Jag får inte betalt av bilköparen! Hjälp

Kexet86
24 april 2009 · 190 Inlägg

Det är så att så god trogen man är så trodde jag att jag skulle få mina pengar men nu verkar det som om han försöker å slinga sig ur
Hur ska jag göra?
Det är så att jag sålde min bil nu för 2 veckor sedan mot handpenging å skrev ett riktigt köpekontrakt å han skrev under å allt men nu får jag inte resterande pengar vad ska jag göra?

Dodge Pioneer (Dart) 1960 318
Vw Golf Vr6 (stötis)
no_fake
24 april 2009 · 865 Inlägg

anmäl honom

KimpaaBooY
24 april 2009 · 378 Inlägg

har du inte skickat in ägarpapper så skit i det, bara du som får behålla handpenningen =P

// KimpaaBooY
Torlejf Bilvårdstönt.
24 april 2009 · 1 109 Inlägg

Måste bara vara säker: Har du kvar bilen?
Isåfall skiter du ju bara i dit, hans förlust att du behåller handpenningen.

Om inte: Varför lämna ifrån sig en bil utan att ha fått betalt?

Bygger rolig bil. :)
kevlar_soul
24 april 2009 ·

Jag instämmer med Torlejf, jag hoppas verkligen inte att du lämnat iväg bilen..

Kexet86
24 april 2009 · 190 Inlägg

Det är så att vi skrev ett avtal så att han skulle kunna ta av betalning å pratade med polis å konsument verket. så jag hade rätten på min sida om nåt skulle hända.
Å jag har kollat upp honom så alla uppgifter han lämnat stämmer. men det jag inte kan kolla upp är den historian han drog varför han inte kunde betala.
Tänkte höra om det var någon här som hade erfarenhet av något likadant
Mycket tacksam för svar

Dodge Pioneer (Dart) 1960 318
Vw Golf Vr6 (stötis)
Kexet86
24 april 2009 · 190 Inlägg

kevlar_soul skrev:
Jag instämmer med Torlejf, jag hoppas verkligen inte att du lämnat iväg bilen..

Jo jag har lännat iväg bilen

Dodge Pioneer (Dart) 1960 318
Vw Golf Vr6 (stötis)
JonR
24 april 2009 · 3 259 Inlägg

Spelar ingen roll hur många kontrakt man har.. vill killen inte betala så gör han inte det... Och om det nu är så som det verkar, att bilen är hämtad mot handpenning och papper skrivna så sitter han nog o gapskrattar över sin affär... Får hoppas det inte är för stora summor det handlar om bara..

MVH/Jon

Projekt Fiat 126 R1
Projekttråden:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=125976
Nissan S14 "2jz Rocketbunny" (1996)
aakesson
24 april 2009 · 812 Inlägg

har du lämnat in ägar papprerna?

Mrjockos V8 Real Power - No Turbo Shit
24 april 2009 · 544 Inlägg

Herregud, bara att beklaga, men förstår fortfarande inte varför folk går på sånt här, no cash no car?

V8 - 4 Life
Kexet86
24 april 2009 · 190 Inlägg

Nje det var inte så mycket pengar men ändå för sakens skull.
Men allt han har uppgett som uppfifter å allt stämmer å han har ju skrivit på kontraktet som vi gjorde å drog ut från konsument verkets hemsida å när jag pratade med komsumentverket så sa dom att om han inte betalar så begår han kontraktsbrott va det nu inne bär.

Dodge Pioneer (Dart) 1960 318
Vw Golf Vr6 (stötis)
Hiller
24 april 2009 · 79 Inlägg

Vettigt folk snackar man med, idioter slår man. Vilken typ är köparen?

M103
24 april 2009 · 1 570 Inlägg

Samla ihop alla polare du känner, be dom klä sig i mörka kläder och stoppa in alla i en Cheva van, kör dit han bor på kvällen och ställ upp alla gubbar utanför medan du går och knackar på och be att få dina pengar.

Mackanol
24 april 2009 · 2 079 Inlägg

Hiller skrev:
Vettigt folk snackar man med, idioter slår man. Vilken typ är köparen?

Han verkar vara samma typ som dig...

Cars were invented to have a faster way of fleeing from Chuck Norris. Not to be outdone, Chuck Norris invented the car accident.
JonR
24 april 2009 · 3 259 Inlägg

Hiller skrev:
Vettigt folk snackar man med, idioter slår man. Vilken typ är köparen?

Kunde inte sagt det bättre själv.. Så här skulle jag ha gjort, tagit med mig några polare, knackat på, berättat för killen att "nu ska du betala" inte hotat med stryk eller säga att man ska elda ner hans kåk eller nåt för det är bara dumt.. räcker gott o väl med att man åker dit o visar dig och han ser på ansiktsuttrycken att det kanske är lika bra att betala.. Hotar man honom så kommer han anmäla det och då blir det bara pannkaka av allt..

MVH/Jon

Projekt Fiat 126 R1
Projekttråden:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=125976
Nissan S14 "2jz Rocketbunny" (1996)
manta_gsi
24 april 2009 · 37 Inlägg

inga pengar, ingen bil.  Varför lämnar man iväg bilen. fan va korkat. det kan man bara göra med folk man verkligen känner.

Thomsen_87
24 april 2009 · 51 Inlägg

Har En Polare Som "sålde" Sin Bmw Ungfefär På Samma Sätt Han Sålde Den På Försäljnings Uppdrag Men Han Fick Inga Pengar Alls Och I Slut Ändan Visade Det Sig Att De Inte Var Första Gången För Denna Person Så De Var Några Före I Kön Som Ville Ha Pengar sad
Det Visade Sig Att Han Och Hans Kompanjon Var Skyldiga Folk Över Ca En Miljon sad
Bmw:en Hade Ett Pris På 140tusen

"Primus motor"
peegee Forummoderator
24 april 2009 · 2 924 Inlägg

Kexet86 skrev:
Det är så att vi skrev ett avtal så att han skulle kunna ta av betalning å pratade med polis å konsument verket. så jag hade rätten på min sida om nåt skulle hända.
Å jag har kollat upp honom så alla uppgifter han lämnat stämmer. men det jag inte kan kolla upp är den historian han drog varför han inte kunde betala.
Tänkte höra om det var någon här som hade erfarenhet av något likadant
Mycket tacksam för svar

Om du nu är säker på att det är lugnt och du har rätten på din sida (vad du nu menar med det?) så får du ju agera nu och utnyttja den rätten du har nu?

Men lär dig av misstaget!
Man lämnar inte ifrån sig en vara som bara en handpenning är lagd på, för handpenning är bara till för att man ska hålla varan till en specifik köpare och inte sälja den till någon annan före.

Avbetalning mellan okända privatpersoner är bara DUMT för det är sån otroligt STOR risk att man blir lurad, så hoppas du har råd att förlora dessa pengar eftersom du riskerat att göra det när du gick med på avbetalningen.

~ Life is short, have FUN! ~
Audi R/S2 Coupé quattro "vällagrad" (1992)
Volkswagen Passat Variant 1.8T "2 owners is enough" (1999)
IceEyes Varningar: För många..
24 april 2009 · 2 552 Inlägg

Om bilen redan är hämtad och allt påskrivet mot enbart en handpenging så får du dessvärre skylla dig själv.

Tur att du har konsumentverket på din sida i alla fall.

Sing loud and clear until the game is done, sing Chelsea everyone
liquisole
24 april 2009 · 1 237 Inlägg

Thomsen_87 skrev:
Har En Polare Som "sålde" Sin Bmw Ungfefär På Samma Sätt Han Sålde Den På Försäljnings Uppdrag Men Han Fick Inga Pengar Alls Och I Slut Ändan Visade Det Sig Att De Inte Var Första Gången För Denna Person Så De Var Några Före I Kön Som Ville Ha Pengar sad
Det Visade Sig Att Han Och Hans Kompanjon Var Skyldiga Folk Över Ca En Miljon sad
Bmw:en Hade Ett Pris På 140tusen

riktigt störande när du ska skriva varje ord med stor bokstav i början tbh.

OT : Gör som nån sade, ta med polare och knacka på.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang