7426
Sök

Chippa bmw 325i sugmotor?

214 Inlägg
13 april 2009
Trådstartare
Undrar om det blir någon märkbar skillnad i bränsleförbrukning, bottendrag osv om man chippar en sugmotor, får typ 15 hk och 21 nm roll . det är väl mest för att få lite bättre bottendrag i bilen som jag vill chippa den.
Ni som har chippat en sugmotor var det värt pengarna? yikes

VW Beach Buggy 1300 projekt.
Snälla alla jävla 740 med japsdämare som tror bilen går lika bra som den låter lägg ner!

2 911 Inlägg
13 april 2009
Om det är värt pengarna beror ju på prislappen wink

Ja, nog känns det lite bottendrag alltid, men som vanligt på bmw krävs det lite varv för att hända något.

214 Inlägg
13 april 2009
Trådstartare
ligger runt 3000 kr, joo bmw lever ju på sina varv wink

VW Beach Buggy 1300 projekt.
Snälla alla jävla 740 med japsdämare som tror bilen går lika bra som den låter lägg ner!

1 488 Inlägg
13 april 2009
Jag tycker inte det är värt det på en 325 coupe. Skillnaden var alldeles för liten med endast chip utan avgas, filter.

huh?
10 427 Inlägg
13 april 2009
Åhå, om det inte är BMW-chipning vi snackar om så kan jag ju ge lite feedback på sugischip.

Monterade chip från http://www.hi-tuning.com/ i min gamle Voffla.
http://www.forumbilder.se/images/e3200993304PM6c2f.jpg
Såg dock nu att dom har ändrat till +18hk och +18Nm nu, det var som tusan wink

Det jag märkte var att motorn var lite rappare, svarade lite snabbare på gaspådrag.
Ungefär som att byta till ett sprojlans luftfilter från ett halvsunkigt brukar jag beskriva
det som (vissa tycker dock det är en lustig jämförelse tongue).
Fick inte någon märkbart sänkt bränsleförbrukning.
Fick ingen uppmätbar prestandaskillnad (segdragning lågvarv m.m.)

Så jag chippar nog inte en sugismotor i onödan igen så länge det finns andra
roliga grejer att lägga pengarna på i första hand.

Edit:
Kan ju tilläggas att motorn också är av högvarvskaraktär som upplevs lite svag i bottenregistret.
Senast redigerat av steifan (13 april 2009)

1 422 Inlägg
14 april 2009
itouch skrev:
Jag tycker inte det är värt det på en 325 coupe. Skillnaden var alldeles för liten med endast chip utan avgas, filter.

Nu har har ju filter och avgas wink Läste på bilens sida.

Det är ju alltid dyrt att trimma sugmotorer men lite skillnad borde du märka, framförallt på responsen och lite på accelerationen, att den känns piggare. Kombinerat med filter och avgas känns det ännu lite mer. Dyrt må det vara, men billigare än så blir det inte riktigt att trimma en sugis wink

Sök