nu, väntan på M5-optiken... Fälgarna monterade

Bilvårdstekniker & Fotograf
4 418 Inlägg
11 april 2009
JapMax skrev:
Jill skrev:
Skrota kan man även göra med alla skabbiga och lönnfeta halvnakna brudar samt alla finninga och omyndiga tonåringar som står och dreglar över som med mobilkamerorna i högsta hugg... Vi hade överlevt bättre utan dom, jag lovar tongue big_smile

Skabbiga och lönnfeta halvnakna brudar? det va nog de värsta jag hört av en tjej om tjejer.
Nu har jag inte sätt årets pumor men jag skulle ju sätta mina pengar på att dom är snyggare är dig tongue
Sen att folk tittar på dom är väl bra, hade någon tittat på dig hade du nog blivit helt överlycklig.

Näe, o då kanske du inte ska uttala dig heller wink

4 418 Inlägg
11 april 2009
Bjork skrev:
Tagga ner lite nu..

Tyckte det var ganska lite flickor iår faktiskt, det var ingen som var direkt skabbig eller överdrivet snygg.
Den bruden folk blega på mest måste väl varit hon som stod hos ABS Wheels...ni som var där vet
vad jag menar..

Tyckte kroppsmålningen av "Ellemark"s tjej var riktigt fräckt! Men hans bil, tyvärr..inte vad jag trott, lacken var fräck men bilen överlag, neä hmm

Och Jill...jag hoppas du ALDRIG åker till Semashow..

Men man blir ju bara sååå less wink
Den enda jag tycker såg bra ut var COCOS i sina kläter och Grete(som visserligen var påklädd) i MDS monter... Sen var det bara tragiskt att se, tyvärr... När man är där från 8-18 börjar man till slut att må illa över det...

Stod hos ABS o deras personal snacka skit om alla kåta tonåringar som försökte fibbla i smyg med att filma/fota hennes behag... där kunde jag inte mer en garva haha...

Ja den kroppsmålningen blev GRYM ... Blev sugen på att få en själv faktiskt!! smile Men som sagt synd på lacken då underarbetet inte verkade vara 100% ... Hade kunnat varit så sjukt snyggt... Älskar svart o rött! smile

Dagens höjdpunkt var PAINTWORX vilka grabbar!!! Smen var ju helt underbar oxå... Riktigt skoj att får träffa alla och att de bjöd på en så sjuk tillställning. Lite utöver det extra! smile

Japs :)
775 Inlägg
11 april 2009
Va bättre än förra året
men tycker det finns för mkt folk där som verkar mer intresserade av annat än bilarna.
För va en hel del folk när vi va där igår men helt klart värt det men mindre folk vore gött smile

712 Inlägg
11 april 2009
Ska inte folk kanske försöka hålla sig till ämnet... 
vad folk tyckte om mässan, inte om man hatar raggare m.m

http://techrate.se
Dagens och framtiden teknik! Välkomna in.
Finns även på twitter:
http://twitter.com/Techrateswe

Avstängd
1 031 Inlägg
11 april 2009
Tyckte det var helt oki...  väl värt att se.

2 982 Inlägg
11 april 2009
Jill skrev:
Bjork skrev:
Vad var bäst? Sämst? Vilken bil ville du ta med dig hem och vilken ville du "skrota"?

Var själv där idag.

Var bra mycket bättre än 2008. Vädret hjälpte väl till en del smile
Skön stämning inne i hallen, mkt fint att se på.

Vet inte vad ni tyckte dominera men det var rätt mycket racing bland bilarna iår?

Favoriten bland bilarna blev den oranga 9-3 SportCombin som stod hos Speedparts.
Samt den röda C30:n!

"Erick"s Skyline var härlig att vila ögonen på smile

Tyvärr blev jag inte överrens med Pauls (PaintWorX) General Lee Mini hmm däremot var polisminin fräck tongue

Filmtemat som skyltats med mkt var underhållande, lite nostalgiskt big_smile

Så säg, vad tyckte du var höjdpunkten?

Mvh

Elmia är alltid Elmia så är det och kommer att förbli...

Bäst var Gladiator´s BMW och EVO bilarna utan tvekan. Jag hade gärna tagit med mig någon av dem hem big_smile Cool var oxå "Yakuza" inspirerade Phaeton, helt klart mässans grymmaste lack.

