3691
Sök

Långtids Projekt: opel omega : nu bilen ute!

64 Inlägg
26 april 2010
ser riktigt lovande ut smile, grymt snygg fronten är

Mvh

Wir Lieben Omega

Green Street Elite
676 Inlägg
26 april 2010
Trådstartare
omega_B skrev:
ser riktigt lovande ut smile, grymt snygg fronten är

Mvh

tackar smile

Green Street Elite
676 Inlägg
26 april 2010
Trådstartare
hittade en lokal båtbyggarfirma där jag kan köpa 10kg polyester o härdare till det plus en massa glasfiber för 500kr.
är detta ett bra pris? har inte direkt stor koll när det gäller sånt.

Mvh

driver with style
800 Inlägg
26 april 2010
paradyne skrev:
hittade en lokal båtbyggarfirma där jag kan köpa 10kg polyester o härdare till det plus en massa glasfiber för 500kr.

Mvh

de e ett fint pris de smile om du e osäker gemför med biltema wink jag ger 100:- för 2L poliester med tillhörande härdare tongue

visst e de rolig att slita ut motor ur dessa tongue och ett annat motor alternativ är en 2.3L saab turbo wink men du kan glöma planerna med R28 lådan om du inte fixa en adapterplatta då R28 ha cih bultmönster å saabmotorerna ohc så enda alternativ e en R25 som du redan ha å dem klara av effekten smile

Vissa falla för grupptryck, Jag föll för laddtryck!
www.hugotraffen.se

Green Street Elite
676 Inlägg
26 april 2010
Trådstartare
Opel16V skrev:
paradyne skrev:

Mvh

de e ett fint pris de smile om du e osäker gemför med biltema wink jag ger 100:- för 2L poliester med tillhörande härdare tongue

visst e de rolig att slita ut motor ur dessa tongue och ett annat motor alternativ är en 2.3L saab turbo wink men du kan glöma planerna med R28 lådan om du inte fixa en adapterplatta då R28 ha cih bultmönster å saabmotorerna ohc så enda alternativ e en R25 som du redan ha å dem klara av effekten smile

härligt att jag fick ett bra pris då!
kan säga att vi hade förbaskat roligt när vi slet ut motorn! big_smile
planerna ligger att skaffa en 4e generationens saab motor, men om det blir b204 eller b234 återstår att se smile

va? har hört från flera ställen bla. OSC att r28an ska passa? eller va det kanske mv6ans växellåda som passade hmm. men att r25an ska passa visste jag redan smile men den tål väl inte så jäkla mkt effekt?

ska ju regga bilen med org, saab motor på 185hk o sen steg3 trimma den, då får man ju iaf ett par pollar till o frågan är om r25 växellådan håller hmm

driver with style
800 Inlägg
26 april 2010
paradyne skrev:
Opel16V skrev:
paradyne skrev:

Mvh

planerna ligger att skaffa en 4e generationens saab motor, men om det blir b204 eller b234 återstår att se smile

va? har hört från flera ställen bla. OSC att r28an ska passa? eller va det kanske mv6ans växellåda som passade hmm. men att r25an ska passa visste jag redan smile men den tål väl inte så jäkla mkt effekt?

ska ju regga bilen med org, saab motor på 185hk o sen steg3 trimma den, då får man ju iaf ett par pollar till o frågan är om r25 växellådan håller hmm

visst e de rolig big_smile gjorde samma för nåt år sedan tongue

ja de va nog mv6ans som passa tongue R25 kommer tåla bra till en början.... men för att regga bilen så få du jo inte trimma motorn dvs den måste vara helt original, ha med snackat med en besiktningsman om att lägga en B204L i GSin men nu lutar de åt att ta en lätttryckare (150Hk) för att slippa omreggning. Men omegan de borde fungera att bara besikta om bilen med utbyt motor då denna karossen ha sålds med 204hk motorn å en B234L ha jo bara 199Hk wink

ett annat alternativ för att slippa lägga 5k på en ombesiktning när de räcker med 650:- smile

givetvis så måste du byter bromsana till dom stora, och efter besiktningen är det bara att ladda på som fan, B234 e kännt för att klara ca 300-400hk utan att öppna blocket smile

www.hugotraffen.se

Green Street Elite
676 Inlägg
26 april 2010
Trådstartare
Opel16V skrev:
paradyne skrev:
Opel16V skrev:

ja de va nog mv6ans som passa tongue R25 kommer tåla bra till en början.... men för att regga bilen så få du jo inte trimma motorn dvs den måste vara helt original, ha med snackat med en besiktningsman om att lägga en B204L i GSin men nu lutar de åt att ta en lätttryckare (150Hk) för att slippa omreggning. Men omegan de borde fungera att bara besikta om bilen med utbyt motor då denna karossen ha sålds med 204hk motorn å en B234L ha jo bara 199Hk wink

ett annat alternativ för att slippa lägga 5k på en ombesiktning när de räcker med 650:- smile

givetvis så måste du byter bromsana till dom stora, och efter besiktningen är det bara att ladda på som fan, B234 e kännt för att klara ca 300-400hk utan att öppna blocket smile

omregistrering är redan i planerna smile ska regga med org 185hks eller 199hks motorn o sen steg 3 trimma wink sen ska bilen bli 4sittsig wink så det är ändå stora modifikationer som är planerade så smile

driver with style
800 Inlägg
26 april 2010
paradyne skrev:
Opel16V skrev:
paradyne skrev:

omregistrering är redan i planerna smile ska regga med org 185hks eller 199hks motorn o sen steg 3 trimma wink sen ska bilen bli 4sittsig wink så det är ändå stora modifikationer som är planerade så smile

okej okej wink lycka till med de smile jag har inte riktig klurat ut än hur jag gör, antingen 185hk eller 150hk motorn och antingen F20 eller F28 låda och FWD konvertera om man inte bygger AWD roll

www.hugotraffen.se

Green Street Elite
676 Inlägg
29 april 2010
Trådstartare
handlat in lite skoj wink

https://www1.garaget.org/gallery/archive/65966/916993_zusylj.jpg
10 kg polyester, ½ liter härdare, 1 liter aceton, aluminiumroller, penslar, plasthanskar, 5-8m2 450g glasfibermatta, sliprondellskiva m.m. för dryga 1000kr smile o då är dunken ny o en ny avtappnings kran i det priset.

https://www1.garaget.org/gallery/archive/65966/916998_7a3ruu.jpg
massa godsaker

https://www1.garaget.org/gallery/archive/65966/916999_aloqr9.jpg
MYCKET 450 glasfibermatta smile

Green Street Elite
676 Inlägg
29 april 2010
Trådstartare
https://www1.garaget.org/gallery/archive/65966/917161_owb42l.jpg
påbörjat

https://www1.garaget.org/gallery/archive/65966/917162_8h8ia3.jpg
röva

https://www1.garaget.org/gallery/archive/65966/917163_h6p930.jpg
luktar gott iaf

https://www1.garaget.org/gallery/archive/65966/917164_zmu9ef.jpg
där är jag oxå

https://www1.garaget.org/gallery/archive/65966/917165_ikzdwp.jpg
dåliga plast hanskar. fanskapen smälte ihop -.-

https://www1.garaget.org/gallery/archive/65966/917166_tx3uds.jpg
rest in peace wink

https://www1.garaget.org/gallery/archive/65966/917167_4uov3e.jpg
börjar hända saker

https://www1.garaget.org/gallery/archive/65966/917168_125l9u.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/archive/65966/917168_125l9u.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/archive/65966/917169_dfx99y.jpg
härdare i intersport flaskan wink smidigt som fan o dutta ut exakt hur mkt man ska ha wink

https://www1.garaget.org/gallery/archive/65966/917170_t9ubl7.jpg
(Y)

Green Street Elite
676 Inlägg
29 april 2010
Trådstartare
https://www1.garaget.org/gallery/archive/65966/917370_giykml.jpg
ett lager glasfiber på hela fronten! gick förvånansvärt lätt o var hur lätt som helst att lära sig. får ligga o torka över natten så får man se resultatet imorgon...

