3040
Sök

Varför hatar alla polisen så mycket!?

687 Inlägg
20 april 2009
johanpixels skrev:
Den svenska polisen är mest utrustad i hela världen.    ?

Tycker att du ska söka på BOPE på youtube, sen kan ställa frågan igen om svensk polis är mest utrustad i hela världen.

Eller ännu bättre kolla på cops ikväll och ställ dig frågan igen om de som har 2-3par handbojor i bältet, pistol, taser och hagelbössa i bilen är mindre utrustade än svensk polis?

27 Inlägg
20 april 2009
blacken skrev:
camaro67 skrev:
Kan inte blacken berätta om någon av de gånger som han har haft pistolen mot huvudet? För mig så låter det som om du rör dig i ganska skumma kretsar..

Jag hade släppt av min riksdag vid hennes jobb och skulle åka till mitt. Så mitt i en korsning så blir jag råstoppad av bängen (länsman) ut ur ena bilen så stormade en fullständigt rabiat länsman som sliter upp sin picka och gör mantelrörelse och riktar den mot mitt huvud med fingret på avtryckaren. Varpå jag blir så rackarns skitnervös, och skäller ner länsman efter noter. Det visa det sig senare när det värsta lagt sig, att dom jagade en snubbe som tydligen hade en röd bil (vilken min var)..

En annan gång så stod jag och några polare och hängde utanför en affär. Då går larmet igång utan anledning, vi skiter i det och fortsätter att gaffla om all och ingenting. Då kommer det en barhuvad samt uppjagad länsman med draget vapen runt hörnet och pekar med det mot oss/mej med fingret på avtryckaren..

Och ja, jag rör mig i skumma kretsar, jag hänger ju här i bland tongue..

Du är väll medveten om att den där polisen såg er som misstänkta? Inte så smart att hänga kvar om larmet gått, där får ni faktiskt skylla er själva..

Till resten av er som skriver och klagar på polisens s.k "övervåld" så borde ni känna till att polisen får använda nödvändigt våld vid misstanke och dom får definitivt skrämmas.
Om en polis har sin hand på vapnet samtidigt som denne går mot din bil så är det ur rädsla för att den som polisen möter kan vara en beväpnad mördare eller liknande.. Förstå!

687 Inlägg
20 april 2009
blacken skrev:
Det som mest stör är att dom kliver ur sina bilar och går fram samtidigt som dom demonstrativt lägger sin hand på tjänstevapnet. enbart löjligt att ens göra så. Enda anledningen är att vara stöddig inget annat.

Hellre en hand på hölstret än draget vapen som i USA:

687 Inlägg
20 april 2009
urikai skrev:
för mkt film ge dej, finns mer vapen i finland än människor och de är ju jätte långt dit och skit svårt att få in i sverige. får man inte upp vapnet på 3m så får man allt träna för jag klara ju de när jag var på skjutbanan iaf.och om du kan något om skytte (och en inte sover) så vet du att de inte är omöjligt närmare än 10m.

Omöjligt att dra vapen på 3m mot en knivman och kunna avvärja hotet innan han har huggit ner dig.

Man vill dra sitt vapen minst 20m från personen för att kunna agera.

blacken
20 april 2009
Nehe skrev:
blacken skrev:
Jag har haft laddade polisvapen mot mitt huvud ett "par" gånger, och med fingret på avtryckaren. ( man har ALDRIG fingret på avtryckaren, förrens det är dags att avfyra). Inget kul när man bara hade slängt av riksdagen vid sitt jobb, och var på väg till mitt eget..

Hur mycket osanning är det i den historien?..

Du har alltså upplevt en polis som gått fram (inte en gång utan ett par gånger) och tryckt sin mynning på pistolen mot ditt huvud med fingret på avtryckaren?

Inte tryckt "mynning" men riktat det mot mitt huvud. Och tro mig något sådant glömmer man inte, det är väldans obehagligt.. men det var ett tag sedan det hände..

635 Inlägg
20 april 2009
Dark_Angel skrev:
urikai skrev:
hatar inte polisen ska bli en.

Då är det dig man vill ska komma på ett race eller liknande så kanske det kan bli kul som här? haha tongue

http://www.youtube.com/watch?v=NSBTxRTWlqo

Hur kul som hels när dom gör saker som detta big_smile

En gång i tiden körde polisen även rally med polisbilar !! cool

http://img299.imageshack.us/img299/1484/rallpol1.jpg
http://img299.imageshack.us/img299/6136/uiu.png

blacken
20 april 2009
Nehe skrev:
blacken skrev:
Det som mest stör är att dom kliver ur sina bilar och går fram samtidigt som dom demonstrativt lägger sin hand på tjänstevapnet. enbart löjligt att ens göra så. Enda anledningen är att vara stöddig inget annat.

Hellre en hand på hölstret än draget vapen som i USA:

687 Inlägg
20 april 2009
740Fors skrev:
Varför uniformen? Bli inte polis om du inte kan hantera det, jag hade inte valt ett yrke som jag visste jag inte kunde hantera, det är inte uniformen som formar hur de ska vara mot allmänheten, det är individen själv som bestämmer hur man skall möta folk.

Har man ett ett jobbigt yrke så får man välja, kan man ej hantera det så får man helt enkelt byta jobb, jag låter ej andra människor drabbas när jag är på dåligt humör eller dyl, hade jag vart lika käftig som många poliser är hade jag fått sparken för länge sen. Förklara för mig varför man skall hata uniformen?

För att det i är egenskap av uniformen man gör tjänsteåtgärder åt staten och för svenska folkets egna trygghet. Inte gör man det utan den på sig. (Dvs åker och letar/förebygger brott).

blacken
20 april 2009
Dudemeister skrev:
blacken skrev:
camaro67 skrev:
Kan inte blacken berätta om någon av de gånger som han har haft pistolen mot huvudet? För mig så låter det som om du rör dig i ganska skumma kretsar..

Jag hade släppt av min riksdag vid hennes jobb och skulle åka till mitt. Så mitt i en korsning så blir jag råstoppad av bängen (länsman) ut ur ena bilen så stormade en fullständigt rabiat länsman som sliter upp sin picka och gör mantelrörelse och riktar den mot mitt huvud med fingret på avtryckaren. Varpå jag blir så rackarns skitnervös, och skäller ner länsman efter noter. Det visa det sig senare när det värsta lagt sig, att dom jagade en snubbe som tydligen hade en röd bil (vilken min var)..

En annan gång så stod jag och några polare och hängde utanför en affär. Då går larmet igång utan anledning, vi skiter i det och fortsätter att gaffla om all och ingenting. Då kommer det en barhuvad samt uppjagad länsman med draget vapen runt hörnet och pekar med det mot oss/mej med fingret på avtryckaren..

Du är väll medveten om att den där polisen såg er som misstänkta? Inte så smart att hänga kvar om larmet gått, där får ni faktiskt skylla er själva..

Till resten av er som skriver och klagar på polisens s.k "övervåld" så borde ni känna till att polisen får använda nödvändigt våld vid misstanke och dom får definitivt skrämmas.
Om en polis har sin hand på vapnet samtidigt som denne går mot din bil så är det ur rädsla för att den som polisen möter kan vara en beväpnad mördare eller liknande.. Förstå!

Det är du som inte förstår, antingen så har man vapnet klargjort eller så har man det inte. det kan annars vara provokativt och då så är du för nära för att kunna använda ditt vapen om det knepar sig. Med medföljande "pannkaks" situation som påföljd.

blacken
20 april 2009

Hittar ingen bild men ett stort FINGER får du tillbaka..
Dessutom så är jag övertygad om att jag och herr Nehe skulle kunna vara bra "kompisar", våra meningskiljaktligheter till trots..
Senast redigerat av blacken (20 april 2009)

blacken
20 april 2009
Dudemeister skrev:
blacken skrev:
camaro67 skrev:

Enligt lagen i detta land och folkrätten så är man oskyldig till motsatsen är bevisad i en domstol..

687 Inlägg
20 april 2009
blacken skrev:
Enligt lagen i detta land och folkrätten så är man oskyldig till motsatsen är bevisad i en domstol..

Jo men fram tills dess att du är bevisad oskyldig i en domstol så är du misstänkt. Så vad är problemet med att han misstänkte det gäng som stod utanför en affär där larmet har gått?.

blacken
20 april 2009
Nehe skrev:
blacken skrev:

Jo men fram tills dess att du är bevisad oskyldig i en domstol så är du misstänkt. Så vad är problemet med att han misstänkte det gäng som stod utanför en affär där larmet har gått?.

Det fanns INGEN grund att vara så "skarp" i det läget, i och med att vi stod en bit bort och vi var lugna samt störde ingen och vi var bara 4 st. Hör även till bilden att detta utspelade sig på 70 talet i en "sömnig" förort..

687 Inlägg
20 april 2009
blacken skrev:
Det fanns INGEN grund att vara så "skarp" i det läget, i och med att vi stod en bit bort och vi var lugna samt störde ingen och vi var bara 4 st. Hör även till bilden att detta utspelade sig på 70 talet i en "sömnig" förort..

Ska du jämnföra 70talet med dagens poliskår?..

Är ju som att säga att baseboll ligan fortfarande härjar i Stockholm.

508 Inlägg
20 april 2009
gillar man icke polisen håller man på med skit, polisen låter en vara om man inte håller på sånt som ingår i deras jobb att stoppa..

44 Inlägg
20 april 2009
blacken skrev:
urikai skrev:
blacken skrev:

Du har nog sett för mycket på film. Antingen så knallar man ur bilen med draget vapen som är kammrat och skjutklart, med fingret parallellt med pipen, och håller det mot målet med en vinkel som är minimalt 45 grader. eller så ger man fasen i pickan. För understigande 10 meter så är det näst intill omöjligt att hinna få upp pickan på ett säkert och tryggt sätt..
Underförstått med att det är ett "lowlife" som har för avsikt att vilja skada eller döda någon..

för mkt film ge dej, finns mer vapen i finland än människor och de är ju jätte långt dit och skit svårt att få in i sverige. får man inte upp vapnet på 3m så får man allt träna för jag klara ju de när jag var på skjutbanan iaf.och om du kan något om skytte (och en inte sover) så vet du att de inte är omöjligt närmare än 10m.

Är tävlingsskytt så lite känner man till. Och man kan ta en snubbe som har en pistol, på ungeför 5-10 meter om man är tränad. (Vilket bl:a Brasilianska poliser får träna på.)

bra då vet du va jag menar

allt som behövs är en 1 och en 0

44 Inlägg
20 april 2009
Nehe skrev:
urikai skrev:

Omöjligt att dra vapen på 3m mot en knivman och kunna avvärja hotet innan han har huggit ner dig.

konstig ja klara ju de (tänk på att man skjuter från höften, omöjligt att hinna till normal skjutställning ja menade inte de)

allt som behövs är en 1 och en 0

blacken
20 april 2009
Nehe skrev:
blacken skrev:

Ska du jämnföra 70talet med dagens poliskår?..

Är ju som att säga att baseboll ligan fortfarande härjar i Stockholm.

Baseboll ligan vilken flashback. Det var snutar det big_smile. Dagens kår är ju ännu skarpare än dåtidens eller hur?,  och det har inte varit en isolerad händelse utan en och annan gång så har det hänt under årens lopp. Oavsett så är jag väldans nervös när en länsman travar upp/fram till mig med sin hand på knallpåken, för vapen ska man ha en djäkla respekt inför/med, det är inga leksaker ni har.
Lägger man till det faktumet att ni är kända för att slita upp den i tid och otid, samt inte alltid är så duktiga på att hantera den. Så anser jag min oro vara befogad..

687 Inlägg
20 april 2009
urikai skrev:
konstig ja klara ju de (tänk på att man skjuter från höften, omöjligt att hinna till normal skjutställning ja menade inte de)

Jag hinner sticka ner dig med kniven på 3m håll oavsett om du hinner skjuta eller inte.

Testa själv. Ställ en person med båda händerna bakom sin rygg framför dig, 3m avstånd. Du får ej skjuta innan han har dragit upp handen och gjort ett utfall mot dig och du har sett att han har en kniv. Hölster skall vara polisens egna med spärr. Inte något cowboy hölster, samt så ska vapnets hane vara slackad. (stavning)

Inte ens i de bästa världar så skulle man klara det.

blacken
20 april 2009
urikai skrev:
Nehe skrev:
urikai skrev:

Då är du djäkligt duktig på det. Du tillhör dom max 10 st pers i världen som klara av det.

Det tar dig minst en sekund innan du ens hinner att röra dig och glöm inte bort att du står och "inte ska", medans "lowlifet" är inställd på att "jag ska".
Senast redigerat av blacken (20 april 2009)

Sök