Besviken blev jag på Ellemarks bil som verkligen inte levde upp till förväntningarna.

Skrota kan man även göra med alla skabbiga och lönnfeta halvnakna brudar samt alla finninga och omyndiga tonåringar som står och dreglar över som med mobilkamerorna i högsta hugg... Vi hade överlevt bättre utan dom, jag lovar tongue big_smile

Du vet att det är dina medmänniskor du pratar om?
kolla dig själv i spegel INNAN och syna dig själv om vilken typ av människa du är.

2 982 Inlägg
11 april 2009
eXpl0reR skrev:
Autonom skrev:
Jag förstår inte er som reser långt för att besöka en jävla piss-mässa.
Sedan förstår jag inte er idioter som betalar flera hundra för att trängas med raggare, bönder och silikon-dumma brudar för att kolla på bilar.

Ni har ta-mig-fan inget liv!

Antar att du inte gillar elmia alltså wink

eller kanske kuggat uppkörningen ...

4 418 Inlägg
11 april 2009
Residence skrev:
Du vet att det är dina medmänniskor du pratar om?
kolla dig själv i spegel INNAN och syna dig själv om vilken typ av människa du är.

Trampat på en öm tå?

44 Inlägg
11 april 2009
skit kul men var lägre standard på bilarna än va jag trodde men nu har en iaf varit där smile (fastnade vid dynon) hehe

allt som behövs är en 1 och en 0

Streets Of Sundsvall Crew
482 Inlägg
11 april 2009
Autonom skrev:
PUCKO!!!!
Tåka gör jag definitivt, det gör vi som hatar raggare.
Gillar man "fräna" bilar -  så äger man ingen Volvo med en bård som det står racing på.
Vill man ha roligt - då åker man fan inte på mässa!

Lär dig skriva.

grabben tagga ner och skaffa en bil och ett bilintresse annars har du inget på sidan att göra för dina åsikter är vi inte vidare intresserad av när du använder den tonen.

Elmia är årets första chans att träffas och jag tycker endast träffen i mantorp var värd dem 70 milen jag körde Elmia är elmia som alla andra mässor fast större och det får man tycka vad man vill om men håll det på en vettig nevå

Hasse Nitr00x Andersson
https://joyride.cc

108 Inlägg
11 april 2009
Jill skrev:
Bjork skrev:
Vad var bäst? Sämst? Vilken bil ville du ta med dig hem och vilken ville du "skrota"?

Var själv där idag.

Var bra mycket bättre än 2008. Vädret hjälpte väl till en del smile
Skön stämning inne i hallen, mkt fint att se på.

Vet inte vad ni tyckte dominera men det var rätt mycket racing bland bilarna iår?

Favoriten bland bilarna blev den oranga 9-3 SportCombin som stod hos Speedparts.
Samt den röda C30:n!

"Erick"s Skyline var härlig att vila ögonen på smile

Tyvärr blev jag inte överrens med Pauls (PaintWorX) General Lee Mini hmm däremot var polisminin fräck tongue

Filmtemat som skyltats med mkt var underhållande, lite nostalgiskt big_smile

Så säg, vad tyckte du var höjdpunkten?

Mvh

Elmia är alltid Elmia så är det och kommer att förbli...

Bäst var Gladiator´s BMW och EVO bilarna utan tvekan. Jag hade gärna tagit med mig någon av dem hem big_smile Cool var oxå "Yakuza" inspirerade Phaeton, helt klart mässans grymmaste lack.

Besviken blev jag på Ellemarks bil som verkligen inte levde upp till förväntningarna.

Fy så taskigt skrivet om tjejerna ! Avundsjukan lyser igenom å det är endast pinsamt.

Sponsor: http://www.stylingwebben.se - Diodslingor/Diodlampor

187 Inlägg
11 april 2009
ni som klagar på raggare bör lära känna några stycker alla är inte odrägliga å äkliga men de finns såna med  men vafan gör ni på stan i jkpg då om ni inte tycker om dom 90% av stan består ju av ragga bilar å raggare hela heljen håll er hemma era jävla stostads bor istället om du\ni inte tycker om dom länge lever raggarna en mycket trevlig å ouppskattad kultur:mad:
Senast redigerat av rekord61 (11 april 2009)

det är inte farten som dödar det är de plötsliga stoppet

Sök