3928
Sök

Hur plocka ut vindruta v70 -06?

406 Inlägg
25 april 2009
Trådstartare
Köpte mig en v70 06:a med 14000 mil på mätaren o vindrutan e ju mer eller mindre "blästrad" +3 st stenskott............kostar c:a 2000 att ta på förs. men ja undrar kan man tjäna på att plocka en fräsch ruta från returbilen.se(200:-) o få den imonterad hos nån glasmästare........regnsensor finns.....och hur plockas den ut?

Dansgolvet är till för dom som inte har råd att supa i baren....

Egen företagare
864 Inlägg
25 april 2009
jag skulle nog föredra att ta det på försäkring när det är en sån ny bil. då blir allt riktigt gjort från första början, inge illa menat alltså.
Sen kan ju rutan man köper vara lika dålig den också, tar du försäkring så blir det iaf en ny ruta.

Riktiga män luktar DIESEL
Patrik´s Maskintjänst
www.skogsforum.se

3 235 Inlägg
25 april 2009
Man "sågar" igenom limmet med en ståltråd. Det svåra är att punktera limfogen för att kunna dra tråden, men vill man absolut, så går ju det. Du ska ju ändå slänga den gamla rutan, så den behöver du inte vara snäll mot:)

Jag har också en halvtaskig ruta, och lägga ut 1800 på självrisken känns lite onödigt, speciellt när man vet att detta kan fixas utan att blanda in försäkringsbolaget.Har man rätt mängd vilja kan ingenting stoppa en:)

Sök