JBL Power P1222

Derbi
11 april 2009 · 1 531 Inlägg

Någon som har en JBL Power P1222? Köpte mig en igår på Elmia. Bra pris. Har hört att den ska pumpa på riktigt fint. Någon som kan berätta smile

Senast redigerat av Derbi (11 april 2009)

ChriZtoffer GAS democar 2018!
11 april 2009 · 8 744 Inlägg

Jag kör själv med lillebror P1022 och är mycket nöjd med ljudet och trycket som den ger ifrån sig! smile Man tror inte att det är en enda 10" bas iaf. Så jag skulle bli mycket förvånad om inte P1222 också spelar på riktigt bra. Beroende på låda då såklart.

Priset var ju helt klart grymt bra! Synd (eller tur) att man inte hade mer pengar, då hade det nog blivit ett par såna, och ett monoblok.

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!
Derbi
11 april 2009 · 1 531 Inlägg

JO jag vet att du har en sådan wink Följer din tråd smile Har pratat med ett företag som säljer dessa och han sa att det är grymt tryck i den. Återstår att se smile Blir nog att byta huvudenhet först i min. Krångligt med org. stereo ju.

Ja det fanns många grymma priser på mässan. Synd man inte har mer pengar smile

ChriZtoffer GAS democar 2018!
11 april 2009 · 8 744 Inlägg

Ah där ser man, hemlig beundrare! wink Ja jag tror nog att han har rätt, dom kan nog trycka på riktigt bra! Vore väldigt trevligt med dubbla såna i en bandpasslåda. smile Fast då lär man nog upp några snäpp i framsystem, det har problem redan nu.

I din bil behöver du ju inte byta någon huvudenhet, finns ju adapter att koppla in så du får lågnivå ut. smile Men det är klart, finns ju roligare huvudenheter med lite mer inställningar och uppspelningsalternativ än original.

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!
Derbi
11 april 2009 · 1 531 Inlägg

Hehe japp wink Har ett rätt bra framsystem från DLS. Men ska fixa iordning lite så det blir bättre.

Jo jag vet att det finns adapter att köpa. Köpte en från backes ljud men fick det inte att funka. Efter tre försök gav jag f*n i det tongue Tror det får bli en "vanlig" enkel stereo och ett fack över/under stereon. Men får se smile

Lanqii
11 april 2009 · 6 Inlägg

Min bror har dubbla 10or i en bandpasslåda och dom spelar på rejält så 12orna lär inte vara sämre smile

Derbi
12 april 2009 · 1 531 Inlägg

Tidig morgon(?) och lite smått bakfull, funderar och funderar men kommer f*n inte fram till hur en bandpasslåda ser ut big_smile Hehe

ChriZtoffer GAS democar 2018!
12 april 2009 · 8 744 Inlägg

Bandpass är ju en sån låda där basen sitter mellan 2 lådor. smile Antingen så är båda dom portade eller så bara den ena. Du ser för det mesta inte själva basen i dom (om man inte sätter plexiglas eller nåt sånt). Jag funderar själv på att bygga en sån med dubbla P1222 som spelar genom skidluckan, borde kunna ge rätt få bra med tryck. smile

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!
Derbi
12 april 2009 · 1 531 Inlägg

Så man kan säga att bandpass lådan är den där basen är inbyggd i lådan och inte syns? smile

Drönirettab
12 april 2009 · 21 761 Inlägg

Ja, det kan man säga. smile Basen sitter i en kammare och spelar in i en annan kammare, sedan går allt ljud ut ur ett eller flera basrör.

--Iceman--
16 april 2009 · 30 Inlägg

P1222 spelar riktigt bra jag har en i min golf4 nu i portad låda och det blir ett rejält tryck. min är avstämd för att spela djupbas

JoJJ3Wikstrom
16 april 2009 · 77 Inlägg

har en i min volvo 240 smile
dom spelar riktigt bra!
känner flera som har sånna i bilarna och dom klarar av otroligt mkt!

en polare har en i en audi a6 låter riktigt fint!
en annan polare har två stycken i en ford (trodde jag skulle skita på mig när vi drog på hans ljud)

Frissan
18 april 2009 · 4 693 Inlägg

Jag har en i min SAAB 9000i och det trycker på så att det är svårt att sitta kvar i bilen och då har jag ändå satt över den i min gammla JBL GTO GR1204 låda

http://www.brl.se/images/large/285GTO1204BR.gif

... råkade bränna den basen när jag köpte nytt steg. Jag kör med ett MDS GP800 800wrms och 1600 w peak. Det räcker till 2 sådana så jag är sugen på att köpa en till.

Men jag skulle vilja bygga en ny låda till min bas, men jag vet inte vilket typ som blir bäst. Någon som har testat både portad och sluten med den basen som vet?

Booyakasha!
ChriZtoffer GAS democar 2018!
18 april 2009 · 8 744 Inlägg

Jag kör portad låda till min P1022 och är väl inte helt nöjd med den, basen ska tydligen spela bättre i sluten så jag är lite sugen på att testa det.

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!
evilaudio
18 april 2009 · 16 195 Inlägg

ChriZtoffer skrev:
Jag kör portad låda till min P1022 och är väl inte helt nöjd med den, basen ska tydligen spela bättre i sluten så jag är lite sugen på att testa det.

själv tycker ja tvärtom me P1222.. testa först slutet men sen fick de bli portat..big_smile

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
ChriZtoffer GAS democar 2018!
18 april 2009 · 8 744 Inlägg

Haha jaha där ser man! Det med slutet var bara nåt som jag har läst så jag har inte testat själv. smile Tror dock att mycket av mitt problem ligger i att lådan är väldigt djupt avstämd, ska försöka ändra lite på det för just nu spelar den inte på så mycket över 45Hz, och mitt nuvarande framsystem har lite problem att möta upp det bra...

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!
Frissan
19 april 2009 · 4 693 Inlägg

Så hur stor och vilken typ ska man ha om man vill få ut så mycket bas det bara går då? Vill ju kunna spela högt.... VÄLDIGT HÖGT! lol

Booyakasha!
Drönirettab
19 april 2009 · 21 761 Inlägg

Basreflexlåda är det som gäller ifall du vill kunna spela så högt som möjligt.

ChriZtoffer GAS democar 2018!
19 april 2009 · 8 744 Inlägg

Om du ska spela högt så behöver du en låda som är avstämd 5-10Hz under din bils peakfrekvens, samt ett steg som kan leverera bra effekt! Men det är inget som blir särskillt kul att lyssna på musik med, bättre då med en låda med rak frekvenskurva som inte spela lika högt men bättre till musik. smile

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!
Frissan
19 april 2009 · 4 693 Inlägg

Jag har ett MDS GP800 800 wrms då det räcker. Kanske inte så kul att bara dåna och inte höra något annat. Men vill få ut max av basen, spräcka lacken, pajja rutorna, störa folk i största allmänhet... Ja, du fattar, högt ska det vara!!! cool

Booyakasha!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang