4266
Sök

Göra så att man kan ratta med lillfingret?

huh?
10 427 Inlägg
18 april 2009
#21
Team-Adolfsson skrev:
plocka servon från en annan bil bara
med en del mods går det nog få dit en tongue

Finns faktiskt ett gäng olika servopumpar till just Volvo 740 från
olika tillverkare (3-4st), kanske skiljer sig något mellan dem också.


624 Inlägg
18 april 2009
#22
finns ju inga dumma frågor, men hallå....

who´s the man?

Volvo850-92
1 682 Inlägg
18 april 2009
Trådstartare
#23
steifan skrev:
Team-Adolfsson skrev:
plocka servon från en annan bil bara
med en del mods går det nog få dit en tongue

Finns faktiskt ett gäng olika servopumpar till just Volvo 740 från
olika tillverkare (3-4st), kanske skiljer sig något mellan dem också.

Så det går få en 740 lika mjuk i ratten som en caprice?


NissanMotorsport
18 april 2009
#24
tycker de är äckligt när man kan svänga så lätt, minsta pet så, ne tack tongue lite trögt ska det gå.

2015 Dbakuten.
5 092 Inlägg
18 april 2009
#25
Volvo740-88 skrev:
På ameikanska bilar så säjs det att dom är väldigt skön att köra. Det är därför dom "stuttsar" inte om man kör i ett gupp. Dom typ flyter över. Det andra är att dom kan rattas med lillfigret för att servopumpen har högt tryck.

Hur höjer man pumpen på 740 så det går lättare att svänga?
Finns det några mera punkter som amerikanska bilar har?

He he min bil är precis "lillfinger" styrd original. tok skönt med sån kanon bra styr servo

Hoppas du fixar det smile


140 Inlägg
18 april 2009
#26
Det finns en liten nål i servopumpen som reglerar flödet som dom brukar svarva av i bilar för handikappade för att det ska gå lätt å ratta,men ja vet inte hur mycket man ska ta av bara att det är väldigt lite.

274 Inlägg
18 april 2009
#27
eller skaffa en servo från en volvo c30  dom e helt underbara att styra:D

Trafikledare
563 Inlägg
19 april 2009
#28
Genom att få ett servo att snurra fler varv så flödar den normal sett inte mer, då det finns en justering i pumpen som gör att den flödar ett visst antal minutlitrar. Denna justering brukar gå att ställa upp men tillvägagångsättet är lite olika pga olika fabrikat på pumpar...

Dom som tillverkar reservdelar måste oxå överleva!

12 086 Inlägg
19 april 2009
#29
Volvo740-88 skrev:
Jasså är det därför dom inte går så mjukt.

Det är några punkter som jag vill göra med min 740.

* Göra så ratten blir lättare att snurra på
* Fixa så den stela bakaxeln blir inte stel.
* Mjukare fjädrar till dämparen.
* Automat smile eller kanske inte.

haha, killen med koll lol
Senast redigerat av JapMax (19 april 2009)

Egen företagare
864 Inlägg
20 april 2009
#30
740 dieselns styrväxel och pump är lite annorlunda än en det på bensin, lite olika utväxlingar.
Då dieselmotorn är såpass mycke tyngre.
Du kan ju sätta mindre remskive hjul på pumpen så pumpar den mer olja.

Riktiga män luktar DIESEL
Patrik´s Maskintjänst
www.skogsforum.se


Sök