https://www1.garaget.org/gallery/archive/65966/917373_r0xr6u.jpg
första gången nånsin jag håller på med polyester o glasfiber o så. var lättare än jag trodde att använda smile

driver with style
800 Inlägg
29 april 2010
kalas de ! smile visst de e skit lätt att jobba med polyester big_smile

synd att du bor så längt ifrån annars kanske din motor hade hamnat i min kadett då den jag ha nu ha något fnatt å prässa ut oljan överallt :S

www.hugotraffen.se

2 638 Inlägg
30 april 2010
Råkande hitta tråden av en slump och fastnade, tog ett tag att läsa igenom allt från början men det var riktigt intressant big_smile

Tycker du fått till ett personligt stuk hittills och det kommer bli kanonbra sen när allt blir klart smile

Kommer garanterat att följa tråden fortsättningsvis, lycka till med byggandet smile

Green Street Elite
676 Inlägg
30 april 2010
Trådstartare
Opel16V skrev:

synd att du bor så längt ifrån annars kanske din motor hade hamnat i min kadett då den jag ha nu ha något fnatt å prässa ut oljan överallt :S

efter att ha läst en del trådar om att plasta så var det som förväntat att det skulle vara riktigt svårt! men jävlar va lätt det va big_smile

kanske dax o kika över packningarna i din då kanske wink hehe
den e ute för försäljning om du e sugen wink går nog att ordna transport genom ngn åkare för en billig peng wink hehe

Green Street Elite
676 Inlägg
30 april 2010
Trådstartare
-Akerfeldt- skrev:
Råkande hitta tråden av en slump och fastnade, tog ett tag att läsa igenom allt från början men det var riktigt intressant big_smile

Tycker du fått till ett personligt stuk hittills och det kommer bli kanonbra sen när allt blir klart smile

Kommer garanterat att följa tråden fortsättningsvis, lycka till med byggandet smile

kul att du hittade den iaf! smile
tackar smile gör så gott man kan tongue

Mvh

driver with style
800 Inlägg
30 april 2010
paradyne skrev:
Opel16V skrev:

efter att ha läst en del trådar om att plasta så var det som förväntat att det skulle vara riktigt svårt! men jävlar va lätt det va big_smile

den e ute för försäljning om du e sugen wink går nog att ordna transport genom ngn åkare för en billig peng wink hehe

vi få la se, ha redan bytt ALLA packningar som finns på motorn tongue såg igår att sumpen e trasig å den läcker ut mitt i sumpen yikes så ryker väl på att fixa den med nu tongue men annars så åker de in en saabis snart jo wink
Senast redigerat av Opel16V (30 april 2010)

www.hugotraffen.se

Green Street Elite
676 Inlägg
30 april 2010
Trådstartare
Opel16V skrev:
paradyne skrev:
Opel16V skrev:

vi få la se, ha redan bytt ALLA packningar som finns på motorn tongue såg igår att sumpen e trasig å den läcker ut mitt i sumpen yikes så ryker väl på att fixa den med nu tongue men annars så åker de in en saabis snart jo wink

hehe, jo där har du nog tha problem så att säga wink
saab i opel e guld wink

driver with style
800 Inlägg
30 april 2010
paradyne skrev:
Opel16V skrev:
paradyne skrev:

hehe, jo där har du nog tha problem så att säga wink
saab i opel e guld wink

jo de lär de vara, ska se vad besiktningen säger om en stund tongue

Ja de kommer bli skojj och typ enda billiga alternativet om man vill åka lagligt turbo ;D

www.hugotraffen.se

Green Street Elite
676 Inlägg
1 maj 2010
Trådstartare
Opel16V skrev:
jo de lär de vara, ska se vad besiktningen säger om en stund tongue

Ja de kommer bli skojj och typ enda billiga alternativet om man vill åka lagligt turbo ;D

hehe jo de svåra blir nog omregistreringen, men enligt min sfro snubbe så ska det inte krävas allt för stora modifikationer för att den ska gå igenom smile alltid kul o höra smile
Senast redigerat av paradyne (1 maj 2010)

Green Street Elite
676 Inlägg
1 maj 2010
Trådstartare
Zadran skrev:
Fan va bra det ser ut! Du får ju bygga på nu så du får köra den någon gång smile

sakta men säkert så man inte tröttnar på skiten wink

Sök