Någon som haft problem med att få igenom sina bilar igenom besiktningen nyligen?

Oxygen
16 april 2009 · 629 Inlägg

DEN HÄR tråden på zatzy tar upp en del av de nya reglerna ang. ljudnivåer från bilar.

deamon
2 juli 2009 · 624 Inlägg

Ranta skrev:

deamon skrev:
det e lag sen 1a april att man ska mäta avgasljudet med desibelmätare , förut va d bara på Mc man kunde mäta

Jag reggbesikta + kontrollbesikta min förra veckan. såg inte decibelmätare då inte. så de tror ja inte riktigt på smile

tro gör man i kyrkan
det eär de reglerna som finns , jag borde ju veta detta då jag efterbesiktigar bilar på min verkstad och å vi får gå kurser hos bilprovningen och när det kommer ut nya kregler så får vi et pm med vad som gäller

Toyota Supra "Deamon 1" (1995)
_DamnIt R1 driver!
2 juli 2009 · 5 128 Inlägg

Jag besiktigade min bil med japs och öppen dump (ena låter för mycket och andra ej sluten vevhusvent?), och inte ett ord. Plus att han inte kritiserade min trasiga drivknutsdammask tongue

blacken
2 juli 2009 ·

Jag fick en tvåa på att servot inte fungerade.. hmm Var fasen kan man hitta servoslangar som inte är ohemult svindyra..

HenkeTIC
2 juli 2009 · 888 Inlägg

_DamnIt skrev:
Jag besiktigade min bil med japs och öppen dump (ena låter för mycket och andra ej sluten vevhusvent?), och inte ett ord. Plus att han inte kritiserade min trasiga drivknutsdammask tongue

Ungefär som min då, har 3" med endast en japs dämpare utan insats och har ombesiktigat bilen på 3 olika stationer utan ett ljud, kan lova att den låter mycket.

Andreas 940 -utan 940
2 juli 2009 · 1 728 Inlägg

När jag besiktade för några veckor sedan var det inne en gammal Corvette (70-tals) samtidigt som fick körförbud pga. ljudnivån.

henke_99 Offroad Racing
2 juli 2009 · 3 122 Inlägg

Min cheva fick oxå anmärkning på ljudnivån, dock inget dom mätte. Men den låter en hel del faktiskt...

Den som spar han har, fast inte lika roligt...
Chevrolet Blazer "Real Fullsize" (1988)
GMC Suburban 2500 "6.5l Turbodiesel" (1995)
TurbOla Reservdansk
2 juli 2009 · 6 271 Inlägg

Jag besiktigade min den 2e juni, och jag har tickande lyftare så den låter som en diesel.

Jag hade ju inte tänkt på att ta och montera dragkroken, så den fick vi smörja upp och montera på plats.

Avgasvärdena var perfekta, handbromsen tog bättre än jag trodde.
Förra ägaren fick bra att veta på besiktningen förra året på krängningshämmare och sådant, men allting sådant blev helt godkänt den här gången.

Besiktningsmannen bara klev ur bilen efter provkörningen och log och sa; dom är roliga dom här.

Blankt papper.

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang