5217
Sök

Turbo på B20,B21,B23,B230 ?

Volvo850-92
1 682 Inlägg
24 april 2009
Trådstartare
Jag har tänkt att köpa en biligt 240 för ca 1000 kr. Sen tänker jag kapa taket och ha den som cab cool
Jag har också tänkt attt slänga i en turbo. Jag har sökt runt lit hur man gör på internet.

Det ända jag undrar på är vilken motor jag ska välja. Dom är väldigt billiga ny förtiden.
Ska jag ha B20,B21,B23 eller b230?
Vilken är bäst för turbo?

Jag tänker inte besikta bilen med turbo, utan när man ska besikta bilen så tar jag bort turbon och sen slänger in den igen tonguelolbig_smile

Jag tänke inte trimma mera än 200 hk. Jag har sökt lite och jag fick inte så bra svar. Vissa säjer b23 och vissa säjer b230? Vet inte vem jag ska lita på.

Nu skulle en volvo expert vara här smile
Senast redigerat av Volvo740-88 (24 april 2009)

Smålänning
7 887 Inlägg
24 april 2009
B21/23 är blad de stabilare bottendelarna. Dom riktigt gamla då.
Men köp en Turbomotor smile Dom kostar ju inget dom heller smile

MEn tänk dig noga för innan du slänger turbo i en kirunacabbad bil... För när taket ryker så försvinner all styvhet i karossen, så du får du bygga förstyvningsstag i hela bilen och/eller svetsa igen dörrarna.
Senast redigerat av twin_cam (24 april 2009)

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

Volvo850-92
1 682 Inlägg
24 april 2009
Trådstartare
twin_cam skrev:
B21/23 är blad de stabilare bottendelarna. Dom riktigt gamla då.
Men köp en Turbomotor smile Dom kostar ju inget dom heller smile

MEn tänk dig noga för innan du slänger turbo i en kirunacabbad bil... För när taket ryker så försvinner all styvhet i karossen, så du får du bygga förstyvningsstag i hela bilen och/eller svetsa igen dörrarna.

Förstärknign vet jag smile
244 ska de bli.

En turbo kostar ca 3000 kr men tror du att man han hitta en b21 Turbo för ca 3000 kr. Då slipper man konvertera.

Smålänning
7 887 Inlägg
24 april 2009
Det tror jag definitivt.

Och ska du inte ha mer än 200 hk, så funkar vilken av turbomotoerna som helst smile

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

Volvo850-92
1 682 Inlägg
24 april 2009
Trådstartare
twin_cam skrev:
Det tror jag definitivt.

Och ska du inte ha mer än 200 hk, så funkar vilken av turbomotoerna som helst smile

Men problemet är att jag hitttar ingen B21 turbo så då måste jag typ konvertera wink

Finns inte på blocket.

Volvo850-92
1 682 Inlägg
24 april 2009
Trådstartare
Om jag vill ha så man kan öppna 4 dörrar på cabben. Vart ska man förstärka den då?
Jag vill inte svetsa igen dörrarna.

Jag tror att jag köper en 240 med B23A motor och sen slänger i turbo på den. B23 har ändå låg komp och är mycket stark.

Kan jag följa denna turbo manual? http://skogenracing.editboard.com/tekni … ar-t28.htm

Jag gillar att skruva och jag har ej tummen mitt i handen.

Material (plåt, svets, verktyg) Det får jag gratis.
Jag vill bara köpa en enkel billigt turbo. Den behöver inte vara en värsting. Jag blir gland om den typ ger ca 50 hk mera. Det är mest pyset jag är ute efter, men också turbo power.
Hur mycket tror du att den kostar då?

Men jag behöver inte extra spirdare som på manualen. Jag kör emd förgasare.

Tips på vart man kan köpa turbo? En bra och fin.
Senast redigerat av Volvo740-88 (24 april 2009)

Sök