2678
Sök

Varför hatar alla polisen så mycket!?

687 Inlägg
20 april 2009
blacken skrev:
Baseboll ligan vilken flashback. Det var snutar det big_smile. Dagens kår är ju ännu skarpare än dåtidens eller hur?,  och det har inte varit en isolerad händelse utan en och annan gång så har det hänt under årens lopp. Oavsett så är jag väldans nervös när en länsman travar upp/fram till mig med sin hand på knallpåken, för vapen ska man ha en djäkla respekt inför/med, det är inga leksaker ni har.
Lägger man till det faktumet att ni är kända för att slita upp den i tid och otid, samt inte alltid är så duktiga på att hantera den. Så anser jag min oro vara befogad..

Av svensk poliskår så avlossas det 30skott per år varav 8av skotten dödar eller skadar någon.

I ärlighetens namn så kan handen tyckas hållas mot hölsret när den egentligen bara vilar sig mot det eftersom det är behagligt att låta händerna vila över bältet.
Senast redigerat av Nehe (20 april 2009)

blacken
20 april 2009
Nehe skrev:
blacken skrev:
Baseboll ligan vilken flashback. Det var snutar det big_smile. Dagens kår är ju ännu skarpare än dåtidens eller hur?,  och det har inte varit en isolerad händelse utan en och annan gång så har det hänt under årens lopp. Oavsett så är jag väldans nervös när en länsman travar upp/fram till mig med sin hand på knallpåken, för vapen ska man ha en djäkla respekt inför/med, det är inga leksaker ni har.
Lägger man till det faktumet att ni är kända för att slita upp den i tid och otid, samt inte alltid är så duktiga på att hantera den. Så anser jag min oro vara befogad..

Av svensk poliskår så avlossas det 30skott per år varav 8av skotten dödar eller skadar någon.

I ärlighetens namn så kan handen tyckas hållas mot hölsret när den egentligen bara vilar sig mot det eftersom det är behagligt att låta händerna vila över bältet.

Det kan jag förstå, men då så håller man sin hand på ett annat sätt, än om man har för avsikt att kanske dra det ur sitt hölster. Det blir en lite obehagligare känsla liksom. Jag har en dj''kla respekt för vapen och känner mig lite skrajsen ibland när ni fingrar på puffrorna..
Senast redigerat av blacken (20 april 2009)

44 Inlägg
20 april 2009
Nehe skrev:
urikai skrev:
konstig ja klara ju de (tänk på att man skjuter från höften, omöjligt att hinna till normal skjutställning ja menade inte de)

Jag hinner sticka ner dig med kniven på 3m håll oavsett om du hinner skjuta eller inte.

Testa själv. Ställ en person med båda händerna bakom sin rygg framför dig, 3m avstånd. Du får ej skjuta innan han har dragit upp handen och gjort ett utfall mot dig och du har sett att han har en kniv. Hölster skall vara polisens egna med spärr. Inte något cowboy hölster, samt så ska vapnets hane vara slackad. (stavning)

Inte ens i de bästa världar så skulle man klara det.

stop här nu. jag menar inte att jag skulle stå still då går de aldrig, menar att jag flyttar mej snett bakom
i samma hastighet och det funkar har provat men får fan inte sitta o sova. plus att västarna skyddar mkt
men det funkar om man rör sig snett bakåt med samma hastighet.(förutsatt att man är bra tränad så klart)
Senast redigerat av urikai (20 april 2009)

allt som behövs är en 1 och en 0

44 Inlägg
20 april 2009
blacken skrev:
urikai skrev:
Nehe skrev:

Omöjligt att dra vapen på 3m mot en knivman och kunna avvärja hotet innan han har huggit ner dig.

Man vill dra sitt vapen minst 20m från personen för att kunna agera.

konstig ja klara ju de (tänk på att man skjuter från höften, omöjligt att hinna till normal skjutställning ja menade inte de)

Då är du djäkligt duktig på det. Du tillhör dom max 10 st pers i världen som klara av det.

Det tar dig minst en sekund innan du ens hinner att röra dig och glöm inte bort att du står och "inte ska", medans "lowlifet" är inställd på att "jag ska".

läs vad jag skrev till nehe

allt som behövs är en 1 och en 0

4 682 Inlägg
20 april 2009
AirOne skrev:
Moparboy440 skrev:
AirOne skrev:
..hur många såna som du finns det som klagar på sådana trådar som denna..?

..hur många såna som du finns det som klagar på sådana som klagar på trådar som denna..?

..hur många som du finns det som klagar på sådana som mig som klagar på sådana som sådana-vem-det-nu-var-som-klagade-tidigare-finns det som klagar på trådar som denna..?

okej okej jag ger mig lol .

906 Inlägg
20 april 2009
Nehe skrev:
740Fors skrev:
Varför uniformen? Bli inte polis om du inte kan hantera det, jag hade inte valt ett yrke som jag visste jag inte kunde hantera, det är inte uniformen som formar hur de ska vara mot allmänheten, det är individen själv som bestämmer hur man skall möta folk.

Har man ett ett jobbigt yrke så får man välja, kan man ej hantera det så får man helt enkelt byta jobb, jag låter ej andra människor drabbas när jag är på dåligt humör eller dyl, hade jag vart lika käftig som många poliser är hade jag fått sparken för länge sen. Förklara för mig varför man skall hata uniformen?

För att det i är egenskap av uniformen man gör tjänsteåtgärder åt staten och för svenska folkets egna trygghet. Inte gör man det utan den på sig. (Dvs åker och letar/förebygger brott).

Som sagt det är individen som bestämmer hur man är mot folket, inte staten som säger hur du ska bemöta allmänheten, visst har de en kursplan men i den kan jag garantera att det inte ingår spydigheter, oprovocerat våld och annat trams som de flesta poliser idag faktiskt håller på med.

Edit: Ett hat växer mot en sorts grupp när de gör saker de ej bör göra, därav har du mycket av hatet mot polisen av väldigt många.
Senast redigerat av 740Fors (20 april 2009)

=)

687 Inlägg
20 april 2009
740Fors skrev:
Som sagt det är individen som bestämmer hur man är mot folket, inte staten som säger hur du ska bemöta allmänheten, visst har de en kursplan men i den kan jag garantera att det inte ingår spydigheter, oprovocerat våld och annat trams som de flesta poliser idag faktiskt håller på med.

Edit: Ett hat växer mot en sorts grupp när de gör saker de ej bör göra, därav har du mycket av hatet mot polisen av väldigt många.

Obefogat hat. Har du träffat alla människor bakom en uniform så du kan hata alla 20.000människor som är poliser i Sverige sommaren 2010?.

Eller är det inte uniformen som utmärker en polis som du säger att du hatar?..

Kan man hata en människa man ej har träffat? Eller hatar man vad de representerar? Är det inte uniformen som representerar en polis? Är det inte då den man ska hata?.

Klart att du anser att polisen är dryga, du visar ju upp ett öppet hat mot människor och i detta fall en viss yrkesgrupp, men då är det inte yrket du påstår dig hata utan människorna som utför det.

Personligen så tycker jag synd om dig som måste leva med ett hat mot människor. Och som polis är det nog smått omöjligt att behaga 9miljoner människor till fullo men så länge det är en klar majoritet av svenska befolkningen som är nöjda med polisen så betyder det ju att det inte är fel på polisen utan på de personer som inte kan känna samma som övriga.
Senast redigerat av Nehe (20 april 2009)

blacken
20 april 2009
urikai skrev:
blacken skrev:
urikai skrev:

Då är du djäkligt duktig på det. Du tillhör dom max 10 st pers i världen som klara av det.

Det tar dig minst en sekund innan du ens hinner att röra dig och glöm inte bort att du står och "inte ska", medans "lowlifet" är inställd på att "jag ska".

läs vad jag skrev till nehe

Och läs vad jag skrev "Det tar dig minst en sekund innan du ens hinner att röra dig och glöm inte bort att du står och "inte ska", medans "lowlifet" är inställd på att "jag ska".
" Fokusera på begreppen "inte ska" och "jag ska". dvs "lowlifet" har redan sin "handlingsplan" klar. Medans du inte har det, för du har ingen aning om vad som härnäst ska hända. I ett sådant läge så tar han dig med en kniv,påk eller dylikt på en 3 till 5 meters håll om han är tränad och motiverad att göra så gentemot dig. För oavsett snabb du tror eller tycker att du är, så tar det MINST en sekund innan du ens börjar att röra dig,(våra nervbanor kan inte agera snabbare än så..)
Senast redigerat av blacken (20 april 2009)

48 Inlägg
20 april 2009
Nehe skrev:
johanpixels skrev:
Den svenska polisen är mest utrustad i hela världen.    ?

Tycker att du ska söka på BOPE på youtube, sen kan ställa frågan igen om svensk polis är mest utrustad i hela världen.

Eller ännu bättre kolla på cops ikväll och ställ dig frågan igen om de som har 2-3par handbojor i bältet, pistol, taser och hagelbössa i bilen är mindre utrustade än svensk polis?

observera frågetecknet
Nu menade jag inte enbart i uniformen utan bilarna, kommunikationsystem och annat. Såhär då svenska poliser är bland dem bäst utrustade
Senast redigerat av johanpixels (20 april 2009)

48 Inlägg
20 april 2009
Nehe skrev:
740Fors skrev:

Obefogat hat. Har du träffat alla människor bakom en uniform så du kan hata alla 20.000människor som är poliser i Sverige sommaren 2010?.

Kan man hata en människa man ej har träffat? Eller hatar man vad de representerar? Är det inte uniformen som representerar en polis? Är det inte då den man ska hata?.

Klart att du anser att polisen är dryga, du visar ju upp ett öppet hat mot människor och i detta fall en viss yrkesgrupp, men då är det inte yrket du påstår dig hata utan människorna som utför det.

Personligen så tycker jag synd om dig som måste leva med ett hat mot människor. Och som polis är det nog smått omöjligt att behaga 9miljoner människor till fullo men så länge det är en klar majoritet av svenska befolkningen som är nöjda med polisen så betyder det ju att det inte är fel på polisen utan på de personer som inte kan känna samma som övriga.

Det går iaf utför förtroendet sjunker hela tiden för polisen de senaste åren.
Sen vet jag knappt någon invandrare som "gillar" polisen och de kommer ju mer folk hit hela tiden..

German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
20 april 2009
Ojoj, ALLA trådar sjunker verkligen till dagisnivå förr eller senare..

Till topic iaf:
Jag har INGET emot polisen alls, tycker att det är för få av dom ärligt talat. Iaf i den sömniga by jag bor i. Vore en välgärning om dom kunde städa upp bland alla som härjar runt på nätterna, och mycket av tiden, dagtid också.

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

blacken
20 april 2009
Nehe skrev:
740Fors skrev:

Jag tycker att du ska läsa "Djurfarmen" av Orson Welles..

Allmänt envis
12 512 Inlägg
20 april 2009
Irmscher Vectra skrev:
Ojoj, ALLA trådar sjunker verkligen till dagisnivå förr eller senare..

Till topic iaf:
Jag har INGET emot polisen alls, tycker att det är för få av dom ärligt talat. Iaf i den sömniga by jag bor i. Vore en välgärning om dom kunde städa upp bland alla som härjar runt på nätterna, och mycket av tiden, dagtid också.

Inte alla, en del börjar där också.

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

Avstängd
50 Inlägg
21 april 2009
För att dom stoppade mig när jag inte hade cykel hjälm o var under 15 år HAHHAHHAHAH

1 489 Inlägg
21 april 2009
Volvo740-88 skrev:
Jag hatar inte poliser. Dom är bra. Men det ajg ogillar med dom är att dom kan ta en om man har kört 3 km för snabbt. En kompis till mej körde 50 och 10 meter innan han skulle köra 90 så blev han stoppad för att köra 53 km på men 50 väg innan det blev 90.

Med andra ord, dom kan vara petiga.

Finns det ens vägar som går från 50 till 90? Från 90 till 50 är ju alltid 70 innan...?

• Även den starka måste ta i när han skiter

77 Inlägg
21 april 2009
Elda skrev:
alexm- skrev:
kanske kan vara för att dom gärna kör mot rött, körförfort utan utryckning/blåljus. har sätt många poliser i stan göra detta och det gör att man inte har någon som hälst respekt för de som är makt missbrukare

hur vet du att det är utan uttryckning då? är du synsk?

Ambulanser får köra måttligt för fort utan blåljus, för fort med blåljus, och för fort och mot rött med blåljus och sirener.
Skulle tro att detta gäller snutar också! Dom ska följa trafikreglerna precis som alla andra, annars kan dom stoppa upp lagboken i pastejköket!

1 581 Inlägg
21 april 2009
MarcusL skrev:
Volvo740-88 skrev:
Jag hatar inte poliser. Dom är bra. Men det ajg ogillar med dom är att dom kan ta en om man har kört 3 km för snabbt. En kompis till mej körde 50 och 10 meter innan han skulle köra 90 så blev han stoppad för att köra 53 km på men 50 väg innan det blev 90.

Med andra ord, dom kan vara petiga.

Finns det ens vägar som går från 50 till 90? Från 90 till 50 är ju alltid 70 innan...?

Jo det gör det.

TEAM "BONNMECK"ÖREBRO
1 123 Inlägg
21 april 2009
r-ted skrev:
Polisen följer ett regelverk.

Alltså dom sköter sitt jobb!

inte alla här jag bror de händer lite då o då poliser rita ett streck på asfalten efter sig utan blåljus på tätort områd de står klrt o tydlig max 30km/h men men alla har gjrot fel ibland detta gälelr också för poliser

Toker
491 Inlägg
21 april 2009
740Fors skrev:
Finnmerchant skrev:
r-ted skrev:
Polisen följer ett regelverk.

Alltså dom sköter sitt jobb!

Precis!

Dom är ju precis som besiktningsmän t.e.x dom gör ett jobb med regler som måste följas

Inte ofta man träffar besiktningsmän som slår än oprovocerat och kommer undan med det, inte ofta man träffar besiktningsmän som jävlas, käftar och är allmänt dryga. Det är en jävla skillnad på poliser och andra yrkesgrupper, hur fan kan man ens jämföra så?

Poliser ska fan vara som en förebild, speciellt för de unga, jag drömde med om att bli polis som ung men efter ett tag lär man sig vilka idioter inom kåren de finns. Och ja ni behöver ej säga "de finns svin inom alla grupper" jag vet det, men POLISER, de ska fan kunna uppföra sig, jag räknar ej med att andra grupper som står för nått helt annat ska kunna uppföra sig. Under min tid har jag träffat 3 bra poliser av kanske 100? Inte många procent där inte!

Och visst blir många poliser provocerade de med, men de har fan gått utbildning och ska veta hur man ska agera i de situationer, de ska alltså inte vända på batongen för att få mer slageffekt.

Det du skriver gör mig nyfiken.
Du har träffat 100 poliser varav 3 bra och verkar inte särskilt gammal.
Hur kommer det sig att man träffat så många poliser?

Varför tar inte du och utbildar dig till en polis och lär dom där "idioterna" i kåren nånting?
Och blir den förebild som du tycker att Poliser ska vara.
Vem vet, du kanske är en av de som inte passar i kåren?!

De poliser jag har träffat har varit ritkigt bra, nåt rötägg i polisen har man träffat men alla kan ha dåliga dagar.
Polisen är trots allt människor och vi alla har våra dåliga dagar, den som säger att den inte har några har stora brister.

Vi alla är nog medvetna om att vi gör lite olagliga saker hela dagarna, kanske sa nåt kränkande om någon. Gick mot rött, körde för fort, ladda ner något från nätet m.m..  oavsett om dom är små eller stora så är det brottsliga saker.
Ibland kanske det finns en mening till att man blir stoppad, tagen av polisen hela tiden.

Toker Jr 081102

The devil is a looser and he´s my bitch!
1 948 Inlägg
21 april 2009
Supratok skrev:
740Fors skrev:
Finnmerchant skrev:

Precis!

Dom är ju precis som besiktningsmän t.e.x dom gör ett jobb med regler som måste följas

Inte ofta man träffar besiktningsmän som slår än oprovocerat och kommer undan med det, inte ofta man träffar besiktningsmän som jävlas, käftar och är allmänt dryga. Det är en jävla skillnad på poliser och andra yrkesgrupper, hur fan kan man ens jämföra så?

Poliser ska fan vara som en förebild, speciellt för de unga, jag drömde med om att bli polis som ung men efter ett tag lär man sig vilka idioter inom kåren de finns. Och ja ni behöver ej säga "de finns svin inom alla grupper" jag vet det, men POLISER, de ska fan kunna uppföra sig, jag räknar ej med att andra grupper som står för nått helt annat ska kunna uppföra sig. Under min tid har jag träffat 3 bra poliser av kanske 100? Inte många procent där inte!

Och visst blir många poliser provocerade de med, men de har fan gått utbildning och ska veta hur man ska agera i de situationer, de ska alltså inte vända på batongen för att få mer slageffekt.

Det du skriver gör mig nyfiken.
Du har träffat 100 poliser varav 3 bra och verkar inte särskilt gammal.
Hur kommer det sig att man träffat så många poliser?

Varför tar inte du och utbildar dig till en polis och lär dom där "idioterna" i kåren nånting?
Och blir den förebild som du tycker att Poliser ska vara.
Vem vet, du kanske är en av de som inte passar i kåren?!

Nu är du bara lika löjlig som personen du ifrågasätter... klart som fan att polisen ska kunna sköta sig... dem behöver inte vara trevliga... men dem ska fan inte vara otrevliga utan att det finns bakgrund till det.
Klart som fan att alla som klagar ska utbilda sig till poliser! jättebra... NOT! alla har rätt att kritisera polisen då dem faktiskt sköter saker på tvivelaktiga sätt ibland.

Dock så ska jag tillägga att jag inte haft några negativa erfarenheter med polisen, åtminstånde inte obefogade sådana... jag är trevlig mot dem... och dem är trevliga mot mig...

Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes.

Sök