5584
Sök

D24 td håller kolvarna

Lastbilschaufför
213 Inlägg
29 april 2009
Trådstartare
Håller kolvarna i en orginal d24 om man slänger på turbon med? Och då menar jag kolv/vev lager och stakar.

Mvh danne

En rostfri bil är en bra bil! :)

601 Inlägg
29 april 2009
Det beror ju helt på hur mycket du ska ladda? tongue

Egen företagare
864 Inlägg
29 april 2009
NEJ de håller inte länge, det går ett tag men det kommer äta upp kolvringarna, de sätte dit oljesprut när det blev turbo pga att de inte håller.

Riktiga män luktar DIESEL
Patrik´s Maskintjänst
www.skogsforum.se

Lastbilschaufför
213 Inlägg
29 april 2009
Trådstartare
Okej men om man hiver dit nya kolvringar av starkare matreal om sådant finnes?

Egen företagare
864 Inlägg
29 april 2009
nja är tveksam till det, det kommer säkert funka ett tag men de kommer inte heller hålla, en kompis till mig satte turbo på en skit fräsch d24, den var som ny, men det gick inte länge så börja den gå dåligt, kolvringarna var helt slut.
Men sen beror det på hur hårt man kör, om den får jobba mycke, dra mycke släp å så. kör man lungt ocg fint hela tiden håller den längre. Men den kommer inte hålla som en riktigt TD, en så är det ju bra om man byter dieselpumpen till en med rökbegränsare på, går inge bra med vanlig sugpump då laddtrycket kommer.

Riktiga män luktar DIESEL
Patrik´s Maskintjänst
www.skogsforum.se

Lastbilschaufför
213 Inlägg
2 maj 2009
Trådstartare
Men skulle det gå att ställa laddtrycket på 0,5-0,8 och slänga på pumpen från den gamla som jag har? Om inte det skulle gå så hur är topparna på dom en d24 orginal topp mot en turbo. är de lika dana? för jag har nämligen en spricka i min topp mellan vatten och oljekanal. så kan man slänga dit vanliga d24 toppe på han`?

Lastbilschaufför
213 Inlägg
3 maj 2009
Trådstartare
kammen kanske är olika?

Sök