3632
Sök

Nya regler ang avgasutsläpp 2012

Volvo850-92
1 682 Inlägg
17 april 2009
Trådstartare
Läste på transportstyrelsen att 2012 vill EU ha bilar som släpper bara ut 130 gram CO2 per/km

Hitta rätt bil
På Konsumentverkets och Vägverkets gemensamma webbplats Nybilsguiden kan konsumenterna få ett ökat stöd när de ska välja bränsleeffektiva, trafiksäkra och komfortabla fordon. Webbplatsen innehåller också verktyg som ger dig hjälp att räkna ut vad det kostar att äga och köra en bil.

Sverige har Europas motorstarkaste och tyngsta fordon. Den genomsnittliga bränsleförbrukningen är cirka 0,83 liter per mil. Det gör att svenska bilar är bland de allra törstigaste i Europa och släpper ut cirka 20 procent mer koldioxid än den europeiska medelbilen. EU har som mål att inga nytillverkade bilar efter 2012 får släppa ut mer än 130 gram koldioxid per kilometer; det motsvarar 0,43 liter fossilt bränsle.

Källa: http://www.transportstyrelsen.se/sv/Vag … -ratt-bil/

En fråga till. Vart köper man nya reg-skyltar till min 740. Jag har gammla och fula. Det ska vara original skyltar. Inte EU blå
Senast redigerat av Volvo740-88 (17 april 2009)

The devil is a looser and he´s my bitch!
1 948 Inlägg
17 april 2009
var står det att gamla bilar ska bort? missvisande rubrik tycker jag.... detta är ju bara miljökrav för nya bilar så det rör mig inte i ryggen...

Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes.

584 Inlägg
17 april 2009
De står ju att inga nytillverkade bilar ska få släppa ut mer än 130g co2/km ja, detta har ju inget med gammla bilar att göra väll?

Saab 4 Life!

1 814 Inlägg
17 april 2009

Gorgilus addictus
4 776 Inlägg
17 april 2009
Dont feed the troll....

Allt för den där jävla hatten!

1 562 Inlägg
17 april 2009
hmm ja vart står de du skrev i rubriken?titta på ditt regbevis

DFFL
9 020 Inlägg
17 april 2009
Volvo740-88 skrev:
EU har som mål att inga nytillverkade bilar efter 2012 får släppa ut mer än 130 gram koldioxid per kilometer; det motsvarar 0,43 liter fossilt bränsle.

Seriöst, lär dig tolka enkla texter på rätt sätt.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

Trucker
2 710 Inlägg
17 april 2009
Byt rubrik..

Det som kommer 2012 har ju redan mer eller mindre varit "i bruK"
Inget nytt tycker jag

Fart missbrukare

VW-nörd?
4 332 Inlägg
17 april 2009
Haha vafan e detta för rubrikssättning, du får väl köra me din 740 trots att nya bilar ska släppa ut lite tongue sluta gråt nu
Senast redigerat av Mortalis (17 april 2009)

2 014 Inlägg
17 april 2009
Rubrik fixad.

Tänk dig för när du startar en n tråd nästa gång. Rubriken ska vara så informativ som möjligt, inte så spektakulär och missvisande som möjligt. Viss skillnad.

00-02: BMW/Alpina B7 Turbo '80 - 05-06: Nissan Skyline R33 GTR '95 - 06-XX: Nissan Skyline R34 GTR '99
09-09: Ford Sierra Cosworth 4x4 '92 - 09-11: BMW/Alpina B10 V8 '97 - 11-xx: Maserati 3200 GT '99
Commodum Habitus Ex

865 Inlägg
17 april 2009
Volvo740-88 skrev:
Läste på transportstyrelsen att 2012 vill EU ha bilar som släpper bara ut 130 gram CO2 per/km

Hitta rätt bil
På Konsumentverkets och Vägverkets gemensamma webbplats Nybilsguiden kan konsumenterna få ett ökat stöd när de ska välja bränsleeffektiva, trafiksäkra och komfortabla fordon. Webbplatsen innehåller också verktyg som ger dig hjälp att räkna ut vad det kostar att äga och köra en bil.

Sverige har Europas motorstarkaste och tyngsta fordon. Den genomsnittliga bränsleförbrukningen är cirka 0,83 liter per mil. Det gör att svenska bilar är bland de allra törstigaste i Europa och släpper ut cirka 20 procent mer koldioxid än den europeiska medelbilen. EU har som mål att inga nytillverkade bilar efter 2012 får släppa ut mer än 130 gram koldioxid per kilometer; det motsvarar 0,43 liter fossilt bränsle.

En fråga till. Vart köper man nya reg-skyltar till min 740. Jag har gammla och fula. Det ska vara original skyltar. Inte EU blå

man köper nya för att dom gamla e slitna och fula... sen det där eu märket som du skriver det har jag inte heller förstått varför dom har på dom men dom gillar väl eu ir nått...

DFFL
9 020 Inlägg
17 april 2009
no_fake skrev:
Volvo740-88 skrev:

Hitta rätt bil

man köper nya för att dom gamla e slitna och fula... sen det där eu märket som du skriver det har jag inte heller förstått varför dom har på dom men dom gillar väl eu ir nått...

Europeiska Unionen, hört talas om den "lilla klubben"?

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

865 Inlägg
17 april 2009
FireTraXX skrev:
no_fake skrev:
Volvo740-88 skrev:

Europeiska Unionen, hört talas om den "lilla klubben"?

jupp klart jag ha.. hatar eu av hela mitt hjärta... men förstår ännu inte varför folk vill ha de på regplåten e ju bara fult

Volvo850-92
1 682 Inlägg
17 april 2009
Trådstartare
no_fake skrev:
jupp klart jag ha.. hatar eu av hela mitt hjärta... men förstår ännu inte varför folk vill ha de på regplåten e ju bara fult

Det är politiker som vill det. Det är dom som bestämmer.
När det är val som gör dom reklam om sej själv och lovar mycket och kastar skit på andra.
Sen när valet är över så ger dom oss *fingret

* IPRED, FRA o.s.v.

1 867 Inlägg
17 april 2009
Det går alldeles utmärkt att beställa nya skyltar utan EU-märket från vv(eller heter det transportstyrelsen numera?)
Kör du med showplates och blir stannad i flygande kan du få böter för både det ena och det andra, även om det är rätt regnummer osv så är det _bara_ äkta skyltar som är lagligt.

Specialsvarv.se - Hårda bussningar till hårda bilar.

Vw trimmare
2 995 Inlägg
17 april 2009
no_fake skrev:

Ska du utomlands MÅSTE du antingen ha en eu-regskylt eller ett stort kalle-anka S-märke på bilen antar att du diggar s-märketi bakrutan...

det är en märkning för att se att bilen är registerad i europa, i usa har man delstats skyltar och i länder utanför eu har man oftast en märkning i form av landets flagga....

865 Inlägg
17 april 2009
MeloveGolf skrev:
no_fake skrev:

Ska du utomlands MÅSTE du antingen ha en eu-regskylt eller ett stort kalle-anka S-märke på bilen antar att du diggar s-märketi bakrutan...

det är en märkning för att se att bilen är registerad i europa, i usa har man delstats skyltar och i länder utanför eu har man oftast en märkning i form av landets flagga....

hmm jag trodde dom avskaffat de då inga bilar här uppe har sånna plåtar eller s märke fast dom går t finland och norge osv

4 637 Inlägg
18 april 2009
Det första jag skulle göra vid ett ev. nybilsköp skulle vara att köpa nya skyltar utan EU-märke. Fult märke, dessutom vill man inte göra reklam för EU...

1 562 Inlägg
18 april 2009
har du eu plåtar gäller de istället för ett så kallat S märke när du kör utanför svergie

Sök