3326
Sök

Varför hatar alla polisen så mycket!?

44 Inlägg
20 april 2009
hehe.. alla tuffa killar hatar polisen "blacken"

allt som behövs är en 1 och en 0

blacken
20 april 2009
FireTraXX skrev:
blacken skrev:
FireTraXX skrev:

Precis vad jag hoppades på att du skulle skriva och nu vill jag dra en parallell till detta:
"Jag är helt övetygad om att det vare sig fanns skäl eller grund för det beteendet av länsman vid aktuell situation.."

Jag vet inget om dig mer än det du skrivit här, du vet inget om situationen mer än det personen skrivit här.
Ändå så har du en förutfattad mening om vad som hände och vem som gjorde vad.
På samma sätt så tvivlar jag STORT på att du inte gjort något nån gång för att våld ska vara nödvändigt från polisens sida.

Förstår du vad jag menar?

Skillnaden är väl att man HAR upplevt litegranna av det. medans du inte ens vet vem jag är. Förstår du skillnaden.

Nej, det gör jag inte.
För du vet fortfarande inte hur händelsen utspelade sig.

Därför har jag svårt att se hur en ängel som du, en gullepojke, en så snäll och rar liten grabb kan få spö helt utan anledning.

Har ALDRIG ens försökt en antydan till ditt påstående, utan den är helt din egna "tolkning" av det man säger..

blacken
20 april 2009
urikai skrev:

Öööh?. Jag har aldrig sagt att jag hatar länsman, tvärt om tillhör dom som anser och vill att det ska finnas en /ett styrande funktion i samhället. Men däremot så har jag ställt tvivel om deras agerande. "Lite" skillnad eller hur??..
Senast redigerat av blacken (20 april 2009)

48 Inlägg
20 april 2009
Svenska polisen e korrupta, men de finns många bra också. Sök på youtube, där kan man hitta allt från där dem misshanlar en gammal farbror 60 + 2 poliser vid en bensinmack utan anledning till att dem gör bra jobb.
Den svenska polisen är mest utrustad i hela världen.    ?

44 Inlägg
20 april 2009
blacken skrev:
urikai skrev:

Öööh?. Jag har aldrig sagt att jag hatar länsman, tvärt om tillhör dom som anser och vill att det ska finnas en /ett styrande funktion i samhället. Men däremot så har jag ställt tvivel om deras agerande. "Lite" skillnad eller hur??..

hehe aa visst.

allt som behövs är en 1 och en 0

DFFL
9 020 Inlägg
20 april 2009
blacken skrev:
FireTraXX skrev:
blacken skrev:

Skillnaden är väl att man HAR upplevt litegranna av det. medans du inte ens vet vem jag är. Förstår du skillnaden.

Nej, det gör jag inte.

Därför har jag svårt att se hur en ängel som du, en gullepojke, en så snäll och rar liten grabb kan få spö helt utan anledning.

Har ALDRIG ens försökt en antydan till ditt påstående, utan den är helt din egna "tolkning" av det man säger..

Utan någon insikt så är det du skrev isåfall ett löjligt påstående.
"Jag är helt övetygad om att det vare sig fanns skäl eller grund för det beteendet av länsman vid aktuell situation.."

Ungefär samma nivå som att säga att alla Danskar är alkisar för att du träffat på flera stycken.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

blacken
20 april 2009
FireTraXX skrev:
blacken skrev:
FireTraXX skrev:

Nej, det gör jag inte.

Ungefär samma nivå som att säga att alla Danskar är alkisar för att du träffat på flera stycken.

Inte riktig detsamma eller hur?..

Magister Mundi Sum
177 Inlägg
20 april 2009
Dom som ogillar polisen ?!   Bara till oväxa upp...

Utan dom i rafiken skulle fler dö o skadas...

o resten orkar jag bara inte ta om om om om igen....

Idrott luktar svett Sport Luktar Bensin =)

DFFL
9 020 Inlägg
20 april 2009
blacken skrev:
FireTraXX skrev:
blacken skrev:

Det är precis vad det är.
Du tar vad du har upplevt (Viiiiiisssst) och sen så beter sig alla så.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

Lights out.
124 Inlägg
20 april 2009
Klart polisen måste finnas. Tycker det är bra att dom finns.

Det enda som väcker irretation är dom jagar folk som åker med tänd USA-blinkers, åker i en för låg bil, åker lite för fort på en 90 väg. När det finns våldtäcktsmän, mördare, bankrånare som ofta går fria.

Det känns som att man kanske skulle behöva fundera lite på sin prioriteringar.

DFFL
9 020 Inlägg
20 april 2009
Snajdarn skrev:

Det enda som väcker irretation är dom jagar folk som åker med tänd USA-blinkers, åker i en för låg bil, åker lite för fort på en 90 väg. När det finns våldtäcktsmän, mördare, bankrånare som ofta går fria.

Trafikpoliserna jagar inte mördare (Om de inte ser dem).
Det finns andra poliser som har sådant som uppgift.

Russel Crowe, Gladiator.

Mannen myten legenden
179 Inlägg
20 april 2009
polisen... finns både bra och dåliga. fick fortkörnings böter, inte vart ja arg på polisen, visst lite precis efter men sen mest arg på mig själv. man lär sig av sina misstag.

de kan inte ha det lätt, folk som kastar flaskor och gatstenar, mm. klart de blir arga, skulle jag med bli!!

Men ibland är det nog fel person som får "smaka" på aggresiviteten,de vill väll ge igen på något sätt?!

wooooommm, pschii, wooooommmm

Legitimerad Hårdrockare
325 Inlägg
20 april 2009
alexm- skrev:
kanske kan vara för att dom gärna kör mot rött, körförfort utan utryckning/blåljus. har sätt många poliser i stan göra detta och det gör att man inte har någon som hälst respekt för de som är makt missbrukare

Poliser och även till viss del andra utryckningsfordon FÅR lov att bryta mot trafikregler utan vare sig blåljus eller siren. Det finns nåt som heter tysta utryckningar till exempel och det är ju en väldigt bra grej att anväda sig av vid tex självmordsförsök eller för polisens del, när någon skall gripas på bar gärning. Inte vidare smart vid nåt av dom alternativen att komma dundrandes med blåljus, sirener och däckstjut i kurvorna. Att påstå att polisen är maktmissbrukare för att dom kör för fort och bryter vissa trafikregler är bara fel helt enkelt

Var som folk får man höra jämt. Varför?? Folk är det mest korkade som finns...

blacken
20 april 2009
FireTraXX skrev:
blacken skrev:
FireTraXX skrev:

Det är precis vad det är.
Du tar vad du har upplevt (Viiiiiisssst) och sen så beter sig alla så.

Det har jag aldrigt sagt, utan att det finns rötägg inom kåren som inte korrigeras av kollegor och chefer. Även det faktumet att det finns individer inom kåren ska bara sparkas rakt av, då dom har svårt att stå för det dom har gjort eller när medvetet bryter mot lagar och bestämmelser som även gäller dom. Samt att dom kommer undan med det.

Det är dom som ger dom hyfsade länsmännen dåligt rykte. Och till syvende och sist så är den enskilde skattebetalaren som är länsmans uppdragsgivare, mao boss, inte tvärt om som en del länsman tror och agerar efter.

Dessutom jag har både sett och upplevt en HEL del av det under årens lopp. Och tro mig en del av länsmännen skulle platsa rakt av, i vilken Stasi diktatur som helst, med bravur!.. Underförstått ICKE alla!..
Senast redigerat av blacken (20 april 2009)

Lights out.
124 Inlägg
20 april 2009
FireTraXX skrev:
Snajdarn skrev:

https://www1.garaget.org/gallery/archive/30614/631749_80gjv5.jpg

845 Inlägg
20 april 2009
utan poliser på gatorna så vore de katastrof i vårt lilla land. dom sköter sitt jobb, sen finns de så klart dom som enbart är ute efter att jävlas med poliser. dom får helt enkelt skylla sig själva. och hardom något emot hur polisen reagerar över deras beteende så kanske dom skulle tänkt till innan dom började hålla på att köra vårdlöst och göra kolmaskar framför polisen osv.

Jag är otroligt nöjd över polisen här uppe i jämtland.
Poliser BEHÖVS!!!!

1 062 Inlägg
20 april 2009
klart polisen behövs smile men dem kan vara lite irriterande ibland bara ^^ tongue

Team Björkeryd

DFFL
9 020 Inlägg
20 april 2009
Snajdarn skrev:
FireTraXX skrev:
Snajdarn skrev:

http://www1.garaget.org/gallery/archive/30614/631749_80gjv5.jpg

Vilken tur att du vet tillräckligt för att ha något motargument, men nej...

Russel Crowe, Gladiator.

blacken
20 april 2009
HoKkee skrev:
utan poliser på gatorna så vore de katastrof i vårt lilla land. dom sköter sitt jobb, sen finns de så klart dom som enbart är ute efter att jävlas med poliser. dom får helt enkelt skylla sig själva. och hardom något emot hur polisen reagerar över deras beteende så kanske dom skulle tänkt till innan dom började hålla på att köra vårdlöst och göra kolmaskar framför polisen osv.

Jag är otroligt nöjd över polisen här uppe i jämtland.
Poliser BEHÖVS!!!!

Ja det gör dom. Bara det att vi klarar oss utan dom dåliga..

Pfffft
906 Inlägg
20 april 2009
Gör dom? Oj nu har jag fan missat ngt igen!

Umadbro?

Sök