JBL Power P1222

ChriZtoffer GAS democar 2018!
21 maj 2009 · 8 744 Inlägg

0 gauge ska vara 50mm2 vad jag vet, 00 är 70mm2. Men det är ju lite luddigt då, för jag har då läst på dBakuten tror jag det var att det gick att köra in 3x70mm2.

Men tack to topic: som batterinörD sa, kablar. Annars så kan det ju vara nån säkring som har gått, kollat dom som sitter i säkringsboxen i motorrummet?

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!
crossboy
21 maj 2009 · 134 Inlägg

ChriZtoffer skrev:
0 gauge ska vara 50mm2 vad jag vet, 00 är 70mm2. Men det är ju lite luddigt då, för jag har då läst på dBakuten tror jag det var att det gick att köra in 3x70mm2

jo  har för mig de står att stegets nätdel matas med 6 st 70mm2 kablar men inte hur stora kablar anslutningarna tar, men back till topic

Frissan
21 maj 2009 · 4 693 Inlägg

ChriZtoffer skrev:
0 gauge ska vara 50mm2 vad jag vet, 00 är 70mm2. Men det är ju lite luddigt då, för jag har då läst på dBakuten tror jag det var att det gick att köra in 3x70mm2.

Men tack to topic: som batterinörD sa, kablar. Annars så kan det ju vara nån säkring som har gått, kollat dom som sitter i säkringsboxen i motorrummet?

Ja, och alla är hela. Inne i bilen finns det inga säkringar vare sig till lysena eller ABSen.

Booyakasha!
Frissan
22 maj 2009 · 4 693 Inlägg

Satte dit pluskabeln på batteriet nyss och det var likadant. Vaffan ska ja göra? sad

Booyakasha!
Derbi
6 juni 2009 · 1 531 Inlägg

Ska man paralell eller seriekoppla basen? Spelar det någon roll? Dålig beskrivning som följde med tycker jag.

Frissan
6 juni 2009 · 4 693 Inlägg

Seriekoppla = 4 ohm

Parallellkoppla = 1 ohm

Booyakasha!
Derbi
6 juni 2009 · 1 531 Inlägg

Så med andra ord, det kvittar hur jag gör?

Frissan
6 juni 2009 · 4 693 Inlägg

Det spelar roll! Vad är det för steg du har?

Senast redigerat av Softis (6 juni 2009)

Booyakasha!
TT-Avant
6 juni 2009 · 6 851 Inlägg

Softis: Är du säker på att ditt relä inte är trasigt? Du har väl även relä ovanför handskfacket på en 9000. Sitter över säkringarna, man får plocka bort handskfacket har jag för mej..

Saab 9-5 kombi 2.0t "Black Core" (1999)
Derbi
6 juni 2009 · 1 531 Inlägg

Jag har ett DLS CA12 monosteg

Frissan
6 juni 2009 · 4 693 Inlägg

TT-Avant skrev:
Softis: Är du säker på att ditt relä inte är trasigt? Du har väl även relä ovanför handskfacket på en 9000. Sitter över säkringarna, man får plocka bort handskfacket har jag för mej..

Va? Va pratar du om?

Booyakasha!
TT-Avant
6 juni 2009 · 6 851 Inlägg

Softis skrev:

TT-Avant skrev:
Softis: Är du säker på att ditt relä inte är trasigt? Du har väl även relä ovanför handskfacket på en 9000. Sitter över säkringarna, man får plocka bort handskfacket har jag för mej..

Va? Va pratar du om?

Du hade väl problem med ABS och vadet nu va?

Saab 9-5 kombi 2.0t "Black Core" (1999)
Frissan
6 juni 2009 · 4 693 Inlägg

Du ska paralellkoppla basen. Ditt steg var stabilt ner till 1 ohm, då är det lugnt. Men steget är i klenaste laget. Visst, det funkar. Men byter du steg så kommer du att kunna spela bra mycket högre/bättre.

Bara ett litet tips smile

Booyakasha!
Frissan
6 juni 2009 · 4 693 Inlägg

TT-Avant skrev:

Softis skrev:

TT-Avant skrev:
Softis: Är du säker på att ditt relä inte är trasigt? Du har väl även relä ovanför handskfacket på en 9000. Sitter över säkringarna, man får plocka bort handskfacket har jag för mej..

Va? Va pratar du om?

Du hade väl problem med ABS och vadet nu va?

Jaså, jaha. Relät kan det vara, men det sitter i motorrummet. Men det här är lite fel tråd för att diskutera det, men tack för tipset smile

Booyakasha!
Derbi
6 juni 2009 · 1 531 Inlägg

Okej tack smile Klent? Det va grabbarna på Nårdik som rekommenderade detta steget till basen. Ligger på 500 watt Rms i 1 OHM

Frissan
6 juni 2009 · 4 693 Inlägg

Jo, ja såg det. Jag hade ett steg på 400 rms i 4 ohm och ja hade kopplat basen i 4 ohm. Men det var åt fan för klent. Men som sagt, paralellkoplla om du vill kräma ut mesta möjliga ur basen. Kör portad låda också, låter suveränt

Booyakasha!
TT-Avant
6 juni 2009 · 6 851 Inlägg

Softis skrev:

TT-Avant skrev:

Softis skrev:

Va? Va pratar du om?

Du hade väl problem med ABS och vadet nu va?

Jaså, jaha. Relät kan det vara, men det sitter i motorrummet. Men det här är lite fel tråd för att diskutera det, men tack för tipset smile

Jo..men det va du som la upp problemet i denna tråden, jag svarade enbart. wink

Saab 9-5 kombi 2.0t "Black Core" (1999)
Derbi
6 juni 2009 · 1 531 Inlägg

Okej smile Men det ska nog duga åt mig tongue Portad låda har jag. Ska försöka hinna med att koppla in allt imorn smile Tack för hjälpen

Frissan
6 juni 2009 · 4 693 Inlägg

No problemas big_smile

Booyakasha!
ChriZtoffer GAS democar 2018!
7 juni 2009 · 8 744 Inlägg

Softis skrev:
Jo, ja såg det. Jag hade ett steg på 400 rms i 4 ohm och ja hade kopplat basen i 4 ohm. Men det var åt fan för klent. Men som sagt, paralellkoplla om du vill kräma ut mesta möjliga ur basen. Kör portad låda också, låter suveränt

Nu kan det dock vara så att DLS steget lämnar mer och renare effekt. wink Dock så tror jag nog att dom basarna tål mer än vad dom är specade till. Ska snart prova att mata min P1022 med 1200Wrms...

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang