2733
Sök

Kylarvätska rinner ut nånstans när ja startar tvärt. Golf VR6!

257 Inlägg
5 april 2006
Trådstartare
#1
Bilen läcker kylarvätska när jag accelererar från stillastående. vi säger att ja accar iväg i 30 meter. så e de en sträng av kylarvatten efter bilen på vägen. men när bilen står still så läcker de inge direkt me kylarvätska. Jag har haft tankar om det e så att vatten skvimer ut ur expansionskärlet men det plus allt omkring expansionskärlet är tort. Vart kan vattnet komma ut? de känns typ som om vattnet sprutar ut ur nått.
Ioförsej så e de vatten vid utblåset på kjolen efter att ja haft motorn igång. va kan de bero på?
//Swecc0


Colaberoende
1 219 Inlägg
5 april 2006
#2
Vid utblåset kan det säkert vara kondens. Men det andra låter mysko. Läcker den bara vid acceleration eller även på tomgång? Topplockspackningen kan ju vara på väg att ge sig. Hur ser oljan ut? Ryker bilen mer?

Går topplockspackningen mellan kylningen och cylindern så kan det ge ett övertryck till kylningen och vattnet sprutar ut den vägen.

Mvh Ena


24 Inlägg
12 mars 2011
#3
Använder samma tråd då jag har nästan(?) samma problem, fyllde upp med glykol igårkväll i min golf3a och nu imorse var det tvätslut

what to do?  tack på förhand Mvh

230 Inlägg
12 mars 2011
#4
trycktesta kylsystemet Apevi


24 Inlägg
12 mars 2011
#5
okay.. och hur gör jag det? är en total nolla på bilar överlag så ber om ursäkt för dumma frågor Mvh

Smålänning
7 882 Inlägg
12 mars 2011
#6
En verkstad kan hjälpa dig om du int ehar grejer, du kan nog få låna deras trycktestare.

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

24 Inlägg
12 mars 2011
#7
okay tack för svaren big_smile får kolla upp det på måndag


Sök