läkande tank

Ice Side
6 april 2006 · 45 Inlägg

Jag har en liten spricka i tanken så bensinen droppar ut vilket e ganska dyrt i bensinväg. jag har nyss köpt bilen och förra ägaren hade lagat med kemisk metall, men det började läka igen så jag lagade det igen, nu läker det mer än tidigare och undrar om jag fel när jag lagar det?
det står att det ska tåla bensin men krävs det bara en lite snudd i tanken så går det upp igen?

finns det nått sätt som e bombsäkert att det ska hålla tätt?
sprickan e knappt en cm lång men jag spacklade på ett större område, men nu droppar det igen...
det e plåttank.

Volvo is king
totte81
6 april 2006 · 69 Inlägg

ja är det på forden som det läcker så grattis! dom har en tendens att spricka precis i pressningen som går mitt på tanken bara att byta ut annrs så har du samma problem om några månader! Polaren bytte tanken på sin scorpa 3 ggr på ett halvår!

Ice Side
6 april 2006 · 45 Inlägg

du har helt rätt var det läcker. så då får jag leta reda på en ny tank då sad faen oxå sad

Volvo is king
totte81
6 april 2006 · 69 Inlägg

tyvärr men det är en riktigt svag punkt på fordarna som ligger runt den årsmodellen! jag hade en sierra av 1990 års modell bytte som tur var bara tank en gång men den läckte vid pressningen den med!

Lunnajs Mr
6 april 2006 · 267 Inlägg

Skulle ju gå o svetsa också tongue.

Men då är det bättre att tanka fullt innan man svetsar.

Skulle dock avråda ändå.

//Andreas

Mer gas är alltid lagningen eller lösningen.
GT90 Chaffis Farssa. (Fr.o.m. 060314)
6 april 2006 · 1 660 Inlägg

Eller köpa en ny tank o svetsa före montering... Då ska det väl faen hålla...

stromqvist
6 april 2006 · 88 Inlägg

plocka bort tanken fyll den med vatten ända upp i röret tills de blir överfullt skaka lite då har du fått ur alla ångor bara tappa ur vattnet och svetsa sen.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang