Eftersnack: Elmia 2009

steifan DR!FTT3KN!K3R
12 april 2009 · 10 427 Inlägg

GOLDEN skrev:
En riktig besvikelse var att komma ut ifrån mässan till en parkering som ser ut som en stor jävla soptunna. Hoppas att det kommer sättas lite hårdare kontroller på vad som försigår på parkeringen under mässan till nästa år. Tror inte någon tycker om att köra genom krossat glas.

Parkeringen strax ovanför södra entrén var riktigt skabbig. En jäkla massa drägg som huserade där.  roll

Xeizz
12 april 2009 · 25 Inlägg

mässan var ok, men de roligaste var helt klart A6, 2 tråkiga saker bara, 1# att jag bara hade med mig en uppsättning "lekdäck" och 2# att polisen kom o att de stannade så länge,  hade det varit skillnad på det så hade kvällen varit en succè! wink

Senast redigerat av Xeizz (12 april 2009)

meatos
12 april 2009 · 424 Inlägg

steifan skrev:

GOLDEN skrev:
En riktig besvikelse var att komma ut ifrån mässan till en parkering som ser ut som en stor jävla soptunna. Hoppas att det kommer sättas lite hårdare kontroller på vad som försigår på parkeringen under mässan till nästa år. Tror inte någon tycker om att köra genom krossat glas.

Parkeringen strax ovanför södra entrén var riktigt skabbig. En jäkla massa drägg som huserade där.  roll

Jo det kan man säga! Var inget bra att åka där med bilen märkte jag. Stannade framför en aspackad tjej som snubblade baklänges, DUNK sa det när hon ramlade rakt på min nylackade front. Lät som skiten sprack men det klarade sig bra vad jag såg då iallafall. hehe

Synd med all förstöring och nedskräpning bara. Blir ju att man gräver sin egen grav. Och det drabbar ju alla, inte bara fyllesvinen

Tony_Rene Y not
12 april 2009 · 221 Inlägg

nöjd överlag med hela upplägget:) fick kollat in massa roliga bilar pratat med bil byggarna och kännt lite på de flesta bilarna:) 

sen a6 var la kul.. drog upp en bänk som vi lånade från en polares trädgård på flaket garderade oss med 2 st grillar och lite grill mat:) blev strålande... sedan så fattade jag inte helt det med att stå och hoppa ppå sina bilar... men ahh så länge de e deras egna så e det ju deras problem:P hehe

kasta skit på poliserna är ju jävligt onödigt.. de gör bara sitt jobb...   så strålande kväll och stråland upplägg:)

Everything thats fast. has my name written on it
BMW Alpina B10 4,6 "Sleeper Edition" (1998)
BMW X5 "Darkside" (2010)
Toyota Supra "Winter Beater" (1994)
Nizzura Man blir ensam om man vill ha hela.
12 april 2009 · 174 Inlägg

Såg trevligt ut på flaket med grillen, vart lite avundsjuk när vi rullade in. big_smile

Åka kollektivt är, att åka med personer man inte vill umgås med,
på en tidpunkt som inte passar och till en plats man inte vill åka.
Nissan 350Z GT "Kuroi" (2006)
Mr_EmCom Med.lem
12 april 2009 · 3 759 Inlägg

Säger som se flesta andra, Mässan var väll ok, lixom inget mer WOW uplevelse än de tidigare åren.
Men därimot A6 efterträffen var ju grym!
Visst lite poliser, men dom drog ju sen.

Och som nån annna i tråden sa, det var verkligen lite tokyo drift kännsla när man gled in i parkeringshuset, lukade däckrök och dunkade bas som fan big_smile

Och däckeldarkörningen på kvällen där var nog bland det värsta jag sett!

KLOCKRENT!

200 på bakhjulen är mer än 400 på forumet!
BMW e24 635csi M-technic "The Great white shark" (1983)
terazzi
12 april 2009 ·

supratjejen skrev:
Tyckte mässan var bra! Lite trångt på förmiddagen men det blev bättre senare.

Däremot måste jag säga att efterträffen var en katastrof!! Det började väl hyfsat bra på A6 men senare spårade det ur totalt. Fattar inte varför folk måste supa sig redlösa på en bilträff och bete sig som svin!?

När vi var nere på coop-parkeringen där det sladdades tänkte jag hela tiden att snart händer det nåt! Snart blir nån bil påkörd, eller ännu värre en människa!yikes

Och när jag återvände till min bil efter 5 min upptäckte jag att några fulla jävla idioter (varav en naken!!?) hade börjat lasta ur skräp ur sin bil och använde min nylackade bil som avlastningsbänk!! Blev så jävla förbannad! mad Vilket folk det finns!

Jag har varit på många bilträffar och sett hur det kan spåra ur, men när man inte ens vågar lämna sin bil utan tillsyn har det gått alldeles för långt!! Alkohol och bilar passar inte ihop. Tror inte ens alla som körde var nyktra heller sad

Håller med dig på detta,stack aldrig till A6 men man har ju hört en del..

SJälv tyckte jag mässan inte va mer än OK, okej bilarna va fina och fin finish men ingen som verkligen stack ut eller va speciellt unik tyckte jag.
Sen varför alla dessa plastbimbos överallt? denna mässan så kollade jag på 2 st och det va inte för dem va snygga direkt utan motsatsen.. dem som stog vid den rosa bilen jag tänker på..

Shit växlade ett par ord med en av dem och hon va INTE där för bilarna utan för hon ville ha sex med killarna där, då kan man ju fan undra varför hon va modell där, hon kunde likväl sälja sig på gatan så billig som hon verkade tongue fyfan!

Senast redigerat av terazzi (12 april 2009)

Mr_EmCom Med.lem
12 april 2009 · 3 759 Inlägg

corollaistheshit skrev:

Mr_EmCom skrev:
Säger som se flesta andra, Mässan var väll ok, lixom inget mer WOW uplevelse än de tidigare åren.
Men därimot A6 efterträffen var ju grym!
Visst lite poliser, men dom drog ju sen.

Och som nån annna i tråden sa, det var verkligen lite tokyo drift kännsla när man gled in i parkeringshuset, lukade däckrök och dunkade bas som fan big_smile

Och däckeldarkörningen på kvällen där var nog bland det värsta jag sett!

KLOCKRENT!

håller med fullt! va grymt på A6 parkeringen! hoppas på en repris till nästa år! dock mindre poliser hehe!

Ja, tror nog jag skiter i själva mässan, det kostar ju ändå bara massa pengar, fan 130 kr för en hamburetalrik med 5 pommes :S

200 på bakhjulen är mer än 400 på forumet!
BMW e24 635csi M-technic "The Great white shark" (1983)
Zippo_
12 april 2009 · 330 Inlägg

Någon som har lite bilder från kvällen ? smile

Volvo_Mannen Volvoskadad
12 april 2009 · 6 017 Inlägg

Mr_EmCom skrev:
Ja, tror nog jag skiter i själva mässan, det kostar ju ändå bara massa pengar, fan 130 kr för en hamburetalrik med 5 pommes :S

Fan David, gör som jag då tongue

Jag sa mycket pommes och fick typ 50% mer än alla andra tongue

Jonas
Saab_Diana
12 april 2009 · 401 Inlägg

mässan var ok,,fanns massa fina bilar..dock knökfullt så vi drog en sväng till ikea o käkade,,när vi kom tillbaka hade den värsta folksamlingen skingrat sig så kunde man kolla på bilarna i lugn o ro..men mässan var ju inget mot A6,,hahahah där var det drag...ehhehe,,ja fulla människor i all ära..men va fan det var ju bara kul...

Man får väl räkna med att det blir köer o skit,,då kan man ju sitta i bilen o lyssna på musik och kolla på alla tokigheter  smile

Det här var min vy från bagageluckan  =P




https://www1.garaget.org/gallery/archive/102290/619850_o7l4jn.jpg
hopp o skutt

Saab 9-5 "2.0" (2000)
BMW 535 "i" (2012)
Saab 9-5 "AERO" (2001)
Haniball_s
12 april 2009 · 455 Inlägg

supratjejen skrev:
Tyckte mässan var bra! Lite trångt på förmiddagen men det blev bättre senare.

Däremot måste jag säga att efterträffen var en katastrof!! Det började väl hyfsat bra på A6 men senare spårade det ur totalt. Fattar inte varför folk måste supa sig redlösa på en bilträff och bete sig som svin!?

När vi var nere på coop-parkeringen där det sladdades tänkte jag hela tiden att snart händer det nåt! Snart blir nån bil påkörd, eller ännu värre en människa!yikes

Och när jag återvände till min bil efter 5 min upptäckte jag att några fulla jävla idioter (varav en naken!!?) hade börjat lasta ur skräp ur sin bil och använde min nylackade bil som avlastningsbänk!! Blev så jävla förbannad! mad Vilket folk det finns!

Jag har varit på många bilträffar och sett hur det kan spåra ur, men när man inte ens vågar lämna sin bil utan tillsyn har det gått alldeles för långt!! Alkohol och bilar passar inte ihop. Tror inte ens alla som körde var nyktra heller sad

fyyyyfan va det så illa? va ju där! va ju bara där till halv10 sedan åkte vi hem! men jag tyckte inte det va så farligt när vi va där............. men när folk använder bilar till en avlastningsbänk så håller jag med dig!
synd att det ska spåra ur! tyckte det va grymt på A6 när vi va där! hoppas på lika många bilar till nästa år! men mindre fylla!

>syns man inte finns man inte<
Saabmuppen
12 april 2009 ·

Problemet va inte att det va mycket bilar problemet va att det va för mycket fulla folk, de som har fina bilar uppför sig inte så illa visst bränns det gummi å så men det skulle vart mer i ordning om det inte hade vart massa fulla folk. Men innan det blev för mycket fylla va det grymt kul på A6 fattar inte varför folk ska förstöra med fylla å en sak till det som dricker på Elmia mässan passar sig fan inte där går barn familjer mm så går folk å super

camaro67 Meister
12 april 2009 · 6 763 Inlägg

Mr_EmCom skrev:
Säger som se flesta andra, Mässan var väll ok, lixom inget mer WOW uplevelse än de tidigare åren.
Men därimot A6 efterträffen var ju grym!
Visst lite poliser, men dom drog ju sen.

Och som nån annna i tråden sa, det var verkligen lite tokyo drift kännsla när man gled in i parkeringshuset, lukade däckrök och dunkade bas som fan big_smile

Och däckeldarkörningen på kvällen där var nog bland det värsta jag sett!

KLOCKRENT!

Det var bara jävligt tråkigt med de två dyngpackade raggarna som skulle vara fräna och stå bland bilarna när de burnade. De var riktigt nära ett par gånger att de blev påkörda. Bäst var de när den ena av de rammlade igenom taket på kundvagnshuset big_smile

Nissan 200sx S14a "LS2" (1999)
Chevrolet Camaro "LS2-T56" (1967)
zeelo
12 april 2009 · 8 Inlägg

Det var bara jävligt tråkigt med de två dyngpackade raggarna som skulle vara fräna och stå bland bilarna när de burnade. De var riktigt nära ett par gånger att de blev påkörda

Jaa, fy fan! Det var det mest idiotiska jag sett, hur fan tänker dom. Stog där och uppträdde som några gudar som var odödliga. Utbuade blev dräggen också, kan dom ha. Synd att dom inte blev påkörda! Dom sabbada i alla fall ett par fina donuts, idioter.

Annars var a6 riktigt nice, det var gött med folk och en härlig street-känsla vid garaget!

Synd bara att folk ska skräpa ner och tom börja bränna upp skräp, vad leder det till ? kom inte och klaga nästa år om det kommer upp bommar eller betongsuggor..
När jag drog därifrån omkring 23 så såg det i alla fall ut som en krigszon, det är tråkigt!

Mässan var okej, men inget speciellt.

epic110 Golfare
12 april 2009 · 349 Inlägg

det jag inte förstår är varför det ballade ur till ölburkar o glasflaskor när vi till en början kastade mynt FRAMFÖR polisbilen bara för att retas? otroligt va folk tappar omdömmet när dom är fulla..

säger det än en gång, fylla o bilar hör inte ihop, det slutar alltid i kaos!

Volkswagen Golf GL "Råttboet" (1982)
SNL
12 april 2009 · 615 Inlägg

Nästa år åker jag bara ner för att se tillställningen på kvällen, även då med den risigaste bilen jag har vid tillfället. Skulle aldrig våga ta den bästa bilen dit ner bland alla fyllon :S

Let's stance!
lelleal
12 april 2009 · 1 150 Inlägg

terazzi skrev:

supratjejen skrev:
Tyckte mässan var bra! Lite trångt på förmiddagen men det blev bättre senare.

Däremot måste jag säga att efterträffen var en katastrof!! Det började väl hyfsat bra på A6 men senare spårade det ur totalt. Fattar inte varför folk måste supa sig redlösa på en bilträff och bete sig som svin!?

När vi var nere på coop-parkeringen där det sladdades tänkte jag hela tiden att snart händer det nåt! Snart blir nån bil påkörd, eller ännu värre en människa!yikes

Och när jag återvände till min bil efter 5 min upptäckte jag att några fulla jävla idioter (varav en naken!!?) hade börjat lasta ur skräp ur sin bil och använde min nylackade bil som avlastningsbänk!! Blev så jävla förbannad! mad Vilket folk det finns!

Jag har varit på många bilträffar och sett hur det kan spåra ur, men när man inte ens vågar lämna sin bil utan tillsyn har det gått alldeles för långt!! Alkohol och bilar passar inte ihop. Tror inte ens alla som körde var nyktra heller sad

Håller med dig på detta,stack aldrig till A6 men man har ju hört en del..

SJälv tyckte jag mässan inte va mer än OK, okej bilarna va fina och fin finish men ingen som verkligen stack ut eller va speciellt unik tyckte jag.
Sen varför alla dessa plastbimbos överallt? denna mässan så kollade jag på 2 st och det va inte för dem va snygga direkt utan motsatsen.. dem som stog vid den rosa bilen jag tänker på..

Shit växlade ett par ord med en av dem och hon va INTE där för bilarna utan för hon ville ha sex med killarna där, då kan man ju fan undra varför hon va modell där, hon kunde likväl sälja sig på gatan så billig som hon verkade tongue fyfan!

håller med dig blev faan mörk rädd ,dom såg ju ut som sju svåra år alla hmm

Audi Urquattro "Bilsport 12" (1983)
lillsebb
12 april 2009 · 57 Inlägg

första gången för mig på elmia och jag tyckte det va bra men för jävla mycket folk bara fick gå sicksack och leta efter hål så man kunde komma förbi , men a hallen var ju helt klart den bästa hallen smile och den där radiostyrda nissan 200an skulle man ju vilja ha . Och dom där 2 tjejerna som stod vid den rosa som tidigare har nämnts blev man ju äcklad av förfan fick mig och vända håll haha .

Jag åkte till a6 på bilträffen och jag tyckte den va häftig för det stod bilar överallt och det va mycket fina bilar inte bara massa drägg och dunka plåt smiletongue vad är en bilträff utan burna ? visst det kan ske på en plats där inte andras bilar skadas . jag tyckte det var riktigt häftig bakom ikea där vid coop när man gick igenom parkeringshuset och stod massa bilar och spela sen när dem burna utanför och folk stod uppe och nere för att titta det var häftigt . men åkte hem vid halv 10 så vet inte vad som hände efter . men som sagt jag tyckte det va bra båda elmia och träffen efter .

poliser leker någonting och dem blev stoppade av allt folk , vad ska man säga ? kul iaf

BMW 318i (1988)
CarpeDiem German Engineering
12 april 2009 · 9 081 Inlägg

Jag åkte till Elmia igår och tyckte det var helt ok, var ju fint väder så man ska inte klaga. Det var så mkt folk därinne så man fick trängas tongue Sen när det gäller tjejerna som blev fotade, fyfan man blev äcklad! Seriöst, orka klä sig som en slampa på en mässa.

När klockan närmade sig halv sex igår efter middag så gick vi till våra bilar. Jag och 2 till ville åka hem men resten av gänget ville stanna i Jönköping så då sa vi heljdå och vi åkte med VR6:an.

Nu när man har hört att det var kaos på A6 så var det tur att man inte var där tongue

//CarpeDiem wink

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)
Vi tar hand om din bil - Eurotransport i Sverige AB
CarpeDiem - Youtube
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang