740Fors skrev:
Finnmerchant skrev:
r-ted skrev:
Polisen följer ett regelverk.
Alltså dom sköter sitt jobb!
Precis!
Dom är ju precis som besiktningsmän t.e.x dom gör ett jobb med regler som måste följas
Inte ofta man träffar besiktningsmän som slår än oprovocerat och kommer undan med det, inte ofta man träffar besiktningsmän som jävlas, käftar och är allmänt dryga. Det är en jävla skillnad på poliser och andra yrkesgrupper, hur fan kan man ens jämföra så?
Poliser ska fan vara som en förebild, speciellt för de unga, jag drömde med om att bli polis som ung men efter ett tag lär man sig vilka idioter inom kåren de finns. Och ja ni behöver ej säga "de finns svin inom alla grupper" jag vet det, men POLISER, de ska fan kunna uppföra sig, jag räknar ej med att andra grupper som står för nått helt annat ska kunna uppföra sig. Under min tid har jag träffat 3 bra poliser av kanske 100? Inte många procent där inte!
Och visst blir många poliser provocerade de med, men de har fan gått utbildning och ska veta hur man ska agera i de situationer, de ska alltså inte vända på batongen för att få mer slageffekt.
Det du skriver gör mig nyfiken.
Du har träffat 100 poliser varav 3 bra och verkar inte särskilt gammal.
Hur kommer det sig att man träffat så många poliser?
Varför tar inte du och utbildar dig till en polis och lär dom där "idioterna" i kåren nånting?
Och blir den förebild som du tycker att Poliser ska vara.
Vem vet, du kanske är en av de som inte passar i kåren?!
De poliser jag har träffat har varit ritkigt bra, nåt rötägg i polisen har man träffat men alla kan ha dåliga dagar.
Polisen är trots allt människor och vi alla har våra dåliga dagar, den som säger att den inte har några har stora brister.
Vi alla är nog medvetna om att vi gör lite olagliga saker hela dagarna, kanske sa nåt kränkande om någon. Gick mot rött, körde för fort, ladda ner något från nätet m.m.. oavsett om dom är små eller stora så är det brottsliga saker.
Ibland kanske det finns en mening till att man blir stoppad, tagen av polisen hela tiden.