2887
Sök

Köpråd: Nyinköp av taxibil!

Trucker
2 710 Inlägg
30 april 2009
#21
Precis som jes uttalat sig så säger jag: BMW 530dA Touring. Borde inte finnas nån tvekan till detta wink Altternativt Merca e-klass. Men skulle definitivt rekomendera BMWn.. Världens bästa dieselmotor och så är det ju fortfarande BMW vi pratar wink

Köper man Ford Mondeo tdci kan man lika gärna köpa Volvo V70 D5
SAAB köper man bara inte som diesel..

------- BMW 530 dA Touring --------

Fart missbrukare

2 982 Inlägg
30 april 2009
#22
520d eller 525D, samt alt. mB E-220CDI.....


Entreprenör
1 286 Inlägg
30 april 2009
#23
BMWgrabben skrev:
Precis som jes uttalat sig så säger jag: BMW 530dA Touring. Borde inte finnas nån tvekan till detta wink Altternativt Merca e-klass. Men skulle definitivt rekomendera BMWn.. Världens bästa dieselmotor och så är det ju fortfarande BMW vi pratar wink

Köper man Ford Mondeo tdci kan man lika gärna köpa Volvo V70 D5
SAAB köper man bara inte som diesel..

------- BMW 530 dA Touring --------

Vad motiverar köp av en 530d framför en 525d? Båda är 3.0 liters sexor men 25d'n är Mycket billigare att köpa och äga. Svårt val? Nej.


Det många av er missar när ni skriver är att tänka EKONOMISKT.

Till TS:
Tänk miljömässigt: Köp en VW Passat TSI Ecofuel
Tänk ekonomiskt: Köp en VW Passat TSI Ecofuel eller SAAB 9-5 BIoPower
Tänk trevlig att köra: Volvo V70 D5, 2.5FT eller BMW 5-serie kanske Mercedes E-klass
Tänk på bra utrymmen: Allihop ovan förutom 9-5 och 5-serie

Så vilken får mest poäng då? Jo det blir ju Passat EcoFuel om man är förnuftig. Volvo V70 om man vill vara som alla andra men ändå trivs på jobbat. Eftersom att köra taxi går ut på att tjäna pengar så är ju Passaten bästa köpet.

// Niklas Johansson

N.O.S Cruisers Stockholm
3 404 Inlägg
30 april 2009
#24
NiKeMaN skrev:
Till TS:
Tänk miljömässigt: Köp en VW Passat TSI Ecofuel
Tänk ekonomiskt: Köp en VW Passat TSI Ecofuel eller SAAB 9-5 BIoPower
Tänk trevlig att köra: Volvo V70 D5, 2.5FT eller BMW 5-serie kanske Mercedes E-klass
Tänk på bra utrymmen: Allihop ovan förutom 9-5 och 5-serie

9-5an har både gott om utrymme och är ganska trevlig att köra, spec med största etanolsnurran

Rock'n Roll

Saab älskare!
4 597 Inlägg
30 april 2009
#25
jag skulle då hellre köra saaben än en volvo disel... volvo dislarna låter ju fan mer än en lastbilsdisel, om inte värre yikes


Meister
6 763 Inlägg
30 april 2009
#26
FireTraXX skrev:
sandzoo skrev:
camaro67 skrev:

525d kan väll omöjligt vara en 3 liters? Antar att du menar 530?

nya 525d är 3l 6a wink

Modellbeteckningen är ingen garanti för vilken motorstorlek bilen har.
Mer vilken plats bilen har i rangordningen av BMW:s modellprogram.
523 har t.ex. 2.5 liters, men det är ingen 525 för det. smile

De va som fan. Jag som alltid har trott att 5:an stod för karosstorlek och de två sista för motorstorlek tongue


601 Inlägg
30 april 2009
#27
camaro67 skrev:
FireTraXX skrev:
sandzoo skrev:

nya 525d är 3l 6a wink

Modellbeteckningen är ingen garanti för vilken motorstorlek bilen har.
Mer vilken plats bilen har i rangordningen av BMW:s modellprogram.
523 har t.ex. 2.5 liters, men det är ingen 525 för det. smile

De va som fan. Jag som alltid har trott att 5:an stod för karosstorlek och de två sista för motorstorlek tongue

Det gör det mera på de äldre bmw, e30,e34,e36,e39 tongue

Meister
6 763 Inlägg
30 april 2009
#28
Pedaal skrev:
camaro67 skrev:
FireTraXX skrev:

Modellbeteckningen är ingen garanti för vilken motorstorlek bilen har.
Mer vilken plats bilen har i rangordningen av BMW:s modellprogram.
523 har t.ex. 2.5 liters, men det är ingen 525 för det. smile

De va som fan. Jag som alltid har trott att 5:an stod för karosstorlek och de två sista för motorstorlek tongue

Det gör det mera på de äldre bmw, e30,e34,e36,e39 tongue

Okej. Det är då ta mig fan konstigt att man lär sig mer nya saker här på en dag än i skolan.. Fast det var sista dagen i skolan för alltid idag så här efter så får jag ta alla nya kunskaper här ifrån big_smile


Trucker
2 710 Inlägg
30 april 2009
#29
Ska det vara taxi så e de ett måste att deet skall vara diesel tycker så jag iallafall. Och tyskt helst. Finns tyvärr inte längre nån diesel av svensk kvalité. Bara amerikansk skit..

525 eller 530 som nikeman sagt. Men ett tyskt dieselval är då ett måste.. smile

Mvh

Fart missbrukare

89 Inlägg
1 maj 2009
#30
Prius! Kan man tjäna mer på en taxibil? Mycket stadstrafik = mycket eldrift = väldigt liten förbrukning = mindre kostnader men desto mer i fickan big_smile


Avstängd
1 557 Inlägg
1 maj 2009
#31
Passat, ok bil till bra pris.. Själv tycker jag dom är lite tråkiga men inte jag som skall köra den o säkert inte farbror heller.. Så passat tongue

R.I.P GBrt :/
Nya friska tag i G.S.R ! Kommer snart hända något mer kul :)
www.goteborgsstreetracing.se

424 Inlägg
1 maj 2009
#32
Nya V70 D5 (205hk, dubbelturbo)!

424 Inlägg
1 maj 2009
#33
J3lv4n skrev:
Prius! Kan man tjäna mer på en taxibil? Mycket stadstrafik = mycket eldrift = väldigt liten förbrukning = mindre kostnader men desto mer i fickan big_smile

Då är en V50 DRIVe start/stopp vettigare. Billigare, snyggare, roligare och snålare...
Senast redigerat av C70 (1 maj 2009)

Sanizz
1 maj 2009
#34
Audi A6 Avant??

582 Inlägg
1 maj 2009
#35
NiKeMaN skrev:
BMWgrabben skrev:
Precis som jes uttalat sig så säger jag: BMW 530dA Touring. Borde inte finnas nån tvekan till detta wink Altternativt Merca e-klass. Men skulle definitivt rekomendera BMWn.. Världens bästa dieselmotor och så är det ju fortfarande BMW vi pratar wink

Köper man Ford Mondeo tdci kan man lika gärna köpa Volvo V70 D5
SAAB köper man bara inte som diesel..

------- BMW 530 dA Touring --------

Vad motiverar köp av en 530d framför en 525d? Båda är 3.0 liters sexor men 25d'n är Mycket billigare att köpa och äga. Svårt val? Nej.


Det många av er missar när ni skriver är att tänka EKONOMISKT.

Till TS:
Tänk miljömässigt: Köp en VW Passat TSI Ecofuel
Tänk ekonomiskt: Köp en VW Passat TSI Ecofuel eller SAAB 9-5 BIoPower
Tänk trevlig att köra: Volvo V70 D5, 2.5FT eller BMW 5-serie kanske Mercedes E-klass
Tänk på bra utrymmen: Allihop ovan förutom 9-5 och 5-serie

Så vilken får mest poäng då? Jo det blir ju Passat EcoFuel om man är förnuftig. Volvo V70 om man vill vara som alla andra men ändå trivs på jobbat. Eftersom att köra taxi går ut på att tjäna pengar så är ju Passaten bästa köpet.

Vridet !!!!!525d 400nm  , 530d 500nm , 535d 580nm .man måste ju ha kul när man jobbar smile

hej

Forummoderator
9 299 Inlägg
1 maj 2009
#36
Jag har en bekant som kör taxi (också 020) Han hade först en 940 LTT som han sedan bytte mot en E-klass 270cdi. Nu har han en XC70 D5.

Mercan hade han ett helvete med. All extra elektronik som taxibilen behöver gjorde att den pajjade jämt och ständigt. Den kostade honom enormt mycket i reparationer och stillestånd. Vid ett par tillfällen fick de skicka bilen till Tyskland (!) då de inte kunde laga den här i Sverige. Förövrigt var folket på verkstäderna ofta otrevliga och ointresserade. Han har inget förtroende för Mercedes idag kan jag säga...

XC70 håller mycket bättre, men drar mer bränsle och är slöare. Det största problemet är att den är mer obekväm. Nu måste han byta igen för han har fått problem med att han får ont i benen av att sitta i den hela dagen.

9-5 har han också tittat på men den är för bullrig.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.

517 Inlägg
1 maj 2009
#37
Att köra taxi handlar till väldigt stor del om ekonomi, därför ser man utomlands många bolag kör med Toyota Prius, som i min mening är ett ganska smart val istället för en stor törstig tysk.. Men visst, Prius har många nackdelar, men ekonomiskt sett slår den mååååånga dieselbilar. Den är lagom stor invändigt, bagaget är mindre än en kombi såklart, men 100% av resorna går inte till flygplatsen! Ja, jag har åkt taxi i modellen många gånger med och utan resväskor, välkomna till verkligheten!
Senast redigerat av MawE (1 maj 2009)

/Martin - Wolfsburg GTI

Trucker
2 710 Inlägg
1 maj 2009
#38
MawE skrev:
Att köra taxi handlar till väldigt stor del om ekonomi, därför ser man utomlands många bolag kör med Toyota Prius, som i min mening är ett ganska smart val istället för en stor törstig tysk.. Men visst, Prius har många nackdelar, men ekonomiskt sett slår den mååååånga dieselbilar. Den är lagom stor invändigt, bagaget är mindre än en kombi såklart, men 100% av resorna går inte till flygplatsen! Ja, jag har åkt taxi i modellen många gånger med och utan resväskor, välkomna till verkligheten!

Ekonomiskt klår Prius många dieslar men om man ska ta o priotera lite så kan man få en 530d. Vet du hur mkt en sån drar??? Inte mkt alls med tanke på vad man får av bilen såattsäga. Ne fan, aldrig en prius, man blir ju less efter nåra tusenmil, att sitta i dessa hela dagarna är ju i sig en ett jobb wink

Fart missbrukare

Teddan
2 495 Inlägg
1 maj 2009
#39
BMWgrabben skrev:
MawE skrev:
Att köra taxi handlar till väldigt stor del om ekonomi, därför ser man utomlands många bolag kör med Toyota Prius, som i min mening är ett ganska smart val istället för en stor törstig tysk.. Men visst, Prius har många nackdelar, men ekonomiskt sett slår den mååååånga dieselbilar. Den är lagom stor invändigt, bagaget är mindre än en kombi såklart, men 100% av resorna går inte till flygplatsen! Ja, jag har åkt taxi i modellen många gånger med och utan resväskor, välkomna till verkligheten!

Ekonomiskt klår Prius många dieslar men om man ska ta o priotera lite så kan man få en 530d. Vet du hur mkt en sån drar??? Inte mkt alls med tanke på vad man får av bilen såattsäga. Ne fan, aldrig en prius, man blir ju less efter nåra tusenmil, att sitta i dessa hela dagarna är ju i sig en ett jobb wink

men man skall ha många fler körningar per dag för att betala en 530d än en prius.

Honda insight vore ju en perfekt taxibil, lågförbrukning och varenda miljöpartist vil åka med:D

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar

I'am AWESOME..
2 783 Inlägg
1 maj 2009
#40
Som T-red säger.

Köp en Honda Accord smile ( kombin då från 07-09!smile )

Du kö inte med fötterna, du kör med hjärnan!


Sök