4773
Sök

Köpråd angående bmw 740 iAL e38 95

511 Inlägg
15 april 2009
Trådstartare
tittar runt på lite bilar och undrar vad ni tror om detta köp? bra dåligt?

och har hittat en bil jag fastnat för och vad tyckr ni om den? bra pris? dåligt? varför? någon som vet några bra dåligt om den?
http://www.blocket.se/vi/20359057.htm?ca=11_s

allt av intresse

mvh kristofer

Projekt, BMW 328 e46 Schmiedmann Black Edition
Projekt Fort Sierra med 9000TurboX

Fire And Silk
2 254 Inlägg
15 april 2009
Det är en Import och dessutom har den haft 14 ägare. Det tycker inte jag är något +  i alla fall.

Men jag gillar inte att den är "stylad" heller det drar ner priset i mina ögon. Fast den behöver ju inte vara sämre för det.

/MArkus

Edit: Såg att den kanske hade gått i Stockholm också (Haninge) inte heller något som talar för bilen.
Senast redigerat av -Mackan- (15 april 2009)

Det viktiga är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel. ''Gustav Svensson''
Somliga kallar det lyx, Mercedes Benz kallar det för standard.

511 Inlägg
15 april 2009
Trådstartare
vad skulle ni betala för bilen i sej vad är positivt negativt med den?

1 171 Inlägg
15 april 2009
Det är en fin bil. Köp en sådan om du gillar den. Priset eller om du bör köpa den avgörs väldigt mycket av skicket på dessa äldre bilar med högt nypris.

Jag föll för Toyotas motsvarighet istället och är väldigt nöjd, beror mest på vad man känner för.

Men som sagt det hänger så otroligt mycket på exemplaret.

511 Inlägg
15 april 2009
Trådstartare
-Mackan- skrev:
Det är en Import och dessutom har den haft 14 ägare. Det tycker inte jag är något +  i alla fall.

Men jag gillar inte att den är "stylad" heller det drar ner priset i mina ögon. Fast den behöver ju inte vara sämre för det.

/MArkus

Edit: Såg att den kanske hade gått i Stockholm också (Haninge) inte heller något som talar för bilen.

Varför är det dåligt att den gått i haninge? berätta lite mer tongue haha

Fire And Silk
2 254 Inlägg
15 april 2009
halvorsen skrev:
-Mackan- skrev:

/MArkus

Varför är det dåligt att den gått i haninge? berätta lite mer tongue haha

Troligt vis har den då rullat en hel del i övriga stockholm dvs gas, broms, gas, brom, gas broms......osv. Värdelösa vägar är det också där uppe.

Det viktiga är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel. ''Gustav Svensson''

511 Inlägg
15 april 2009
Trådstartare
vad tror ni skadorna märks mest på då?
framvagn osv? eller ska nämligen köpa denn troligtvis ska åka och testa den ihelgen hoppas jag på

Fire And Silk
2 254 Inlägg
15 april 2009
halvorsen skrev:
vad tror ni skadorna märks mest på då?
framvagn osv? eller ska nämligen köpa denn troligtvis ska åka och testa den ihelgen hoppas jag på

Testa den det trycker jag, det behöver inte alls märkas att den har haft 14 ägare osv. Det är olika från bil till bil. Och hur den är behandlad av sina tidigare ägare. Kanske bör du kolla på autopower där vet de säker vad man ska kolla på specifikt när det gäller Bmw 740.

Nu är det tomat, så kopplingen bör ju inte vara dålig i alla fall. tongue

1 517 Inlägg
15 april 2009
gåt lite långt med ? 14 ägare hörs som det e nått problem med den .

▂ ▃ ▅ ▆ ▇ ▉ 100%

V8 de bästa som finns!
1 095 Inlägg
15 april 2009
Lyssna efter glapp i framvagn, glapp i silentblocken i bakvagn alltså klonk vid av och pådrag. Kontrollera alla elektriska funktioner elhissar, speglar, stolar, ac mm. Känn efter så automaten växlar som den ska, 740in fanns ju med 6vxl manuell men de är väldigt ovanligt.

Pontiac Lemans 67a cab "Projekt LTO" + Bmw 540iM 6vxl 1 av 226 :) Har även en japansk pendlarbil

Sök